raWrz Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei, Jeg skal kjøpe en ting fra ebay men er usikker på egentlig hvordan Paypal betalingen virker. Sender jeg penga til selgeren med en gang? så hvis det bare er svindel så har jeg null sjanse til å få tilbake pengene? (har det litt travelt så bare posta den her) også hvis noen kansje kan sjekke om denne ebayeren er fake så er det også snilt: http://cgi.ebay.com/LEEDY-BROADWAY-SNARE-EXCELLENT-CONDITION-/270566336132?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3eff02a684 er et veldig godt tilbud.. koster over 1000$ helt ny.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) han har 218 tilbakemeldinger som alle er positive (får kun legge tilbakemelding har du faktisk gjennomført en handel med vedkommende. så rimelig lite sannsynlig han tar 218ærlige handler for og så svindle en gang og bli utestengt. men ser han bare har usa oppført som områder han sender til, så ikke sikkert han er villig til sende til norge. i forhold til betaling så betaler du via paypal med engang, så er du dekket av paypal sin garanti så om svindel vil de prøve tilbakeføre pengene. evnt om paypal ikke klarer det så må du gå til visa. har etter rundt 180handler på ebay blitt svindlet en gang via en stjålet ebay konto hvor paypal ordnet opp og betalte tilbake. Endret 24. april 2010 av cruzader Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 jeg bruker jetcarrier så han sender den teknisk sett bare til USA Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 spurt om han godtar sende til jetcarrrier? de fleste amerikanske selgere er veldig skeptiske til sende noe til en postboksadresse som adressen du får hos jetcarrier er. siden i usa får enhver med 5$ leid seg en postboks uten noe kontroll av personalia så det er forbundet med svindel. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 takk for den opplysninga.. får håpe han er snill Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Hvis du betaler med kredittkort som Mastercard gjennom PayPal, så vil du være beskyttet av kredittkjøpsloven (tror det er det den heter), PayPal og eBay. I tillegg til dette ser du på tilbakemeldingene til selgeren, så handler du sikrest mulig. EDIT: her ja: Min lenke Endret 25. april 2010 av Thomaes Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 ok takk for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå