vonLime Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hellu. Jeg vil få CC til å funke på galanten min. Jeg veit at bryteren på dashen funker, for da lyser den. Og jeg veit at bryteren på rattet funker, for da lyser det ved speedometeret. Men hvorfor bilen ikke holder konstant fart, er jeg usikker på. Utenom lys som lyser, skjer det ikke noe som helst når jeg slår på cruise. Hvordan går jeg frem for å feilsøke dette? Har hørt at det kan være noe med at den ikke er kobla skikkelig til bremselysene, og at det kan være at hjernen er død. Men i så fall, ville vel ikke lysene på dashen funka? Noen forslag? Er en Galant G7 2.0 V6 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Sjekk om den har en egen bryter for og registrere om man presser ned bremsen, går denne rett på ECU eller er det av gammel type som bruker vacumbelg rett på gassvajeren? Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Er ikke sikker på hva slags CC det er i den. Kan heller ikke huske å ha sett noen bryter under bremsepedalen. Er en bil fra 1994, så tviler på at den hadde slike fancy duppeditter. Har også sett etter sikring til CC, men fant ingen. Som sagt, siden det er en såpass gammel bil, har den sikkert den gamle typen CC. =/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Dersom det var feil på bremsebryteren, burde det ikke være mulig å slå den på, og lampen burde ikke lyse i det hele tatt. Er dette en vakuumstyrt CC? Da kan det være lekkasje i en slange eller i selve sylinderen. Kan også være feil på hastighetskabelen til enheten. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Hvordan finner jeg ut/ser jeg hva slags CC det er? Er hastighetskabelen koblet til gasspedalen? Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Dersom din bil har CC av den riktig gamle typen, får den hastighetsinfo fra en kabel fra gearkassen/diffen, parallelt med speedometeret. Dersom bilen har elektronisk speedometer, har trolig også CCen det samme. Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Igjen, hvordan finner jeg ut om bilen har det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå