Gå til innhold

Beste & Verste Transfers i PL 09/10


YNWA32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aquilani, Diouf og Lescott må anses som dårlige kjøp.

Haha, yeah right. Det var ingen som forventet at Diouf skulle spille noe særlig på førstelaget. Han har i tillegg vært skadet en stund så vidt jeg vet. Dette halvåret blir brukt til å venne han til England og det å spille for Man Utd.

 

For å bli kåret, eller i det hele tatt bli nominert til årets dårligste kjøp må han ha spilt betydelig dårligere enn forventet. Det har ikke Diouf gjort.

Lenke til kommentar

Vet ikke om han er skadet nå eller ikke jeg. Men jeg kan virkelig ikke se at Diouf kan noen gang komme i nærheten av en førstelagsplass i Man Utd. Han er ikke god nok, det har alle sett. Lukter ny Manucho/Fangzhuo/Bellion lang vei. 50 mill er da leit å bruke.

 

Prove me wrong Mame Biram, prove me wrong... (helst ikke, liker ikke fyren :p)

Lenke til kommentar

Nominerer Kevin Doyle som årets kjøp. Har nærmest på egenhånd reddet Wolves fra nedrykk. Tv2 kåret jo han til et av sesongens dårligste kjøp etter 10 serierunder. Sammen med blant andre niko kranjcar. flotte eksperter vi får neste år...

 

Når jeg ser listen de har satt ned blir jeg flau. I tilegg til nevnte Doyle og Kranjcar, har de også Valencia og duff på dårligste kjøp. Også Christian Benitez, men veit ikke nok om hvordan han har gjort det til å utale meg om det.

 

Som de med mest potesialle har de satt opp blant annet Zhirkov og Aquilani. Tv2 er tudeligvis ikke enige med forumfolket.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Årets kjøp : Darren Bent

 

Sykt viktig for Sunderland. Det er småttutrolig at han har putta så mange mål som han har gjort. Uten tvil det beste kjøpet. Hakket bak kommer Vermaelen og Tevez.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Lescott har jo vært god når han har faktisk spilt for City. Bare vært litt for mye skadet. De tok jo Toure ut når Lescott og Kompany var begge kampklare.

 

Alberto Aquilani har også vært mye skadet, og har vært helt ok når han har spilt for Liverpool.

 

Det å betale 200 mill for en forsvarspiller er også litt for mye, hvertfall når man snakker om Lescott. Han er god, men ikke en klassespiller.

Lenke til kommentar

Beste kjøpene bør gå i forhold til pris. Dette er mine nominasjoner:

Beste kjøp: Vermaelen, Steven Fletcher, Damien Duff og Darren Bent.

Dårligeste: Aquilani, Santa Cruz, Lescott og Benitez pga den høye prisen.

Beste lån: Hart, Donovan, O'hara og Jack wilshere :)

 

Syns og vi kunne hatt med beste og verste salg..? :)

Lescott, Adebayor og Santa cruz er eksempler på gode salg!

 

Mange er sikkert uenige med meg om Lescott, men han har spilt MYE dårligere enn i Everton og når en ser på prisen så syns ikke jeg det er så mye og si på det.

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Hei folkens...

 

Da har jeg oppført de mest foreslåtte kanidater i de 3 kategoriene.

 

Vi trenger flere forslag til både kjøp, salg og lån.

 

Hvem andre kanidater burde bli med til avstemmning? Håper å kunne starte pollene over helga og kåre vinnerne før siste serierunde.

 

Kanidater Beste kjøp: 2 kanidater trengs

¤ Darren Bent (£10M)

¤ Carlos Tevez (£20-30M)

¤ Thomas Vermalen (£10M)

¤ Richard Dunne (£5M)

¤

¤

 

Kanidater Verste kjøp: 3 kanidater trengs

¤ Alberto Aquiliano (£17+3M)

¤ Roque Santa Cruz (£17M)

¤ Joleon Lescott (£22M)

¤

¤

¤

 

 

Kanidater Beste Lån: 1 kanidat trengs

¤ Joe Hart

¤ Landon Donovan

¤ Jamie O'Hara

¤

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Skjønner at ikke alle følger med lagene utenfor toppen men navnene under bør absolutt regnes med i de forskjellige kategoriene mener jeg.

 

Det er f.eks klart at en spiller som Tevez har hatt en fantastisk sesong, men til en pris på rundt £25 mill så kan han vel neppe betegnes som et godt kjøp ennå. Da kan man like godt ta med Valencia i Utd, som faktisk bare kostet halve prisen.

 

Spesielt Kranjcar for £2.5 millioner er jo et klart valg for beste kjøp mtp prisen. Damien Duff har gjort en god innsats for Fulham, vil betegne han som et godt kjøp uten at jeg vet hva de ga for ham. John Heitinga til Everton (£6.2 mill) og Bassong til Spurs (£8 mill) har begge spilt viktige roller for sine klubber.

 

Maxi Rodriguez bør vel inn på listen for dårlige kjøp. Aner ikke hva West Ham betalte for Benni McCarthy men med tanke på at han har spilt 5 kamper for de siden februar og ikke har imponert så er han vel neppe noe godt kjøp heller, i tillegg har han ikke sine beste år foran seg.

 

Ang. lån så er jo O'Hara nevnt flere ganger. Michael Mancienne spilte til tider glimrende for Wolves.

 

Hva mener Liverpool-fansen om Kyrgiakos da? Han kostet vel ikke så mye og selv om han ikke har satt verden i brann så har han jo vært viktig for dere.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Kranjcar for £2.5 millioner er jo et klart valg for beste kjøp mtp prisen. Ang. lån så er jo O'Hara nevnt flere ganger.

 

O`Hara addes på lånelista da.

 

Ang Krancjar, det har vært masse overganger mellom Pompey og Tottenham. Det ble nevnt av en PL ekspert at kjøpesummen på £2.5-3.5 millioner ikke kan regnes for reel. Pompet skyldte Tottenham tjenester, penger for transfers etc. Så vet ikke om Kranjcar heller burde regnes til markedspris, £8-12M.

 

PS! før jeg leste dette, så mente jeg at Kranjcar var årets kjøp mtp pris/prestasjon. Men nå er jeg mer usikker.

 

Hva mener folket? Kranjcar inn på listen? eventuelt andre kanidater?

Lenke til kommentar

Ser den ang Kranjcar, men samtidig så kan man vel si at det er god business å kvitte seg med sine dårligste midtbanespiller (Boateng) og få Kranjcar billig?

 

Årets deal må alikevel være at Spurs skal få £1 mill for Asmir Begovic som signerte for Stoke i stedet :D

 

edit: sjekket litt rundt ang det med Kranjcar og det rapporteres at prisen for Boateng var £3 mill og Kranjcar £2.5 mill. Som en del av dealen skulle O'Hara komme på lån til Pompey mot at de betalte £500k for det. Salget av Defoe ble gjort i Januar ifjor og Crouch gikk til Spurs for £10 mill i august. Selv om Pompey fortsatt skylder Spurs for alle disse overgangene så er prisene slik jeg beskriver (iflg Wikipedia og diverse nyhetssider)

 

edit 2: Jeg la forresten til flere navn i mitt forrige innlegg.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Maxi Rodriguez bør vel inn på listen for dårlige kjøp.

 

Jeg er enig i mye av det du skriver.

 

Men hva mener dere andre om Kranjcar? Inn på lista? hvis ja, hvordan pris skal vi "stemple" han med?

 

PS! Ang Maxi på Liverpool, han ble kjøpt på Free Transfer!

Etterhvert ble det dog kjent at Liverpool betalte rundt £1M i kompensasjon. Han har også spilt i 3 forskjellige roller for Liverpool og er fast på laget.

 

Etter 2 innhopp i starten har han startet 13 av 14 kamper. Han har vært innvolvert i 100% av PL kampene til Liverpool siden overgangen og er "fast" og er i førsteoppstillingen til Rafa.

 

For £1M er dette et scoop, og langt fra det dårligste kjøpet, spør du meg. Andre som har noen meninger om Maxi?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

Diouf som i Mame? Enig i at han har vært svak, men er vel ingen som forventet at han skulle bøtte inn 20 mål på en halv sesong heller da. ;)

 

Han har vel ikke spilt så mange kamper da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...