^fmj Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Elkjøp kjører et bra tilbud på Acer Aspire 751h, ankepunktet for meg er prosessoren. Hvor treg er Z520? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Tja! Har en slik en selv, men med 30% overklokkingsmuligheter. Den er absolutt akseptabel til å være en CPU på størrelse med en femtiøring og kun ha en plate som kjøling. Den drar de fleste ting en netbook skal brukes til. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Du har overklokket din 30%? Den tåler altså at man har oppe en 4-5 vinduer som man bytter mellom og samtidig hører på musikk f.eks og eventuelt skriver noe på msn? Endret 24. april 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Slike oppgaver er som oftest mer relatert til harddisk og RAM enn CPU. Løsning? Smekk inn en Intel SSD så går det straks betydelig bedre. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Du har aboslutt et poeng, men hvis cpuen er skikkelig sirup... SSD er litt mye føler jeg, men en 7200 HDD ville sikkert også hjulpet godt på. Er noen tester som dømmer den nord og ned. Men stoler mer på brukererfaringer i dette tilfelle. Tror jeg tar sjansen, 30 dager åpent kjøp hos elkjøp så man kan jo egentlig ikke gå feil. "Benchmarks showed that hard-drive and RAM performance are pretty much on a par with other netbooks, really leaving only the Atom Z520 to blame."" Sliter veldig med video. Endret 24. april 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Akkurat nå sitter jeg på netbooken min. Jeg kan fint se en youtube-film, høre på spotify og snakke på MSN samtidig, men om virusscan går på så kommer det frame-drop i musikken (Skurr). Eneste negativt med Silverthorn (Z5xx) er at du må lide med GMA500 som har utrolig dårlige drivere uten OpenGL-støtte eller muligheter for Linux. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Du klarer ikke å se noe høyere enn 480p på Youtube. Og du klarer heller ikke å se noe høyere enn DVD-kvalitet på andre videoer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Joda, om du bruker H2etellerannet-plugin i VLC så kan du se helt opp til 1080p. Silverthorn er absolutt mye bedre utnyttet i Windows 7, så om XP er standard så anbefaler jeg å bytte. Linux er som sagt helt utelukket om du ha Silverthorn, da du må lide med GMA500. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 "Consumers can try the prerelease of Flash Player 10.1 to preview hardware acceleration of video on supported Windows PCs and x86-based netbooks". Dette må testes. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Men win 7 så vil Windows Media Player automatisk utnytte GPU automatisk. Jeg kan se full HD (1080p) med prosessoren på ca 50% på min atom. Men flash støtter ikke GPU akselerering, så der sliten den med alt over 480p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå