venomuz Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hei. For ca 2 uker siden begynte jeg å få bluescreen på min helt nye pc. Pc'en er selvbygget. For 2 ukers siden innstalerte jeg en driver til skjermkortet, alt virket fint. dagen etter spilte jeg så frøs pc'en og fikk bluescreen. husker ikke hva det stod, men har fått så si forskjellige typer bluescreen siden det. Noen ganger starter ikke pcen i det hele tatt, altså pc'en kjører, men jobber ikke. Den bare står stille og skjermen er svart. Andre ganger klikker den når den loader windows. Noen ganger kommer jeg inn på skrivebordet men den klikker den etter ca 30min-1t30m etter startup, og hvis jeg restarter den etter det skjer, funker den som regel til jeg slår den av selv. og neste dag kommer det samme problemet. Nå kan jeg så si ikke starte den. jeg har kommet inn på skrivebordet men klikker etter ca 20-30min. Kommer altså ikke inn.... atm. Jeg husker hva det stod på bluescreenen fra 2 hendelser. Jeg har kopiert rapporten som kommer når jeg får på pc'en men jeg får ikke tak i den nå som jeg ikke får på pcen. det jeg tror det stod på 2 av gangene: 1) Memory management 2) IRQL not less of equal Det vi har gjort - Reinstalert W7 - Koblet fra skjermkort, ram fra hovedkort + det meste av kabler Det som er litt rart er at pc'en fusket litt med RAM'en. Altså når jeg gikk på egenskaper på min datamaskin og så på "system" stod det 4gb, når jeg har 6. dagen etter stod det 6gb, og 4 dagen derpå. osv... Min pc: - ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 - XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 - Crucial Ballistix - Minne - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - Hitachi Deskstar 7K1000.C - Harddisk - 1 TB - intern - 3.5" - Intel Core i7 930 / 2.8 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB - - Corsair TX750W - Strømforsyning - Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - Platestasjon Noen som har peiling på hvorfor jeg får bluescreen? Kan dette ha noe med rammen? Takk Endret 24. april 2010 av venomuz Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 1) Memory management 2) IRQL not less of equal 1 Betyr minnefeil, du kan laste ned memtest her, brenn som image og start maskinen fra cd, ta ut en og en brikke og test for å se om du finner feil på noen av brikkene. 2 Betyr ofte problem med drivere. Lenke til kommentar
venomuz Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 ok, men kan driverene fortsatt være problemet selv om jeg formaterte? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 ok, men kan driverene fortsatt være problemet selv om jeg formaterte? Har du fått "IRQL not less of equal" etter formatering? Isåfall ville jeg ha sjekket nærmere om hva som forårsaker feilen. Om du laster opp kræsjdumpene så kan jeg ta en kikk på de. Mer om det her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 Lenke til kommentar
venomuz Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) tror jeg kanskje har løst problemet. Jeg testet ram brikkene 1 og 1, og det klikket på en av de. prøvde å sette alle i hovedkortet og prøvde igjen, svart skjerm. Fjernet den ram brikken som det klikket på og nå har pc'en vært på i ca 2 timer. Jeg har slått av og på pcen 3 ganger for å teste og alt går smooth hittil, testet også bbc2 og det klikket fortsatt ikke. Kanskje pc'en funker til jeg slår den av selv, som jeg nevnte i første post. jeg får vente til imorgen for å virkelig vite om problemet er løst da jeg håper den ikke klikker / bluescreen ved startup eller like etter. Endret 24. april 2010 av venomuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå