Mr. A Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) 1: har selv lyst på dette hvis jeg noen gang skulle erstatte lian li'et mitt http://www.komplett....aspx?sku=580313 (Fractal Design Define R2 Black Pearl) 2: det er ikke vanskelig å bare montere det, det verste er hvis du skal skjule kabler, da du ofte må skjere hull og sånt for å få det på den måten du vil ha de, men en "tørr" montering skal ikke være noe problem, det beste hvis du ikke har bygd pc før er å ha noen som har litt erfaring komme å hjelpe deg hvis du gjør noe feil eller lurer på noe, men har funnet ut at den beste måten å lære på er å først ha hjelp å så bare prøve seg fram. 3: første gangen jeg fikk meg pc ble den kjøpt hel så jeg fikk ikke gleden av å bygge den, men den ble åpna opp etter kort tid og jeg fant ut litt etter litt hvordan ting fungere, hadde også en eldre bror som var til stor hjelp til tider, og da det var på tide å bytte ut det stygge originale kabinettet med et nytt et kunne jeg det meste som var nødvendig. 4: bare spør her på forumet, jeg er åpen fpr pm om det er noe du lurer på. Endret 24. april 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Rent ytelsemessig, betaler du mye for den datamaskinen der i forhold til hva du får igjen. Hadde du holdt deg til den første posten (dette er den tredje nå), og gått for noen lignende det som ble linket der ville du fått mer bang for buck. http://www.komplett....4A-9A0BE4F6DEC1 Legg til samme skjerm, bytt til 5870 og legg til usb trådløs-dongel og du havner rett under 2000 i forhold til det der oppsettet. Eventuelt bytte kabinett(smaksak) Problemmer med det oppsettet du har nå: 1. SO-DIMM minne 2. 2 trådløs usb-dongel ??? 3. Ser ikke hvor du skal plassere de ekstra viftene som er lagt til i handlelisten, ville iallefall ikke ha byttet de orginale ut må noen dårligere. 4. Noctua cpu-kjøleren er overkill, og så sant du ikke skal overklokke så er det nok av ting som støyer mer enn standard cpu-kjøler på stock, med andre ord penger ut vinduet. 5. som blandt annet den Ace Rawdeal strømforsyning, styr unna. kan love deg ar du fjerner mye støy med å bytte kjøler på cpu'ene til intel, skifta akkurat til Noctua NH-U12P og det er som en drøm da intel vifta er helt forjævli, + at den kjøler mye mye bedre en originalen Ja merkbar forskjell er det jo, men selv har jeg positiv erfaring med i7 stock cooler, så langt den ikke kjører på full pupp, for da bråker den. Dessuten er Noctuaen en dyr på komplett, 719 kroner, nesten det samme som Corsair h50. Så langt ikke trådstarter skal overklokke, så får han omtrent samme støynivå med en vifte som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341306 . Men sier det igjen, pcen er ikke stillere en det mest bråkete komponentet Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det er ikke helt sant selv om feks skjermkortet lager mere bråk så vil det å skifte feks CPU vifter gjøre en stor forskjell Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det er ikke helt sant selv om feks skjermkortet lager mere bråk så vil det å skifte feks CPU vifter gjøre en stor forskjell Forsåvidt, plusser du masse forskjellig støy sammen så blir det jo totalt et høyere støynivå. Men allikevel kan det jo være lurt og begynne på den komponenten som støyer mest, eventuelt i dette tilfellet velge riktig komponenter fra starten av. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 I mitt tilfelle (og i de fleste andre) er det skjermkortet som støyer mest, og det er jo ikke bare å bytte skermkort kjøler sånn helt uten videre, vanskelig å finne nye kjølere for skjermkort hvis du ser bort i fra vannkjøling Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Jeg ville ikke lagt så vekt på støy uansett når det er så minimalt med DB's som skiller på det vi snakker om her. Har også god erfaring med Stock kjølere til intel, sålenge man ikke skal overklokke selvfølgelig. Med dette oppsettet er det vel minimal vits å overklokke med det første. Skjønner ikke helt vits i å bruke så utrolig mye penger på ett kabinett, sålenge du får god kjøling, og viftene er stillegående er det jo ikke stort du driver å duller med det. Cab En kompis kjører dette, og de viftene (Ja, det ser massivt ut) de bråker minimalt. Men personlig holder jeg med på linken til Mr.A oppi her, er ikke mange lappene til ett bedre PLAIN og fint utført kabinett. (i mine yngre dager ville jeg gått for det pga. "lyset" i front og at det "så kult ut", men for all del Mr.A sitt er ett bedre kabinett.) Endret 24. april 2010 av Paulex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Kabinett er bortimot kun smaksak, så langt du kjøper et til iallefall 400/500 kroner så vil du egnetlig få alt du trenger + grei byggekvalitet, med andre ord det grunnlegende. (da snakker vi atx og m-atx standard) Utover dette går det kun på design, støynivå, merkevare, funksjoner og i ekstreme tilfeller bedre kjøling. Ting du ikke må ha, men ting som hadde vært kjekt og ha, så er det alt etter den enkelte person hvor langt lommeboka strekker. Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Takk for postene deres Jeg har bestemt meg for og ta Fractal Design Define R2 Black Pearl. Designet er svært fint, simpelt og lett. Det ser fint ut til og bygge i så jeg satser på dette kabinettet. [/b] Endret 25. april 2010 av Alexhoop Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Takk for postene deres Jeg har bestemt meg for og ta Fractal Design Define R2 Black Pearl. Designet er svært fint, simpelt og lett. Det ser fint ut til og bygge i så jeg satser på dette kabinettet. Hørt negative som gjenganger om dette kabinettet som minsker lysten til og kjøpe det :/ Jeg har hørt at det kommer "ekkel lukt" når den er for varm? Det blir veldig mye varme om du har kraftige ting i den? Har hørt det lukter rett ut av boksen, pga det støydempende materiale som ber brukt i kabinettet, men at dette skal forsvinne etter verdt. Det er absolutt ikke det kjøligste kabinettet, men til normalt bruk fungerer det helt topp. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Er mange som sier at det kun er i de første R2-ene den lukta merkes. De nyeste revisjonen har et støydempingsmateriale som ikke avgir lukt. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Det er slik at kompisene dine skal spør: "Hva er det som lukter?" "Nei, det er bare det støydempende materiale i kabinettet mitt" Slik at du får litt nerd-cred. Men det er sant som du sier, hvis man har demping i kabinettet blir det varmere, men det vil ikke være ett problem...sålenge man ikke skal klokke. Endret 24. april 2010 av Paulex Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Tror ikke det vil ha så stor negativ effekt, for min del vil jeg gjerne ha offret litt av kjøle effekten for mindre støy såfremt at man ikke har et system som trenger all den kjølingen den får, tror fractal define er et super kabinett for en ok pc som skal brukes til litt av hvert (dvs litt gaming, litt internett, litt film osv) Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Det er slik at kompisene dine skal spør: "Hva er det som lukter?" "Nei, det er bare det støydempende materiale i kabinettet mitt" Slik at du får litt nerd-cred. Men det er sant som du sier, hvis man har demping i kabinettet blir det varmere, men det vil ikke være ett problem...sålenge man ikke skal klokke. Haha nerd-cred;) jeg tar Fractal sitt uansett:) Endret 25. april 2010 av Alexhoop Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Du kjenner kun lukta når du har hue inni kabinetter,så det er ikke noe å tenke på engang...Suverent kabinett Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Nå har jeg opptadert hele Handlelista til noe jeg kan hende skal ha http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795793&su=0355E3E3-4E14-4AD6-B262-1761D97C1E75 Sjekk om alt passer sammens og om det funker sammens til en kraftig allrounder / game pc? GIR NERD-CRED OM DU LEGGER MEG TIL PÅ MSN /STEAM ELLER T.O.M XFIRE FOR OG HJELPE MEG! [email protected] xfire, alexholen steam, mikaelgran (post1) Endret 25. april 2010 av Alexhoop Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Det står 2 stk. 120mm vifter i kabinetter så du trenger bare 1. Vifte kontrolleren passer ikke i kabinettet,vel du kan få den til å passe men da må du montere den feil vei(knottene kommer inni kanbinettet) Vifte kontrolleren som følger med kabinettet tar 3 vifter. Hvorfor så dyrt hk? Mangler SSD?? Bytt til samsung F3 Harddisk Handle en annen plass,dyrt på komplett.. Endret 25. april 2010 av taz Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Det står 2 stk. 120mm vifter i kabinetter så du trenger bare 1. Vifte kontrolleren passer ikke i kabinettet,vel du kan få den til å passe men da må du montere den feil vei(knottene kommer inni kanbinettet) Vifte kontrolleren som følger med kabinettet tar 3 vifter. Hvorfor så dyrt hk? Mangler SSD?? Bytt til samsung F3 Harddisk Handle en annen plass,dyrt på komplett.. @Taz Viftene: Ville ha alle 4 120mm viftene i kabinettet, det kommer med 1 foran 1 bak og du kan sette en til foran og 1 til under. 2 140mm hvite led på toppen, for og legge til litte mer stil. Viftene koster så lite så det gjør meg ikke noe egentlig. Viftestyringa: Ja du har rett om vifte styringen, Mr.A sa det til meg tidligere. Jeg har vell glemt og fjernet den. Hovedkort: HK byttet jeg for litt siden til ett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427377 jeg visste egentlig om HKet som var så dyrt men igjen hadde jeg glemt av det på lista. SSD: SSD skal jeg uansett legge til når jeg kjøper, men det er fortsatt ca 10dager til, kanskje prisen går litt ned eller det blir noe rabatt. Harddisk: Hadde bare hørt at Caviar Black var den beste, og siden prisforskjellen var så liten tok jeg og endret fra samsung til WD, men om du mener det er nødvendig gjør jeg det. Tips til meg om andre sider? som er gode og raske på frakt? ny opptadert liste: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795793&su=0355E3E3-4E14-4AD6-B262-1761D97C1E75 Endret 25. april 2010 av Alexhoop Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Det er plass til 140mm nede og. HDD kommer litt ann på bruken,som system disk er Caviar raskest,som lagrings disk er F3 raskest..Er lite som skiller så det blir egentlig det samme.. Endret 25. april 2010 av taz Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Det er plass til 140mm nede og. HDD kommer litt ann på bruken,som system disk er Caviar raskest,som lagrings disk er F3 raskest..Er lite som skiller så det blir egentlig det samme.. http://www.bit-tech.net/hardware/storage/2009/10/06/samsung-spinpoint-f3-1tb-review/5 Ok takk jeg tok en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585862 140mm fractal vifte nede nå, byttet 2 120mm vifter til 1 120mm vifte. Bestemt meg for og ta Samsung spinpoint 1tb, Jeg kommer til og ta 40 eller 80mb ssd. (Ny liste opptadert med kommentar på vifteplassering her! TRYKK) Endret 25. april 2010 av Alexhoop Lenke til kommentar
Alexhoop Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Til slutt har jeg noen nybegynner spørsmål; Hva er forskjellen på Dual core og Quad core? Dual http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344771 Quad http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586108 Har råd til 1hakk bedre i begge. Hva burde jeg ta for mitt system (prosessor)? Game pc men gjør litt av vært og Er det noe som ikke passer? til kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå