Gå til innhold

Er denne PCen smart og kjøpe?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg opptadert hele Handlelista til noe jeg kan hende skal ha

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795793&su=0355E3E3-4E14-4AD6-B262-1761D97C1E75

Sjekk om alt passer sammens og om det funker sammens til en kraftig allrounder / game pc?

GIR NERD-CRED OM DU LEGGER MEG TIL PÅ MSN /STEAM ELLER T.O.M XFIRE FOR OG HJELPE MEG!

[email protected]

xfire, alexholen

steam, mikaelgran

(post1)

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med 3 120" Vifter? Holder med 1.

Uansett så er det vel ikke noe annet å si at den iallefall klarer CS:S.

Om det er kun dette du spiller har gi gitt omtrent 10.000 for mye.

Får jo en helt grei data som kjører CS:S glatt til rundt 7-8 tusen.

Jeg personlig er imot å bruke såpass mye penger på en data.

Hvis du har penga, ville jeg kjøpt en annen litt kraftigere og bedre PSU.

Lenke til kommentar

Kjøleren var litt overkill, kjøp heller Noctua NH-U12P SE2 den har jeg og er superfornøy. Du burde også kjøpe et nettverkskort, etter det jeg har erfart så er det best og gir raskest internet.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hva skal du med alle viftene når kabinettet har plenty med vifter fra før av?

@KongKake

Holder viftene som kommer med kabinettet? jeg hadde tenkt og skifte de ut:/ (Er nybegynner lol)

@Mr.A

Fungerer den jeg har nå bedre eller funker det dårlig med den? burde jeg skaffe den du sier er bra? fordi pengeforskjellen der var så lav.

++ Takk for nettverkskort tipset! det koster mye mindre og!:)

@Glock05

Det ser ut som du vet mye o,o jeg ville blitt glad om du la til msn [email protected], mye bedre hjelp der:| Jeg kjønner at minne kortet mitt ikke var bra nok til hovedkortet men jeg kjønte ikke vilket jeg skulle skaffe.

Om du vil hjelpe meg legg til [email protected]! Det er best hjelp for meg!

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Rent ytelsemessig, betaler du mye for den datamaskinen der i forhold til hva du får igjen. Hadde du holdt deg til den første posten (dette er den tredje nå), og gått for noen lignende det som ble linket der ville du fått mer bang for buck.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795477&su=D86CE28D-33C2-4A42-B54A-9A0BE4F6DEC1

Legg til samme skjerm, bytt til 5870 og legg til usb trådløs-dongel og du havner rett under 2000 i forhold til det der oppsettet. Eventuelt bytte kabinett(smaksak)

Problemmer med det oppsettet du har nå:

1. SO-DIMM minne

2. 2 trådløs usb-dongel ???

3. Ser ikke hvor du skal plassere de ekstra viftene som er lagt til i handlelisten, ville iallefall ikke ha byttet de orginale ut må noen dårligere.

4. Noctua cpu-kjøleren er overkill, og så sant du ikke skal overklokke så er det nok av ting som støyer mer enn standard cpu-kjøler på stock, med andre ord penger ut vinduet.

5. som blandt annet den Ace Rawdeal strømforsyning, styr unna.

Lenke til kommentar

Ser ikke noen grunn til at de ikke skulle holde. Mulig de bråker litt, men å flytte nok luft greier de nok med glans. Er trossalt snakk om to store vifter på 180mm og en på 120mm.

Uansett, de viftene du har i handlevognen din er jo stygge, farger er ikke så alt for kult, og de funker nok ikke noe bedre enn de som allerede er i kabinettet.

Lenke til kommentar

@HenrikPC

Du er sikkert den som har hjulpet meg mest av alle:) Og den første tråden skrev jeg så mye feil i :/ og den andre kom til det jeg har nå (lol) nå skulle jeg egentlig sjekke om dette var ett bra kjøp :|

@KongKake

Du har nokk rett der ja, skal ta bort alle viftene fra handlevogna men det jeg egentlig ville var og få noen "freshe" vifter i kabinettet isteden for de som kommer med kabinettet (er jo ikke sikker på hvordan heller jeg siden jeg er ganske ny x) det er vell grunnen for og jeg tar og dobbeltsjekker så mye)

Handlelisten jeg holder på med nå:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795664&su=86B4677D-83D8-4355-B60A-BFB7E66B2622

Endret av Alexhoop
Lenke til kommentar

Rent ytelsemessig, betaler du mye for den datamaskinen der i forhold til hva du får igjen. Hadde du holdt deg til den første posten (dette er den tredje nå), og gått for noen lignende det som ble linket der ville du fått mer bang for buck.

http://www.komplett....4A-9A0BE4F6DEC1

Legg til samme skjerm, bytt til 5870 og legg til usb trådløs-dongel og du havner rett under 2000 i forhold til det der oppsettet. Eventuelt bytte kabinett(smaksak)

Problemmer med det oppsettet du har nå:

1. SO-DIMM minne

2. 2 trådløs usb-dongel ???

3. Ser ikke hvor du skal plassere de ekstra viftene som er lagt til i handlelisten, ville iallefall ikke ha byttet de orginale ut må noen dårligere.

4. Noctua cpu-kjøleren er overkill, og så sant du ikke skal overklokke så er det nok av ting som støyer mer enn standard cpu-kjøler på stock, med andre ord penger ut vinduet.

5. som blandt annet den Ace Rawdeal strømforsyning, styr unna.

kan love deg ar du fjerner mye støy med å bytte kjøler på cpu'ene til intel, skifta akkurat til Noctua NH-U12P og det er som en drøm da intel vifta er helt forjævli, + at den kjøler mye mye bedre en originalen

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

De viftene vil du nok synes er "freshe" i to-tre dager før du går lei av lyset. Lys i PC-en er ikke så kult egentlig, med mindre det er i en velgjort casemod, eller det noen hvite LEDs du kan skru av. Så jeg mener du bare bør fjerne viftene fra handlevognen og bruke de som følger med kabinettet. I følge produktanmeldelsene på Komplett.no skal de visst være stillegående og gode, som er det viktigste hva vifter angår.

Lenke til kommentar

Som ny pc bygger vil man nok kjøpe masse tul for at det skal se tøft ut, men det er lenge(ganske lenge side) siden jeg var ny pc bygger og har nå gått for lian li for at jeg er lei av alt fansy med vindu i. har begynt å få en bedre smak for sånt og går heller for kraftig HW og lite lyd en fansy lys og bling

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg hører på Mr.A og han har så og si rett i alt han har sakt.

Jeg har noen spørsmål som er ganske viktig for og hjelpe meg;)

Vilke kabinett er fra pris 2,000 og nedover altså lett og bygge i med ett fint design?

Er det vanskelig og sette inn alle delene på ett tomt Kabinett? Var det vanskelig for deg første gang du bygde? når du ikke vet for mye om pc-bygg(Jeg har fått drit mye hjelp av diskusjon.no forum)

Handlelisten jeg holder på med nå:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=795664&su=86B4677D-83D8-4355-B60A-BFB7E66B2622

Lenke til kommentar

Antec sin Performance One serie er god kabinetter. Ta en titt på Antec P183 for ATX og Antec P180 Mini hvis du vil ha microATX. Fractal Design R2 er også rimelig lekkert, og en del billigere enn Antec sine kasser også. Skulle jeg hatt et ATX-kabinett i dag for under 1000,- ville jeg gått for Fractal Design R2. Du kan jo også ta en titt på Cooler Master CM690II Advanced. Hadde forgjengeren CM690, og det kabinettet var ganske bra, både byggekvalitetsmessig og var ganske kjølig. Var også en god del fine løsninger i kabinettet.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...