:Francis: Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hei Jeg vurderer å selge laptopen min for og bytte til en stasjonær PC, nå som jeg har jobblaptop. HP 8510w: 15.4" (1920 x 1200) WUXGA T9500 (2.66 GHz dual core (x64)) 4GB RAM Quadro FX 570M Reisebatteri: 95Wh og med egen lader Advanced Dockingstasjon: Hva tror dere er en riktig bruktpris? Mvh Francis Endret 24. april 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Du glemte en viktig opplysning, når ble maskinen kjøpt? Altså, hvor gammel er den? Generelt så sjekker man hva nypris er i dag hvis den ennå er i salg, evt. tilsvarende bestykket maskin. Så legger man seg under nypris i forhold til alder på maskinen. Er den foreks. 2 år så vil halv pris av dagens pris være et bra utgangspunkt. Edit: Finner samme maskin i en test her: http://www.notebookr...asp?newsID=3862 Dette er ca. 3 år siden, noe som vel er alderen på din maskin. Ut fra utstyret du har til din gjetter jeg på at prisen den gangen var et sted mellom 20 - 30K. I dag får man en slik maskin for 5 - 6000 og da er den ganske mye bedre enn din, med unntak av grafikkløsningen. Ekstra batteri og docking teller ikke mye brukt. Vil generelt si at du er heldig hvis du klarer å selge den for 3000 selv om maskinen har potensiale til å vare i mange år ennå. Det som gjør maskinen spesiell for noen få er kanskje grafikkløsningen som kostet mye den gangen, og i dag også forsåvidt. Treffer du noen med slike behov (CAD) så kan du nok få mer for den. Endret 2. mai 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå