Gå til innhold

Hvordan gå frem for å få visum til Vietnam?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på et par ting. Jeg skal til Vietnam til høsten, og tenkte å begynne og fikse visum. På den vietnamesiske ambassaden i København sine hjemmesider står det at man skal sende søknaden sammen med et visst beløp amerikanske dollar i cash. Så jeg skal bare putte masse cash i konvolutten, sende den til Danmark og håpe på det beste?

Skal søke visum til Kina, Vietnam, Kambodsja, Thailand, India og Nepal. Det er jo vanskelig å svare på, men hvor lang tid tror dere jeg bruker på dette hvis jeg er rimelig effektiv? Alle ambassadene må jo ha det originale passet, så det kan jo ta sin tid...

Endret av Bompi89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det står på hjemmesidene deres å ta kontakt med de heller og kom i dialog med de så slipper du noen usikkerheter:

http://www.vietnamemb.dk/:

Visas fees vary according to visa types. Contact the Embassy Visa Section for details:

- Tel: +45 39183932;

- E-mail: [email protected]

Kanskje litt off-topic men hvilken ambassade bruker hotmail-adresser for kontakt egentlig? :blink:

Da er kanskje dette den mer korrekte kontaktmåten:

www.norway.org.vn/

Opening hours:

08.30-12.00 & 13.00 – 16.30 Monday - Friday

Address:

Royal Norwegian Embassy

10th Floor, Block B, Vincom City Towers,

191 Ba Trieu Street

Hanoi, Vietnam.

Tel: +84 4 3974 2930

Fax: +84 4 3974 3301

E-mail: [email protected];

Lenke til kommentar

http://www.landsider.no/land/vietnam/reise/innreise/

"Fra og med 1. mai 2005 er det visumfritak for norske borgere som skal besøke Vietnam i inntil 15 dager."

http://www.landsider.no/land/nepal/reise/innreise/

"Nepal krever at besøkende har gyldig visum. Visum kan ordnes på forhånd på den Nepalesiske ambassaden i London eller det kan fåes ved de fleste grenseovergangene til Nepal og ved ankomst Tribhuvan International Airport i Kathmandu"

For Kina tok det 1 uke å få visum om jeg husker riktig. Noen må levere søknaden fysisk på ambassaden i Oslo.

For Kambodja fikk jeg E-visum online. Koster 25 USD. På enkelte flyplasser og grenseoverganger kan det ordnes på sparket, men jeg valgte å ikke satse på det.

http://www.mfaic.gov.kh/e-visa/vindex.aspx

I Thailand kan du være turist i 30 dager uten visum. Husk at det er konflikter i Bangkok og flere provinser slik at UD advarer mot å reise dit.

Til India skal det ta 1 uke å få behandlet visum. Det er mye kø og flere får mye lengere saksbehandling. Da jeg skulle hente visumet etter 1 uke fikk jeg etter 2 timers kø vite at "stempelet ikke fungerte" så jeg måtte komme neste dag.

Den norske ambassaden i et land vil ikke kunne gi deg visum til landet. Du må kontakte landets ambassade i Norge, eller nærmeste land.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

@bimpi89:

Vietnam har ingen ambassade i Norge, så det er riktig at passet ditt må sendes utenlands. Jeg sendte mitt til den vietnamesiske ambassaden i Sverige. De tok imot norsk valuta også, mener å huske at jeg betalte 500kr, men send en mail på forhånd å forsikre deg om dette. Mener det tok i overkant av en uke å få returnert passet med visum, kjapt og enkelt.

se http://www.vietnamemb.se/en/ for mer info

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har har prøvd å ta kontakt med ambassaden i Sverige for å spørre hvor mye jeg skal betale, men har ikke klart å få tak i dem. Husker du eksakt hvor mye du betalte? Holder det å slenge med en 500-lapp (jeg skal ha et turistvisum som varer i ca. en og en halv måned, og trenger tillatelse til mer enn 1 innreise...)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Her var svaret jeg fikk på min henvendelse til embassaden:

- The payment is made in cash and you can pay in Nowegian currency (NOK).

- The visa fees (for each person) : 500 NOK for the single entry or 650 NOK for the multiple entries. This includes the money to buy swedish stamps to return your passports back to you by recommended mail.

- With the visas in your passports, you can travel around Vietnam (southern part and northern part as well).

Du må selvsagt også legge ved ferdigutfylt søknadsskjema (Som du finner på nettsidene dems). Regner med prisene ikke har forandret seg, men kursene svinger jo, så kan ikke garantere noe 100%

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan forlenge visumet ditt i Vietnam uten problem. Jeg reiste ditt paa 15 dagers Visa On Arrival, men maatte blir en uke lenger og det fikset de paa hotellet mitt uten problem. Tror jeg betalte 300.000 dong for hele styret.

I Hanoi eller HCM City kan du ogsaa soeke om turistvisum til Thailand med 60 eller 90 dagers varighet. Det tar ca. 1 dag og krever personlig oppmoete paa den thailandske ambassaden eller konsulatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...