alexholthe Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) hei! Jeg har hatt et problem med min stasjonære PC en god stund nå, og aner ikke hva feilen er. Uten forvarsel får jeg bluescreen når jeg feks spiller AoC og pcen restarter. Den loader helt til "Windows is loading", og restarter umidelbart på nytt. Dette gjentas ca 30 ganger uten at pcen kommer forbi denne loadingen. Jeg antar at det er hardware feil. Jeg har reinstallert windows flere ganger, til og med byttet harddisk til min gamle, men PCen kommer hverken lengre eller kortere i loadingen. Jeg fjernet en og en Ram-brikke, men samme feilen skjedde. Windows repair funket selsagt ikke jeg har prøvd å resette bios til default settings. Og her stopper min datakunnskap, jeg aner ikke hva som er feilen. Det rare var at etter restart nummer 41-ish så startet pcen helt inn til desktop, og alt funket som det skulle. Jeg håpet at jeg var kvitt problemet, siden jeg nå klarte å bruke pcen normalt. Og den funket helt fint i en uke, helt til i dag og det samme problemet startet igjen. Denne gangen kom jeg inn i windows på 12. forsøk Noen forslag? Problemet ligger vel i hardwaren, evnt hvordan kan jeg teste om hver enkelt del fungerer som den skal? Setter stor pris på all hjelp jeg kan få! Alexander Endret 24. april 2010 av alexholthe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Er det ikke så enkelt at pcn går varm? prøv å rens prosessor vifta ? Husker ikke om pcn restarter eller slår seg helt av når pcn går varm Endret 25. april 2010 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
alexholthe Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 kan være noe sånt, men det har hendt at den ikke starter etter å ha vært avskrudd i 2 døgn. kjørte noen tester med occt, og fikk en error msg, men klarer ikke helt å tolke det, vedlagt i zip-fil. error detected on core #-1. antar at det er den ene CPUen. CPU: Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.hGhz 2010-04-25.zip Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Dette tyder på en CPU feil ja. Jeg ser flere "drop" i "CPU usage". Kjører du helt standard BIOS instillinger for CPU? Har du forsøkt å resette BIOS ved "Clear CMOS" (Ved å enten fjerne batteriet på hovedkort i 20sek, eller flytte clear CMOS pinnen lokalisert i nærheten av BIOS), eller har du bare resatt instillingene fra inne i BIOS? Lenke til kommentar
alexholthe Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 ja, har satt BIOS-instillingene inne i BIOS til default. har nå prøvd å klokke ned CPUen fra x9 til x6 (fra 2400mhz til 1600mhz), problemet ser ut til å fortsette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Du bør prøve å resette CMOS/BIOS totalt. Følg denne guiden her for total reset av BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå