thomassit0 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hvordan skal vi her vite det ? Da måtte vi jo hatt tilgang på promilleresultater eller noe på de som har blitt pumpet. Jeg tviler ihvertfall på at de gidder å pumpe personer hvis det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Uten at jeg er medisinsk personell tror jeg at pumping er aktuelt hvis: - Du er så full at du er bevisstløs og ikke klarer å kaste opp på egenhånd. - (du har tatt store mengder av noe annet enn alkohol som ikke kan kjøpes over disk) Og i stedet for å se på dette som skremselspropaganda vil jeg oppfordre trådstarter til å tenke over hvor fint det faktisk er at det jobber kvalifisert personell på natten som er villige til å (kanskje) redde livet til de som drikker seg i stykker. Hvis man blir sendt til pumping har man enten: - Blitt funnet i en grøft - Selv ringt sykebilen/reist til sykehuset - Blitt tauet inn av politiet og videresendt til sykehuset Så jeg tror svaret er: Nei, de pumper ikke folk for å skremme vedkommende. Personlig synes jeg det bare er en svært nyttig bieffekt. Endret 30. april 2010 av Sinnsyk asylaspirant Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Helt sikkert fordi de ikke vet hva og hvor mye de har hyllet i seg. De kjenner ikke alkoholen og drikker mye mer etter de har blitt beruset fordi de tror det bare blir bedre og bedre. Idiotiske fjortiser. De fortjener ikke noe bedre enn pumping. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Etter diverse helsereformer er det klare grenser for hva sykehus og legevakt kan få betalt for av staten. Les litt i avisen så ser du hvor mange millioner helseforetakene er pålagt å spare, noe som i verste fall går ut over tilbudene til selv de som virkelig trenger medisinsk hjelp. Utrykninger og akuttbehandling er kostbart og ikke noe man gjøre bare for å skremme ungdom med høyere promille enn IQ. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Mener å ha hørt at de ikke pumper så mye lenger, fordi du ikke får bort etanolen som allerede er i blodet uansett? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Det er korrekt. For at pumping skal være effektivt må det skje tidlig, og når folk kommer til pumping er det gjerne i seneste laget. Geir Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bruken av aktivt kull har også tatt over mye for pumping Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bruken av aktivt kull har også tatt over mye for pumping forklar? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 forklar? Kullet suger til seg alkohol i magen ? Vanlig ved diverse forgiftninger. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Aktivt kull har ekstremt stor overfalte, 1g kull har 500m2 overflate, dette gjør at det suger til seg stoffer og gjør at de bindre det vil kullet, som nevnt over av Vizla. Dette gjør at Etanol eller andre gifter ikke blit tatt opp av tarmene. Altså det deaktiverer det farlige stoffet. Dosen aktivt kull er 1g kull pr. kg på pasienten, så 100g vil være en vanlig max dose. små damer så lite som 50g osv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 En kompis av meg ble pompa. En venn av meg fulgte med han til sykehuset for pumping. Vi var 16. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå