muummi Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Kjøpte meg ny tv og ps3 i går. Tv`n har full hd, og bildet vises i full hd når man er i startmenyen på ps3 maskina. Men når jeg starter et spill så skiftes bildet over til 720p. Finner ingen instillinger for å kunne spille i 1080p. Spillet er GTA IV. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) De fleste spillene kjøres i 720p oppløsning, men i GTA sitt tilfelle er den egentlige opplsøningen 630p og den oppskaleres til 720p. Endret 25. april 2010 av Mala Lenke til kommentar
d4fF Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Kjøpte meg ny tv og ps3 i går. Tv`n har full hd, og bildet vises i full hd når man er i startmenyen på ps3 maskina. Men når jeg starter et spill så skiftes bildet over til 720p. Finner ingen instillinger for å kunne spille i 1080p. Spillet er GTA IV. PS3 støtter 1080p. Hovedmenyen kjører i 1080p f. eks. Problemet er at de fleste spill fortsatt blir laget i 720p. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Det er sånn d har seg ja. Takker for svar Lenke til kommentar
T.A Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 GTA IV skal kunne kjøre 1080P, da? Funker hos meg i hvertfall. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 GTA 4 støtter 720p til 1080p. Men ja dessverre så er de fleste spillene 720p Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) GTA IV skal kunne kjøre 1080P, da? Funker hos meg i hvertfall. alle spill i hele verden støtter å oppskaleres til 1080p, selvsagt, en full-hd tv kan ikke vise noe annet enn 1920x1080 pixler. Om du fyrer et playstation 1 spill på ps3en din så oppskaleres jo det også til 1080p. Men hva hjelper det, spillet er fortsatt ikke native 1080p, på samme måte som GTA ikke er 1080p. Endret 1. mai 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
T.A Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 GTA IV skal kunne kjøre 1080P, da? Funker hos meg i hvertfall. alle spill i hele verden støtter å oppskaleres til 1080p, selvsagt, en full-hd tv kan ikke vise noe annet enn 1920x1080 pixler. Om du fyrer et playstation 1 spill på ps3en din så oppskaleres jo det også til 1080p. Men hva hjelper det, spillet er fortsatt ikke native 1080p, på samme måte som GTA ikke er 1080p. Jeg skal ikke late som jeg er en pro på dette, for det er jeg ikke. Men hvis du leser på baksiden så står det at den støtter 720P, 1080 i/p. jeg skjønner jo at den viser 1920x1080 pixler uansett Men jeg kan se forskjellen på 720P og 1080P når jeg gamer GTA. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) eneste grunnen til at du kan se forskjell er at tv, ps3 eller receiver, alt etter hva du bruker til å oppskalere gjør en god jobb med oppskaleringen. Du vil få samme effekt i alle spill, uavhengig av hva som står bakpå coveret. Alt fra mega man 1 til Uncharted2 støtter 1080p på samme måte som GTA IV Det er ingenting annet enn salgstriks å skrive dette på coveret, folk misforstår og tror spillet har høyere oppløsning enn det har. Endret 1. mai 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
T.A Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 eneste grunnen til at du kan se forskjell er at tv, ps3 eller receiver, alt etter hva du bruker til å oppskalere gjør en god jobb med oppskaleringen. Du vil få samme effekt i alle spill, uavhengig av hva som står bakpå coveret. Alt fra mega man 1 til Uncharted2 støtter 1080p på samme måte som GTA IV Det er ingenting annet enn salgstriks å skrive dette på coveret, folk misforstår og tror spillet har høyere oppløsning enn det har. Greit kompis, du vinner hehe. Ser ut som du har litt mer peil. enn det jeg har, hvertfall Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Noen som holder på med Nier eller?sitter og tenker på å investere i et sverd som koster 16k,men lurer på om det er blir vanskelig og oppgradere sverdet eller om andre sverd lvler bedre.Har kommet til seafront,har fakka en shaman fish?anyone? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hva er det zipw0rker snakker om? Lenke til kommentar
T.A Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hva er det zipw0rker snakker om? Haha, godt spørsmål... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Noen som holder på med Nier eller?sitter og tenker på å investere i et sverd som koster 16k,men lurer på om det er blir vanskelig og oppgradere sverdet eller om andre sverd lvler bedre.Har kommet til seafront,har fakka en shaman fish?anyone? Tipper du kanskje får større sukksess om du lager en egen tråd om spillet Nier, istedenfor å snakke om det i denne oppløsnings-tråden. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) eneste grunnen til at du kan se forskjell er at tv, ps3 eller receiver, alt etter hva du bruker til å oppskalere gjør en god jobb med oppskaleringen. Du vil få samme effekt i alle spill, uavhengig av hva som står bakpå coveret. Alt fra mega man 1 til Uncharted2 støtter 1080p på samme måte som GTA IV Det er ingenting annet enn salgstriks å skrive dette på coveret, folk misforstår og tror spillet har høyere oppløsning enn det har. Det som står bakpå coveret er der for å vise vilke oppløsninger spillet støtter. Jeg er enig i at det kan misforståes, og det burde vært en boks med native resolution, men den også kunne bli misforstått, spessielt med spill som kjører i 680 og andre uvanlige oppløsninger. Men du vil ikke få samme effekt uansett - du vil f.eks. se eller oppdage mye mere kantete linjer/jaggies i spillet du spiller dersom du har TV som bare støtter 720p - mens du ofte ikke ville oppdage disse på samme sted med ett 1080p TV - selv om spillet kjører native 720p grafikk-signal. Så selv om ikke alle spill har 1080P grafikk, så er alltid selve bildet klarere på ett 1080P TV, medmindre du har veldig svakt syn. Hvor høy skjermoppløsning som er nødvendig kommer ann på hva som skal sees - individuelle pixler er vankligere å se forskjell på enn kanter f.eks. så en punktum vil være veldig vansklig å se forskjell på i 720p og 1080p. Mens en kantete linje er litt mere tydlig, og blir lettere oppdaget feil på, av øynene dine. :-/ Endret 8. mai 2010 av KongRudi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå