Gå til innhold

Tåler ikke å drikke melk....


Anbefalte innlegg

Men sjokomelk går helt fint.

 

Altså. Før var jeg litt plaget med magesmerter og kvalme, uten at jeg visste grunnen til det. Så jeg gikk til legen, og han fant ut at jeg mest sannsynlig var laktoseintolerent.

Han ba meg kutte ut melk, og heller spise hvitost for å få i meg de næringsstoffene jeg ellers ville gå glipp av.

 

Magesmertene og kvalmen ga seg. Innimellom prøvde jeg å drikke et glass melk, og da kom de tilbake.

Men så prøvde jeg å drikke sjokomelk. Den vanlige fra Tine. Ingen problemer. Kun hvis jeg drikker opp mot en liter kjenner jeg det litt i magen.

 

Når jeg forteller dette til folk tror de jeg lyger. De sier det bare er en unnskyldning for å drikke sjokomelk...

Vet noen hva som kan feile meg?

Det er vel ikke mindre laktose i sjokomelk enn i vanlig melk?

 

Edit: Når jeg snakker om "vanlig melk", så mener jeg... vanlig melk, slik som Tine sin lett/skummetmelk.

Endret av Brukernavn2010
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er det mulig å være litagointolerant?

 

Seriøst spørsmål altså. Har i det siste fått dårlig mage etter å ha drukket litago lett sjokolade sammen med ostebaguett.

 

Drikker både melk og spiser ostebaguett til vanlig uten problemer.

Lenke til kommentar

Hvordan reagerer du på Litago?

Litago går helt fint. Er de ikke omtrent det sammme?

Nja, siden Litago står i kjøledisken antar jeg at den inneholder helt vanlig melk, og ikke ultrapasteurisert. Det er dermed merkelig at man reagerer på vanlig melk om man ikke reagerer på Litago ... eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...