Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Operating system not found

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se i bios om HDDen kommer opp der.

I BIOS kommer følgende valg opp:

1: IDEO

2: CD/DVD Optiarc DVD RW AD7580S-(P

3: Network Boot: MBA v11.4.1. Slot0200

4: USB: HDD

5: USB: FDD

6: USB CD/DVD ROM:

"1: IDEO" er merket som hvit tekst, resten er blått.

Lenke til kommentar

Vilket operativsystem har du? Fulgte det med noen cd'er når du kjøpte maskinen?

Operativsystemet er Windows7

Det fulgte ikke med med noen Windows CD når jeg kjøpte laptoppen. Windows7 var allerede installert og klar ti bruk.

Hvorfor er det aå viktig at Windows CD ikke skal vedlegges, når man kjøper PC nå til dags ? Tidligere var det en selvfølge at denne fulgte med.

Lenke til kommentar

Ifølge den informasjonen du listet opp fra bios der, så ser det ut som at den ikke finner hdd'en din. dette har skjedd med meg en gang også, men da hjalp det å sette inn vistacd'n og ta oppstartsreparasjon. Om du har muligheten til å låne en windows 7 cd, så kan du starte opp fra den, og velge startup repair.

Synes selv at det er litt dumt at det ikke følger med noen slike cd'er lenger selv... Lurer på hvorfor de sluttet med det.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ifølge den informasjonen du listet opp fra bios der, så ser det ut som at den ikke finner hdd'en din. dette har skjedd med meg en gang også, men da hjalp det å sette inn vistacd'n og ta oppstartsreparasjon. Om du har muligheten til å låne en windows 7 cd, så kan du starte opp fra den, og velge startup repair.

Synes selv at det er litt dumt at det ikke følger med noen slike cd'er lenger selv... Lurer på hvorfor de sluttet med det.

Fortsetter en gammel tråd siden jeg nå har opplevd det samme! MEN tingen er, jeg har kjøpt W7 cd med EN lisens, kan jeg bruke denne til å kjøre oppstart og eventuellt legge inn ny programvare uten å miste min egen lisens?

BTW: Fann svaret selv. Så lenge datamaskinen er levert med Windows 7, kan man bruke en hvilken som helst W7 cd, og bare bruke lisensen -produktkoden- under datamaskinen!

Endret av cv-trial
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...