Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bluescreen, prikker og vertikale røde striper

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått et problem med datamaskinen min. Eg satt og såg en video og plutselig kom det opp masse røde prikker og strekker i bildet. 10 sek etterpå restartet maskinen seg selv. Når den startert opp var det igjen små runde prikker over store deler av skjermen, etterfulgt av røde vertikale striper. Fikk så bluescreen igjen under oppstart.

Prøvde igjen 10 min etterpå, og da startet maskinen helt fint, men så tok det bare noen minutter før problemet innntraff igjen.

Forstår at det må være noe galt med skjermkortet? Men hva? :ermm:

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3

Har brukt dette skjermkortet i vel 2 år og aldri hatt noe problem med bluescreen før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke så mye støv, men fjernet det eg fant og det ser ut som det hjalp litt. Nå restarter ikke maskinen i hytt og pine, men viss eg feks starter opp et spill så krasjer skjermkortdriveren.

Skal se om eg finnner noen nye drivere.

Bruker nå

versjon 7.15.11.8208

dato 18.02.2009

EDIT: La inn nyeste drivere nå og med første øyekast ser det ut som alt fungerer nå. Kom meg hvertfall inn i spill uten at det krasjet. :)

Endret av Kleivert
Lenke til kommentar

Jublet visst for tidlig. Prøvde ikke mer enn 10 min med WoW uten at det krasjet sist gang. Har ikke spilt etter det før eg skulle prøve meg litt på Aion igjen idag (som krever mye mer enn WoW), og da krasjet det igjen. Har søkt litt på Google og er mange som har hatt det samme problemet med dette kortet. Ser ut som kortet er på vei til å dø..

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om du hadde gitt oss litt mer informasjon om hvordan hardware du bruker. Trenger ikke bare å være grafikk-kortet.

Er datamaskinen blitt treg generellt?

Regner med at du har prøvd å fjerne støv.

Lenke til kommentar

Har fjernet støv ja. Maskinen fungerer sånn som den alltid har gjort bortsett fra når eg prøver å spille. Da får eg masse dritt på skjermen og så krasjer den.

CPU: AMD Phenom™ II X3 720 Black Edition, Triple Core, 2,8Ghz

Hovedkort: Gigabyte GA-MA770T-UD3P

Minne: Crucial DDR3 1333MHz 2GB (2 stk = totalt 4gb)

GPU: XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3

PSU: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte,

Lenke til kommentar

Det er vel 2 år's garanti på kortet, men 5 år's reklamasjon!

Det hjalp jo litt å fjerne støv fra gpu, så har du prøvd å justere opp vifte hastighet på gpu, ved hjelp av software? Feks. RivaTuner! Det finnes jo annen software til vifte justering også!

Last ned OCCT Perestroïka, og sjekk temp på gpu, før den svikter. Du vil se temp under test med gpu:occt. Hvis du får error før temp er blitt for høy, så er det vel bare å kontakte selger av gpu. Så lenge det ikke er noe annen hw som svikter, som Zeriz er inn på.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...