Skinney Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hepp! Har nettopp kjøpt meg en iMac og er strålendes fornøyd, men har ett lite spørsmål. Har Plex Mediasenter kjørende på skjerm nr 2 her (en TV) som også er kobla til et stereo annlegg. Jeg har kobla tvn til iMacen gjennom en HDMI adapter som også henter lyd fra lyd-ut porten. Problemet nå er at jeg mååå ha tvn på for å høre lyd i det hele tatt... Er det mulig å konfigurere iMacen slik at kun Plex Mediasenter bruker lyd-ut porten, og alle andre programmer sender lyd ut gjennom pc-høytalerne? Så slipper jeg å rive en kabel inn og ut hele tiden Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Nei, det er ikke mulig. Ved tilkobling i lydutgangen på iMac er det ikke mulig å overstyre deaktiveringen av de interne høyttalerne. Endret 25. april 2010 av Imaginary Lenke til kommentar
Brack Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det kan være muligheter for å bruke Airfoil. Men, dette krever at du kjøper en Airport Express. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jovisst er det mulig... Bruk automator.. Bruk "Følg med på hva jeg gjør" og ta opp aktiviteten hvor du stiller lydinngangen. Deretter legger du dette programmet inn i oppstarten din, så fikser maskinen alt selv. Det gjør jeg nemlig selv :-) Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Det var rart. Av infoen jeg har lest på nettet, menes det å være hardware-deaktivering av de interne høyttalerne når du kobler til noe i lydutgangen. Kan din metode også få samme lyd ut av både eksterne og interne høyttalere samtidig (leste også at noen mente dette ville overbelaste lydkortet)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå