icc Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hva er "Que Depth" på IOmeter-testen og hvorfor tas ikke større "filer" enn 4kb med? Det er vel strengt tatt bare X-25m som skiller seg ut fra mengden ved 4kb, så hvor god disken er til andre oppgaver enn å laste operativsystem er irrelevant? Jeg syns dette blir litt som en test av fottøy hvor det testes på hvilken sko som er mest vanntett også er det tatt med en støvel Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Syntes mange snakka om enorm utvikling på ssd fronten,men den superultra raske ssd til 1000,- å 100gigg+ ser det ut som vi må vente lenge på Fornøyd med intel sin men skulle gjerne hatt mer og raskere.. For 3 år siden drømte vi om det vi i dag kaller treige SSDer på 16-32 GB. Verden har definitivt gått fremover. Om 3 år er jeg sikker på at du eller noen andre klager på at SSDene med 1 TB ikke koster under 500 kroner og gir "stusselige" 0,5 GB/s ved 4k IOPS. Da har du misforstått totalt.jeg mener bare at mange nevnte at innen et år eller to så ville ssd nærme seg noe som ville bli allemanns eie.har skjedd nermest intet når man ser på pris/ytelse på lang tid som en jo ser ved at ingen klarer matche intel enda og sånn har det jo vært temmelig lenge nå.at jeg sitter og forventer 1tb med di specsa du nevner der om 3 år til 500 kr er jo bare tullprat og unødvendig å lire av seg for det er så langt unna det jeg forventer som det går ann og komme.men om ser på prisene og hvor lite ytelseøkning det har vært lenge nå så ser du kanskje mitt poeng.. Kunne tenkt meg feks. 160gb til spill og bruke den Intel X25-M 80 GB gen2 jeg har nå til os og film å diverse andre ting på hdd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg ser poenget ditt. Det går fremover i rykk og napp. Nå har Intel vært kongen på haugen i over et år og det er nye og bedre, konkurrerende SSDer på trappene akkurat nå. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Fortsatt for dyrt. :-/ Blir nok ikke SSD på meg før prisene ihvertfall er halvert (rundt 10 kr/GB, da). Lenke til kommentar
JanA Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Vi skal komme tilbake med en egen artikkel om SSD-ene sin ytelse over tid i løpet av våren. Jeg holder på med en liten langtidstest her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1202148 hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå