Gå til innhold

Pc bedre enn mac

Anbefalte innlegg

Totalt enig med Garbion her! Mac suger! Et erksempel er internett-leseren.. knappen for å minimere er til høyre og lykke til venstre i vinduet. De er svindyre og drit dårlige! husket å se en 1.5ghz med lite ram og drit til, til 20k. Også har vi denne kjente drag and drop greia da.. lager bare snarveier!! mulig de har skifta det nå, men jeg er ikke særlig oppdatert når det gjelder mac.. Designe er drit stygt.. Det henger seg opp hele tiden!!

alt det jeg sa er uti fra en venn sin mac.. han må ha det fordi faren hans er noe sånn reklame-fyr.. han vil selfølgelig ha windows av den enkle grund: at mac er så komplisert!!

Den posten kunne vært gyldig for 5 år siden, i dag har mac kommet mye lenger. Gjør litt research og kom ikke bare med det første som faller dere inn, hvis vi skal ha en slik diskusjon som dette må vi basere på fakta, ikke fantasi.

Endret av toretors
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: se under

hm, mac og pc er like men ulike. Jeg brukte før mac og nå pc. De kan på mange måter ikke sammenlignes. OS X 10,2 og nyere er betydelig bedre enn alle andre OS jeg har prøvet til dags dato(win2k pro, xp pro, og foskjelige kjerener linux). Den dessidert største grunnen til at folk ikke velger Mac er at de ikke har noen spill. Derfor skiftet jeg til win 2k pro. MEN jeg savner brukervenligheten, og programmene til mac. Det er ikke gøyt at du må søke vær uke søke etter spy ware, virus ++ Til de som sier at det finnes så mange programmer på windos, er jeg helt enig det finnes sykt mange flere programmer. Men hva er vitsen å ha 1000 programmer hvis de 4 du trenger er på mac`en itunes, Quictime, toast, Mplayer. Selfølgelig er mac dyrere enn pc, du må huske på at når du kjøper en mac er verdens desidert beste opperativsystem inkludert, og det ser svært pent ut. De som sier at farten er elendig på en mac, bør fårstå at en vanlig person ikke kommer til å trenge en maskin som er raskere enn 1,6 Ghz G5 de neste 4 årene(til personlig bruk). Mac er også mer fremtisrettet en de fleste andre data produsenter, når det gjelder tilkoblinger. Jeg synes at mac er en god løsnig for de som ikke spiller mye. Det er ingen hemmelighet at det er ville nok vært nok noen titusen flere mac brukere hvis CS hadde blitt sluppet for mac.

Edit: Dette innlegget ble skrevet at MacFan, som er en kammerat av P@rm@nn. Han ble logget inn automatisk pga en feil.

"So dont shot the messenger"

Endret av P@rm@nn
Lenke til kommentar

Macfan: Masse gode argumenter der. Har en eldre Mac jeg da desverre, bruker ikke Mac til hovedmaskin, da OS 9.X er litt "kjedlig"...

Men en ting som pc verdenen er bedre enn Mac på, er utbyggnings muligheten, og muligheten for å bygge selv. Det liker jeg, kunne aldri tenkt meg å kjøpe en maskin fra et merke. (den iMac'n jeg har, har jeg fått)

Lenke til kommentar
Hvorfor installerer du ikke osx på imacen?  :roll:

Hmm, jeg har ikke OS X på hånda :S

HVordan skaffer jeg meg det da?

(lovlig)

Du går til www.apple.no

Så klikker du på Store

Så finner du OS X Panther

Så følger du instruksjonene og kjøper det lovlig.

1300,- senere har du blåst nytt liv i iMacen din.

Lenke til kommentar
Spille har man TVspill til. Windows går tilhelvete når man begynner å legge inn spill...

Hmm, det skjer forøvrig samme hva man legger inn. Det går aldri mer enn 6 mnd mellom hver reinstallering av windows her i gården.

Andreas

Hmm...

Skjønner meg ikke på folk som reinstallerer "annenhver" mnd.

Har nå kjørt på samme XP installasjon siden det kom. Går noe til ******, så har man jo system restore funksjonen? Den har redda meg endel ganger.

Lenke til kommentar

Skal prøve å si litt positivt om både mac og PC (har ikke lest hele tråden, så det kan hende noe er sagt før):

MAC:

Pent og stabilt OS.

Pent design på kabinett og skjerm.

Rask på egene mac programmer og optimaliserte aplikasjoner.

PC:

Forholdsvis stabil under windows xp.

Billig!!

Alt kan modifiseres til å bli pent.

Alle delene kan skiftes ut.

God ytelse på programmer som er optimalisert og grei ytelse på ikke optimaliserte programmer.

Mange programmer og spill tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Skal prøve å si litt positivt om både mac og PC (har ikke lest hele tråden, så det kan hende noe er sagt før):

MAC:

Pent og stabilt OS.

Pent design på kabinett og skjerm.

Rask på egene mac programmer og optimaliserte aplikasjoner.

PC:

Forholdsvis stabil under windows xp.

Billig!!

Alt kan modifiseres til å bli pent.

Alle delene kan skiftes ut.

God ytelse på programmer som er optimalisert og grei ytelse på ikke optimaliserte programmer.

Mange programmer og spill tilgjengelig.

Skjønner du er daglig bruker av Mac... :laugh::laugh: Defineres PC som det som passer seg når det skal sammenlignes med f.eks. Mac? Den billigste PCen er kanskje billigere enn den billigste Macen, men er den billigste PCen samtidig raskere enn alle Mac? Og er den raskeste PCen billigere enn den raskeste Macen?

Og det er bra det er god ytelse på optimaliserte applikasjoner på begge plattformer :D:thumbup:

eMac nevnes ikke ofte. Den er billig og gir mye for pengene.

Finnes drøss av programmer: http://www.versiontracker.com og en hel del spill: www.macgamefiles.com og http://www.apple.com/games Så om man klarer seg med disse programmene og spillene så har man egentlig ingen grunn til å gå fra Mac til PC.

Lenke til kommentar

Jeg ser helst at ingen skolen Pc, eller macer er med i denne diskusjonen. Hvis en pc /mac bare har vært i nærheten av en skole kan du bare kaste den på bosshaugen, så det er sakt.

Ja det er noe dritt at ikke apple har noen særlig store oppgraderings muligheter. Men du kan få oppgradert minne, hardisk og i G5 var det snakk om prossessorer.(det er noen rykter, har ikke peiling på om de stemmer.)

Angående programmer å si at det er flest programmer på win. er ikke nødvendigvis en god ting. Det er umulig å finne ut av vilket program som du bør ha. Dette slipper du i macverden.

En ting som du ikke nevnte med mac Turgon er at ikke bare er mac os x stabilt, men svært effektivt. dette merkes spesielt i os 10,2,5 og nyere. Men det beste med mac er at det er logisk.

Kanskje det er derfor apple øker markeds andeler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Artige meningsutvekslinger her... Er vel ikke verre enn at alt har sitt bruksområdet, og subjektivre vurderinger er verdt mye i valget man tar..

Selv har jeg en av hver. PC til spill, knot og leking. Powerbook til jobb musikk og video. Funker helt fint og kan lett jobbe sammen for å få delt de filer/dokumenter jeg blander... :thumbs:

Lykke til..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...