MacProvoserer Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Ja er du en seriøs "gamer" så er selvfølgelig pc/windows beste alternativ. For meg er ivertfall spill-kvoten fylt opp. Har for tiden 42 spill installert i spill-mappa som jeg ikke har fått prøvd ut enda! :o (Har ikke tid...) Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg spiller omtrent bare spill fra Blizzard og Quake3, så jeg har ikke noe å klage på... Noe som kan være litt skummelt med å skifte tilbake, er at det kan hende ting ikke er som de var. OS9 var et veldig bra OS hele tida da jeg brukte det. OS9 var også et veldig bra system da jeg hadde gått vekk ifra det til OSX. Da jeg en vakker dag måtte boote tilbake til det flotte OS9-systemet, innså jeg at det var helt grusomt straks jeg prøvde å bruke det igjen. Men hvis du bruker PC og Mac om hverandre, skjer vel ikke det i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
maclemon Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 For et tåpelig spørsmål. Hvis en person som lurer på om en Mac er bedre enn en pc, så er det bare å kjøpe en Mac. Jeg lover, du kommer ALDRI mer til å lure. Du vil i ettertid være flau over at du hele tatt kunne finne på å legge inn spørsmålet på et diskusjonsforum. Det nevnes her at Mac er brukt at kun noen få på denne kloden. Og det stemmer, ca 4% av alle pc brukere, men meget priviligerte og smarte brukere. Og ikke minst med litt kroner, for Mac er dyrt. Det er så fete maskiner at du kommer til å gå av skaftet hvis du først kjøper en. Du kommer til å være lei deg over at du har brukt så mye tid på, og fått grå hår av en pc som aldri har skaffet deg annet enn trøbbel med drivere og inkompatibilitet og håpløse og tåpelige feilmeldinger på skjermen, og ikke minst en hau med virus (virus finnes nesten ikke for mac). "....mac hadde tidligere et forsprang innen Multimedia...." Ja, for det har den kanskje ikke nå?????? Hvem i huleste var de første til å tenke på å lage en datamaskin som faktisk også ser bra ut? Hvem var de første til å lage et interface med grafisk grensesnitt? Hvem lagde den mest solgte mp3 spilleren i verden? Hvem lagde den første lovlige butikken for å laste ned musikk fra nettet? Hvem er det som setter standarden for hvordan en personlig datamaskin bør være? Pc'en sliter med å være en god nummer to i alt den foretar seg.....og det kommer den for alltid til å være.... Kjøp en Mac og lev et lykkeligere liv.... Jeg lover maclemon Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Maclemon, du minner meg om en kamerat av meg som sa "hvis du går tilbake til dell, kan du bare gå å henge deg" Vel, jeg var nok en smart bruker da...for jeg hadde en mac. Dessverre for meg har jeg aldri opplevd et sånt mareritt før. Den brøt faktisk sammen bare jeg slo den av. Per i dag har det skjedd meg ca 2 ganger på 2 år med PC, mens dette skjedde i hvert fall 2 ganger i løpet av 4mnd med MACen. Er ikke noe som heter at "dersom du kjøper en mac, vil du aldri gå tilbake". Faren min har MAc og familien har hatt det i 12år, men vi har også to stasjonære PCer som vi er kjempe fornøyd med. Den ene er litt rar, men tror det er fordi vi brukte en dum butikk til oppgradering. De gjorde samme feil med den bærbare PCen jeg hadde fær MAC, så legger ikke 100% skyld på maskinen. Mac er fin for dem som øsnker det MAC tilbyr, men for meg ble det ikke min beste drøm. MACen døde og jeg mistet flere hundre feriebilder, en lang film jeg hadde laget,all musikken og var rett og slett umulig. Syntes til slutt den ikke var verdt de nesten 27000 jeg hadde betalt for den. Skal ha PC, men denne gangen er jeg dritt lei av lange vente tider pga feil. MAC er ikke perfekt, kanskje litt mer stabil enn PC, men når maskinen kjører seg i stå bare ved å tømme søppelkurven, eller når den bestemmer når jeg kan gå online. Vel da er det noe galt. Skal nevnes at maskinen vi har nede har hatt nedetid 1 gang i løpet av 12 år, men den egner seg ikke til mye heller så. Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg kjenner en del Mac-brukere og ingen av dem har hatt så mye trøbbel som du har hatt, Christian86... Synd det der... En helt annen ting er at det vanskelig å overbevise folk om noe som helst når man er... overdrevent subjektiv? Litt på siden av topic kanskje, men... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 "....mac hadde tidligere et forsprang innen Multimedia...." Ja, for det har den kanskje ikke nå?????? Hvem i huleste var de første til å tenke på å lage en datamaskin som faktisk også ser bra ut? Hvem var de første til å lage et interface med grafisk grensesnitt? Hvem lagde den mest solgte mp3 spilleren i verden? Hvem lagde den første lovlige butikken for å laste ned musikk fra nettet? Hvem er det som setter standarden for hvordan en personlig datamaskin bør være? Pc'en sliter med å være en god nummer to i alt den foretar seg.....og det kommer den for alltid til å være.... Kjøp en Mac og lev et lykkeligere liv.... Jeg lover maclemon IBM-PC har et forsprang på ytelse... Det kan du ikke nekte for! Og ikke nevn G5; Det er ikke uten grunn at Apple ikke testet den mot Opteron, eller en "lusen" Athlon XP for den saks skyld. Men hvis du vil så kan vi sikkert mekke sammen en spill-pc til 20k på komplett... IBM-PC/x86 er fortsatt ledende på prosessorytelse Hva det angår operativsystem, så kan jeg bare si at Windows XP og Linux er svært gode og stabile operativsystemer, og programutvalget er macen overlegen. Hva hjelper det om du har en stilig PC når du ikke kan bruke den (men du er vel så glad i å spille Quake 3 så du bryr deg vel ikke?)! Jeg er sikker på at IBM-PC ville gitt samme egoboost som mac om IBM hadde hatt monopol på produksjonen, og dermed tilsvarende (høye) priser i tillegg til at ytelsen, sett fra det som er teknisk mulig, er dårligere enn den er i dag. Det blir som å kjøpe et Geforce 2 på Spaceworld til 2500 kroner, og som den idioten kjøperen er, tror han at dette er det feteste som finnes på markedet. Det hjelper ikke å være førstemann i starten av løpet, når man kommer som sistemann over mållinjen... 3dfx var kongen på 3d inntil konkurransen fra NVIDIA ble for hard, men nå ser det jammen meg ut til at ATI er de beste.... Men dere stakkars mac-folk har ikke så mye valg dere ;-) .... OG var det kanskje PCI og AGP en IBM-PC innovasjon? ER det kanskje ikke produsentene av x86-CPUer som gir Apple en spark i ræva, slik at de forstår at de trenger å tenke på teknisk utvikling? Er det kanskje ikke ATI, NVIDIA og alle de andre (gravlagte) bedriftene som skal ha æren for at vi fortsatt slipper å se på klossete tofargers pikselgrafikk? Kjøp PC du, og du har muligheten til velge mellom pris og ytelse, og med et forhold macen sliter med å være en god nummer 3 på Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 IBM-PC har et forsprang på ytelse... Det kan du ikke nekte for! Og ikke nevn G5; Nei la oss ikke gjøre det, for da er det noen som pisser i buksa... Det er ikke uten grunn at Apple ikke testet den mot Opteron, eller en "lusen" Athlon XP for den saks skyld. Kanskje fordi dette ikke er noe folk bruker.. Kjenner du mange som har en slik prosessor? Men hvis du vil så kan vi sikkert mekke sammen en spill-pc til 20k på komplett... IBM-PC/x86 er fortsatt ledende på prosessorytelse Nei, dem er nok ikke det. Du lever i drømmeverden. Hva det angår operativsystem, så kan jeg bare si at Windows XP og Linux er svært gode og stabile operativsystemer, og programutvalget er macen overlegen. Her var du morsom! OSX er selvfølgelig overlegent både winxp og linux. Å si noe annet er jo bare dumt. Ang programutvalget. Det finnes selvfølgelig i antall fler program for winxp enn for osx. Er programmene bedre? NEI. Er programmene vanskeligere å installere på winxp? JA. Skjer det mer kødd på winxp? JA. Har jeg flere program installert på min mac en du har på din pc? Sannsyligvis. Unngår du å installere for mange program på din pc for å ikke få problemer? Selvfølgelig. Hva hjelper det om du har en stilig PC når du ikke kan bruke den! Kanskje du burde få deg mac? :wink: Jeg er sikker på at IBM-PC ville gitt samme egoboost som mac om IBM hadde hatt monopol på produksjonen, og dermed tilsvarende (høye) priser i tillegg til at ytelsen, sett fra det som er teknisk mulig, er dårligere enn den er i dag. Beklager, en IBM-PC kan ikke måle seg. Hadde IBM-PC hatt OSX så ville det vært noe, men det har den ikke. Det blir som å kjøpe et Geforce 2 på Spaceworld til 2500 kroner, og som den idioten kjøperen er, tror han at dette er det feteste som finnes på markedet. Snakk for deg selv. Men dere stakkars mac-folk har ikke så mye valg dere ;-) Sier litt om hvor lite du vet. Akkja, du lærer vel.....:wink: ER det kanskje ikke produsentene av x86-CPUer som gir Apple en spark i ræva, slik at de forstår at de trenger å tenke på teknisk utvikling? Du tror vel at det er Apple som har laget G5 du? Er det kanskje ikke ATI, NVIDIA og alle de andre (gravlagte) bedriftene som skal ha æren for at vi fortsatt slipper å se på klossete tofargers pikselgrafikk? Konkurranse er bra! Enig i det. Så hvorfor er du imot Apple/mac? Hallooooo?? Kjøp PC du, og du har muligheten til velge mellom pris og ytelse, og med et forhold macen sliter med å være en god nummer 3 på Greit, det er din mening. Du kan gjerne nummerere mac som nr 20 for min del. Blir ikke dårligere for det. (Flame-off) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 syntes jeg fikk mer ytelse ut av min 1.8Ghz P4-M prosessor enn det jeg fikk av en 867mhz G4 maskin, selv om kameratene mine konstant sa at det var bare noe jeg trodde. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 IBM-PC har et forsprang på ytelse... Det kan du ikke nekte for! Og ikke nevn G5; Nei la oss ikke gjøre det, for da er det noen som pisser i buksa... Åja? Men det hadde kanskje vært mer passende med en arkitekturmessig sammenlikning av k7 og g4, eller? Det er ikke uten grunn at Apple ikke testet den mot Opteron, eller en "lusen" Athlon XP for den saks skyld. Kanskje fordi dette ikke er noe folk bruker.. Kjenner du mange som har en slik prosessor? Ja, det er jævelig mange som sitter på en dual-prosessor g5 arbeidsstasjon.... Men hvis du vil så kan vi sikkert mekke sammen en spill-pc til 20k på komplett... IBM-PC/x86 er fortsatt ledende på prosessorytelse Nei, dem er nok ikke det. Du lever i drømmeverden. Hvem tror du kommer best ut? Hva det angår operativsystem, så kan jeg bare si at Windows XP og Linux er svært gode og stabile operativsystemer, og programutvalget er macen overlegen. Her var du morsom! OSX er selvfølgelig overlegent både winxp og linux. Å si noe annet er jo bare dumt. Ang programutvalget. Det finnes selvfølgelig i antall fler program for winxp enn for osx. Er programmene bedre? NEI. Er programmene vanskeligere å installere på winxp? JA. Skjer det mer kødd på winxp? JA. Har jeg flere program installert på min mac en du har på din pc? Sannsyligvis. Unngår du å installere for mange program på din pc for å ikke få problemer? Selvfølgelig. Subjektiv vurdering.... Hva hjelper det om du har en stilig PC når du ikke kan bruke den! Kanskje du burde få deg mac? :wink: Argumenter? Hvorfor trenger jeg en Mac? Jeg er sikker på at IBM-PC ville gitt samme egoboost som mac om IBM hadde hatt monopol på produksjonen, og dermed tilsvarende (høye) priser i tillegg til at ytelsen, sett fra det som er teknisk mulig, er dårligere enn den er i dag. Beklager, en IBM-PC kan ikke måle seg. Hadde IBM-PC hatt OSX så ville det vært noe, men det har den ikke. Subjektiv vurdering.... Du er glad i OSX du? Det blir som å kjøpe et Geforce 2 på Spaceworld til 2500 kroner, og som den idioten kjøperen er, tror han at dette er det feteste som finnes på markedet. Snakk for deg selv. høh! Men dere stakkars mac-folk har ikke så mye valg dere ;-) Sier litt om hvor lite du vet. Akkja, du lærer vel.....:wink: Neida, vi som er glad i å bruke PCen til spill har sikkert ikke noe imot å vente på en mac-port ;-) ER det kanskje ikke produsentene av x86-CPUer som gir Apple en spark i ræva, slik at de forstår at de trenger å tenke på teknisk utvikling? Du tror vel at det er Apple som har laget G5 du? Så du mener virkelig at Motorola er konurransedyktige på x86-markedet? Tror du at IBM er markedsledende på x86? :-? Er det kanskje ikke ATI, NVIDIA og alle de andre (gravlagte) bedriftene som skal ha æren for at vi fortsatt slipper å se på klossete tofargers pikselgrafikk? Konkurranse er bra! Enig i det. Så hvorfor er du imot Apple/mac? Hallooooo?? Her er ikke IBM-PC og Mac reele konkurrenter, men det er avhengig av hva man har behov for. Kjøp PC du, og du har muligheten til velge mellom pris og ytelse, og med et forhold macen sliter med å være en god nummer 3 på Greit, det er din mening. Du kan gjerne nummerere mac som nr 20 for min del. Blir ikke dårligere for det. (Flame-off) Fint at vi er enige: Hold deg til Mac, så skal jeg holde meg til IBM-PC. Ingen av dem blir dårligere av den grunn Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Så du mener virkelig at Motorola er konurransedyktige på x86-markedet? Tror du at IBM er markedsledende på x86? :-? Hva vet du egentlig om G5? Les her du: http://www.apple.com/g5processor/ Se om du finner Motorola der.... Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 syntes jeg fikk mer ytelse ut av min 1.8Ghz P4-M prosessor enn det jeg fikk av en 867mhz G4 maskin, selv om kameratene mine konstant sa at det var bare noe jeg trodde. Det er jo selvfølgelig hva du synes som er viktigst. Alt jeg kan si er at du har vært usedvanlig uheldig. Dersom man blir slått ned av en neger på gata, blir man rasist pga det? Om du er uheldig og får en "mandags-maskin", betyr det at alle andre maskiner er like dårlige? Om en Dell maskin eksploderer, er da alle Dell maskiner farlige? Skjønner? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Så du mener virkelig at Motorola er konurransedyktige på x86-markedet? Tror du at IBM er markedsledende på x86? :-? Hva vet du egentlig om G5? Les her du: http://www.apple.com/g5processor/ Se om du finner Motorola der.... Motorolas teknologi, produsert i IBM sine fabrikker (har du noen gang hørt om Cyrix?) og Apple tar æren for det hele. Tror du f.eks Fujitsu/Siemens produserer alle komponentene i sine PCer? Bare på et hk er et titalls ulike produsenter involvert... Masse bullshit på den siden Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Motorolas teknologi, produsert i IBM sine fabrikker Så du mener G5 prosessoren er utviklet av motorola og så er produsert i IBM sine fabrikker? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Masse bullshit på den siden Eh? Har du så mye som en eneste troverdig kilde til å backe der der opp? Nei, men jeg vil gjerne høre hvor du fikk det pølsevevet fra. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Masse bullshit på den siden Eh? Har du så mye som en eneste troverdig kilde til å backe der der opp? Nei, men jeg vil gjerne høre hvor du fikk det pølsevevet fra. Jeg betviler ikke de tekniske faktaene, men hvordan de er fremstilt og all messingen om at G5 er nødvendig for alle og enhver. Men så lever Steve Jobs i sin egen lille fantasiverden Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 oki, skal innrømme at jeg kanskje strøk for mange med en kam, men se fra min side. Det var førstegangs inntrykket som røk med den maskinen. Med to av de 4 laptop pcene jeg hadde så var butikken skyld i problemene. to var en desktop, men den ene bråket LITt for mye hehe. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hvorfor slår alltid Steve Jobs seg på brystet og sier "vår nye Mac er myyyye bedre enn den beste PC'en" hver gang det blir lansert en ny Mac? Det værste at "Mac folk" faller for de samme løgnene gang på gang. iMac'en skulle jo være "dobbelt så rask som den raskeste PCen" ifølge Jobs. Uavhengige tester (IDG) viste at den var opptil 83% tregere enn en billig-PC med en økonomi-CPU. eller "håhå, nå har vi en ny 64-biters maskin, den er super-rask og vi er først på markedet med det". HALLO! 64-biters maskiner har man kunnet kjøpe i flere år allerede (hørt om SunSparcstation og DecAlpha?). Dyre ja, men de finnes. Dessuten viser foreløpige tester (som ikke er optimale) igjen at den nye "super-Mac'en" blir slått av en billig-PC med økonomi-CPU. Innen noen G5 modeller er på markedet, kommer også AMD til å ha lansert 64-bits CPU'er for konsumentmarkedet (Opteron er jo som kjent for server/workstation markedet, og er priset deretter). Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg betviler ikke de tekniske faktaene, men hvordan de er fremstilt og all messingen om at G5 er nødvendig for alle og enhver. Men så lever Steve Jobs i sin egen lille fantasiverden Skal du oppnå en brukbar troverdighet i en diskusjon bør du holde deg for god til å komme med påstander som at G5/970-CPUen er en IBM-fabrikert motorolateknologi. Og for Guds skyld, back opp påstandene dine med kilder. Steve Jobs lever kanskje tilsynelatende i en fantasiverden, men han er nå fremdeles CEOen for et gigantisk, multinasjonalt selskap, som tross alt lever av å selge produktene sine. Jeg vil si at grunnen til at Apple ikke testet maskinene sine er pga. at Intels CPUer er raskere allikevel, samt at det er generelt dumt å direkte sammenlikne sine egne produkter med en samarbeidspartner, og fremstille det slik at samarbeidspartnerens produkter er dårligere. Ja, Apple har faktisk ting på gang med AMD. Ikke bare er de med på å samarbeide med IBM, som Apple igjen gagner fra, men de bidrar også med chips til f.eks. Airportbasestasjonen. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 "håhå, nå har vi en ny 64-biters maskin, den er super-rask og vi er først på markedet med det". HALLO! 64-biters maskiner har man kunnet kjøpe i flere år allerede (hørt om SunSparcstation og DecAlpha?). Dyre ja, men de finnes. Dessuten viser foreløpige tester (som ikke er optimale) igjen at den nye "super-Mac'en" blir slått av en billig-PC med økonomi-CPU. Innen noen G5 modeller er på markedet, kommer også AMD til å ha lansert 64-bits CPU'er for konsumentmarkedet (Opteron er jo som kjent for server/workstation markedet, og er priset deretter). Get your facts straight. Det er forskjell på en 64-biters desktop-maskin, og boksene du snakker om. Apple påstod at de var først ute med en 64-biters desktop. De er før AMD med dette. G5 shipper, og har shippet en stund. Athlon-64 gjør ikke det. I tillegg til at det finnes uoptimaliserte tester som viser at G5 får deng av billig-x86'ere, så finnes det og optimaliserte tester som viser at G5 gir deng til de dyre x86-ene. Dere fikk kanskje med dere NASAs benchmarks av P4, G4 og G5? P4 2666 holdt jevnt løp ved testing av skalar kode med single 2GHz, der G5-prosessoren kjørte på kode som ikke engang var kompilert for arkitekturen. IBM lanserte en public beta av XLF-kompilatoren, som er en ordentlig god kompilator for G5. Vips - 210% ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg