Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et intenett problem med min brors pc, som gjør han gal

Anbefalte innlegg

Bare flytt hvis tråden er på feil plass :/

Pc er en Thoshiba satellite fant ikke helt ut mer, men den har 500gb 4gb-ram og kostet 7000 på datakjeden.

Internettet står nede i hjørne at er på, men det fynker ikke hvis man prøver å søke på noe. Av og til fynker det og av og til fynker det ikke, det er det som er litt rart, selv om alle andre pcene i huset fynker fint. Har prøvd litt forskjellig av det som andre har annbefalt, men finner ikke noe bestemt løsning. Har f.eks ikke prøvd å oppdatere nettverksdriveren, men pcen er ganske ny. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du bruker trådløst nettverk ? Hva med de andre PCene som er på nettet hele tiden, kabel eller trådløst ?

Du sier heller ikke noe om OS som PC bruker, Vista, W7 ? Både Vista og W7 er ikke særlig kompatible med mange trådløse rutere/basestasjoner. Uansett hva folk måtte si blir det problemer når en Vista eller W7 maskin dukker opp i nettverket, kanskje spesielt om det også er PCer med andre OS i samme nett. Du bør prøve kabel i router og se at det funker fint, så bør du sjekke den trådløse routeren, det kan hende du må oppdatere firmware.

Tipper altså dette ikke har med PCen å gjøre :)

Lenke til kommentar

Pcen har windows 7 home premium og alle pcene i huset går på trådløst, internett virker hvis han har kabel fra nettverksboksen til pcen. I huset har vi med min brors pc 3 stk med windows 7, 1 med vista og 2 med xp som er i daglig bruk.

Hvordan oppdaterer jeg firmware?

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...