Gå til innhold

Armbånd i militæret`?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er det du snakker om ? ett reglement er ett reglement, hvor uenig du er det spiller vel egnetlig ingen rolle, noen synts det er idiotisk at det kun er 100 km/t fartsgrense i norge, mens andre synts det er helt greit - regler er regler..

 

edit: og du gir jo ikke han riktig inntrykk når du sier at det kommer ann på om sersjantene er "mongo" i hodet om du får beholde armbåndene

 

Og hvilken fot sto du opp med? Sur og gretten å bare ut etter å hakke på helt meningsløse ting. Lykke til videre

Lenke til kommentar

hva er det du snakker om ? ett reglement er ett reglement, hvor uenig du er det spiller vel egnetlig ingen rolle, noen synts det er idiotisk at det kun er 100 km/t fartsgrense i norge, mens andre synts det er helt greit - regler er regler..

 

edit: og du gir jo ikke han riktig inntrykk når du sier at det kommer ann på om sersjantene er "mongo" i hodet om du får beholde armbåndene

 

Og hvilken fot sto du opp med? Sur og gretten å bare ut etter å hakke på helt meningsløse ting. Lykke til videre

Han er vel UB-korp. De må være sånn, det er en del av utdanningen, eller så står det i stillingsbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

Regler er regler. Blir du bedt om å fjerne armbånd så skal du fjerne de.

 

Avhenger på avdelig og befal om du blir bedt om å fjerne eller ikke. I garden er jeg sikker på at du må fjerne de(t).

 

På en annen side, så var det to stykker som gikk BS med meg som hadde armbånd på gjennom hele befalsskoleåret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I troppen min var det mange som hadde slike bånd.

Jeg var innom 3 leirer i min førstegangstjeneste uten at det ble stilt spørsmål om armbåndet mitt.

Jeg "gjemte" det bak klokka så det ikke skulle komme i veien.

Bare la være å si noe til befalet, så er det ikke sikkert at de merker det en gang...

Lenke til kommentar

Det handler også om likhet. At alle går likt kledd, og at ikke folk skiller seg ut ved hjelp av gjenstander som armbånd. '

Ikke alle leirer og befal som er så streng på sånt. Men du får nok helt sikkert en innføring om hva som er lov og hva som ikke er lov av smykker og gjenstander på kropp under rekrutten. Ditt valg om du vil følge det opp eller ikke.

Greit å ikke skille seg for mye ut fra de andre på rekrutten heller.

 

 

Skjønner meg heller ikke på folk som går med slike armbånd ganske lenge. Og ihvertfall ikke når det betyr så mye for en..

Lenke til kommentar
Bare la være å si noe til befalet, så er det ikke sikkert at de merker det en gang...

+1. Gjør dette. Beste løsning. Punktum finale.

 

Og ja, det finnes mange maktsyke drittsekksersjanter. Bare hev deg over dem.

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Vi fikk klar beskjed om at alle form for armbånd (unntatt klokker), "bling-bling" i øra (som forøvrig ser ufattelig tåpelig ut på alle form for hannkjønn), og halskjeder o.l som vises over kragen på uniform (M-98, sommerbrett, idrettstrøye, innrykk i juli) var no-go.

 

Var en i troppen som hadde 7-8 sånne "Roskildebånd" eller hva man nå skal kalle det, og han fikk beskjed om at de måtte av. Han valgte vel løsningen med å åpne stålringen med tang så han kunne få det på igjen etter endt tjeneste.

 

(Værnes '04)

Lenke til kommentar

"bling-bling" i øra (som forøvrig ser ufattelig tåpelig ut på alle form for hannkjønn)

Second that, inkludert formuleringen "alle form for".

 

Men ja, gjør du befalet oppmerksom på dette er sjansen større for at det må bort. Jo mindre det merkes, jo mindre er det til bry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...