rvenes Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei! Har hatt Telenor forsikring ei stund no, og har skifta telefon. Blir forsikringa automagisk flytta over på ny telefon? Har jo skifta ut telefonen min 2 ganger sida eg tegna forsikringa... og den gangen kjøpte eg telefonen gjennom telenor, det har eg ikkje gjort dei 2 siste gangene. Dei ser på IMEI nummeret som blir sendt med kvar gang du ringer kva for ein telefon du har eller? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei! Har hatt Telenor forsikring ei stund no, og har skifta telefon. Blir forsikringa automagisk flytta over på ny telefon? Har jo skifta ut telefonen min 2 ganger sida eg tegna forsikringa... og den gangen kjøpte eg telefonen gjennom telenor, det har eg ikkje gjort dei 2 siste gangene. Dei ser på IMEI nummeret som blir sendt med kvar gang du ringer kva for ein telefon du har eller? kan du ikke bare lese kontrakten til forsikringen? Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Forsikringen til Telenor følger sim kortet til telenor!!! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Forsikringen til Telenor følger sim kortet til telenor!!! hvor får du det fra? ikke det som står i telenor sine vilkår. se punkt 1.0 Hvem forsikringen gjelder for der. Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. Endret 25. april 2010 av stich_it Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. abonnementet følger på en måte sim kortet da, Er jo det apparatet sim kortet sitter i som er forsikret Lenke til kommentar
osmano Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! Samme her. Man trenger ikke ekstra-forsikringen fra Lefdal/Elkjøp for. eks... Lenke til kommentar
K011 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. Skeptisk. Forsikringen følger simkortet. Flytter du simkortet over fra en mobil til en annen, må du ringe inn til Telenor eller gå innom en Telenor forhandler. Det du da spør om er en utstyrsendring på abonnementet ditt (påvirker ikke abonnementstype, bindingstid eller tilleggstjenester). Det de vil gjøre er da å binde sammen ditt simkort nr med imei på den telefonen du skal bruke (du kan kreve å få utskrevet en kopi av dette), og dette kan være viktig hvis du vil ha raskere behandlingstid i en forsikringssak. Gjøres ikke dette kan du risikere å få avslag. Endret 25. april 2010 av K011 Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. Skeptisk. Forsikringen følger simkortet. Flytter du simkortet over fra en mobil til en annen, må du ringe inn til Telenor eller gå innom en Telenor forhandler. Det du da spør om er en utstyrsendring på abonnementet ditt (påvirker ikke abonnementstype, bindingstid eller tilleggstjenester). Det de vil gjøre er da å binde sammen ditt simkort nr med imei på den telefonen du skal bruke (du kan kreve å få utskrevet en kopi av dette), og dette kan være viktig hvis du vil ha raskere behandlingstid i en forsikringssak. Gjøres ikke dette kan du risikere å få avslag. Jeg lånte mobilen til en kompis, han har forresten netcom, satt inn mitt sim kort tok en samtale, mistet så mobilen hans fra ballongen, telenor hadde registret samtalen fra mobilen hans via imei nr... Så man må ikke dra innom telenor på noen måte Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. Skeptisk. Forsikringen følger simkortet. Flytter du simkortet over fra en mobil til en annen, må du ringe inn til Telenor eller gå innom en Telenor forhandler. Det du da spør om er en utstyrsendring på abonnementet ditt (påvirker ikke abonnementstype, bindingstid eller tilleggstjenester). Det de vil gjøre er da å binde sammen ditt simkort nr med imei på den telefonen du skal bruke (du kan kreve å få utskrevet en kopi av dette), og dette kan være viktig hvis du vil ha raskere behandlingstid i en forsikringssak. Gjøres ikke dette kan du risikere å få avslag. Har du lest vilkårene til telenor? Lenke til kommentar
K011 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) 3.3 For mobiltelefoner og hardware som benytter SIM-kort, omfatter forsikringen den mobiltelefonen og hardwaren som SIM-kortet er installert i på skadetidspunktet. Ovennevnte omtales heretter som forsikret utstyr. Dersom SIM-kortet fjernes fra forsikret utstyr vil utstyret ikke lenger være forsikret. Det forutsettes at abonnementet har registrert samtaletrafikk på tapt/skadet mobiltelefon i tiden umiddelbart før skadedato. Gode erfaring med Telenor, da jeg har knust noen mobiler!! helt korrekt men forsikringen følger ikke SIM kortet, det følger eier/bruker av .abonementet(eller hvordan det staves)som det står i punkt 1. Skeptisk. Forsikringen følger simkortet. Flytter du simkortet over fra en mobil til en annen, må du ringe inn til Telenor eller gå innom en Telenor forhandler. Det du da spør om er en utstyrsendring på abonnementet ditt (påvirker ikke abonnementstype, bindingstid eller tilleggstjenester). Det de vil gjøre er da å binde sammen ditt simkort nr med imei på den telefonen du skal bruke (du kan kreve å få utskrevet en kopi av dette), og dette kan være viktig hvis du vil ha raskere behandlingstid i en forsikringssak. Gjøres ikke dette kan du risikere å få avslag. Har du lest vilkårene til telenor? Ja? "Du må ha et aktivt og betalt mobiltelefonabonnement fra Telenor Norge for å kunne tegne forsikring. Forsikringen registreres på abonnementet og omfatter den mobiltelefonen som SIM-kortet er installert i." http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnement/abonnementsvilkar/vilkarmobilforsikring.jsp Står ganske langt oppe på siden, rett over den første uthevde skriften. Jeg kan utdype. Aktivt og betalt mobiltelefonabonnenment betyr at du har et ikke et forhåndsbetalt (kontant) "abonnement", men f.eks Frihet, Djuice Phone, eller SuperKontroll der du betaler i slutten av mnd. At forsikringen registreres på abonnementet betyr at dette er en tilleggstjeneste som registreres på mobil nummeret f.eks 99887766, og knyttes automatisk opp til simkortet f.eks 00011223399 som står i en hvilken som helst telefon. Dette med at forsikret utstyr er "mobiltelefonen som simkortet er installert i", betyr den telefonen som blir brukt i gjeldende øyeblikk. Dette fordi det er i gjeldende øyeblikk telefonen mistes, ikke for to dager siden når simkortet var i en annen telefon. Har DU lest vilkårene til telenor? Jeg jobber med dette. Og en ting til. Det har ingenting å si om telefonen er Netcom, Telenor, Tele2, eller AKSJDL. Forsikringen gjelder telefonen simkortet er installert i. Endret 4. mai 2010 av K011 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) 1.0 Hvem forsikringen gjelder forFor privatpersoner gjelder forsikringen for personer som angitt i forsikringsbeviset. Dersom abonnenten har registrert annen person som bruker av abonnementet, vil den person som er registrert som bruker være den sikrede. Dersom abonnenten er et firma, vil sikrede være den personen som er registrert som bruker av abonnementet hos Telenor. Dersom det ikke er registrert bruker på abonnementet, eller firmaet har endret bruker uten å melde ifra til Telenor, vil sikrede være den som har disposisjonsrett etter abonnentens tillatelse. Endret 4. mai 2010 av stich_it Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ja? "Du må ha et aktivt og betalt mobiltelefonabonnement fra Telenor Norge for å kunne tegne forsikring. Forsikringen registreres på abonnementet og omfatter den mobiltelefonen som SIM-kortet er installert i." http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnement/abonnementsvilkar/vilkarmobilforsikring.jsp Står ganske langt oppe på siden, rett over den første uthevde skriften. Jeg kan utdype. Aktivt og betalt mobiltelefonabonnenment betyr at du har et ikke et forhåndsbetalt (kontant) "abonnement", men f.eks Frihet, Djuice Phone, eller SuperKontroll der du betaler i slutten av mnd. At forsikringen registreres på abonnementet betyr at dette er en tilleggstjeneste som registreres på mobil nummeret f.eks 99887766, og knyttes automatisk opp til simkortet f.eks 00011223399 som står i en hvilken som helst telefon. Dette med at forsikret utstyr er "mobiltelefonen som simkortet er installert i", betyr den telefonen som blir brukt i gjeldende øyeblikk. Dette fordi det er i gjeldende øyeblikk telefonen mistes, ikke for to dager siden når simkortet var i en annen telefon. Har DU lest vilkårene til telenor? Jeg jobber med dette. Og en ting til. Det har ingenting å si om telefonen er Netcom, Telenor, Tele2, eller AKSJDL. Forsikringen gjelder telefonen simkortet er installert i. jeg henviser til vilkårene i forsikringsavtalen(der under punkt 1 som jeg har quotet over meg her. du henviser til noe som ikke står i vilkårene og sier at sånn står det i vilkårene? at du jobber med dette er ikke så veldig vesentlig, bare se på alle som jobber med salg og ikke kan forbrukerkjøpsloven. det helt korrekte er ikke at forsikringen følger simkortet men at forsikringen følger abonnentet og den som disponerer dette. du som jobber med dette bør vite at å uttale seg unøyaktig fører til misforståelser. du sier deg og så litt imot forresten. først uttaler du: Forsikringen følger simkortet. Flytter du simkortet over fra en mobil til en annen, må du ringe inn til Telenor eller gå innom en Telenor forhandler. Det du da spør om er en utstyrsendring på abonnementet ditt (påvirker ikke abonnementstype, bindingstid eller tilleggstjenester). Det de vil gjøre er da å binde sammen ditt simkort nr med imei på den telefonen du skal bruke (du kan kreve å få utskrevet en kopi av dette), og dette kan være viktig hvis du vil ha raskere behandlingstid i en forsikringssak. Gjøres ikke dette kan du risikere å få avslag. så sier du: knyttes automatisk opp til simkortet f.eks 00011223399 som står i en hvilken som helst telefon. Dette med at forsikret utstyr er "mobiltelefonen som simkortet er installert i", betyr den telefonen som blir brukt i gjeldende øyeblikk. Dette fordi det er i gjeldende øyeblikk telefonen mistes, ikke for to dager siden når simkortet var i en annen telefon. igjen, du som jobber med dette bør lese gjennom alt før du uttaler deg bastant. eller eventuelt henvis til kilden som sier at din uttalelse er korrekt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Fire innlegg forsvant da de var over grensen mtp. å gå på person. Det er ingen vits å kalle noen for noe som helst i denne diskusjonen. Prøv igjen Tilbakemeldinger på dette tas på PM og ikke i tråden. --------------- Mitt inntrykk er at dere snakker rundt hverandre. Det er ingenting som hindrer forsikringen å gjelde for personen og SIM-kortet samtidig. Det er to betingelser. I utgangspunktet gjelder forsikringen personen, men den gjelder selvfølgelig ikke for eventuelle mobiltelefoner personen måtte ha på et annet abonnement. Det de også sikrer seg mot ved å knytte forsikringen mot person er at de i teorien kan nekte å utbetale forsikring hvis noen andre benyttet mobiltelefonen idet den ble ødelagt vil jeg tro. Dette er selvfølgelig mye vanskeligere å påvise, men det står nå der Lenke til kommentar
K011 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Prøv igjen --------------- (1.)Det er ingenting som hindrer forsikringen å gjelde for personen og SIM-kortet samtidig. (2.)I utgangspunktet gjelder forsikringen personen, men den gjelder selvfølgelig ikke for eventuelle mobiltelefoner personen måtte ha på et annet abonnement. (3.)Det de også sikrer seg mot ved å knytte forsikringen mot person er at de i teorien kan nekte å utbetale forsikring hvis noen andre benyttet mobiltelefonen idet den ble ødelagt vil jeg tro. Prøver igjen --------------- Vi får med oss linken til vilkårene igjen: http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnement/abonnementsvilkar/vilkarmobilforsikring.jsp (1.) Men at den gjelder for person og SIM-kort? Det står i 3.3 at er det noe som bruker SIM-kort følger forsikringen SIM-kortet. Og en MOBIL-forsikring blir vel brukt i MOBIL-telefoner? (utenom iphone/snart ipad 3g - ref. punkt 3.4 ang produsent og begrensninger) Jeg forstår hva du mener med at personen er den sikrede osv men les gjennom punktene mine og gjerne få med deg slutten min før du svarer - men igjen. Brukte noen andre telefonen på skadetidspunktet MÅ ikke forsikringsselskapet vite det vet du! Du kan fint si det var deg, hvordan skal de finne ut at det ikke var deg? (2.) Det er jo dette jeg prøver å si. Har personen flere abonnement må disse også forsikres hver for seg, fordi forsikringen følger hvert SIM-kort (som er registrert med et av de forskjellige abonnemenetene leverandøren tilbyr kundene) og der disse selvsagt har forskjellige mobil-nr. Evt ved bruk av tvilling-SIM må disse forsikres hver for seg, da det er to SIM-kort (ref punkt 3.6) (3.) De sikrer seg ikke mot at andre bruker telefonen. Punkt 5. forklarer hva som ikke forsikres, og det står ikke at ustyret ikke erstattes ved bruk av andre. Hvis du kjøper en telefon til din datter på 10 år, og hun ikke står oppført som eier, betaler eller bruker, men hun faktisk bruker den og den knuses. Du får selvsagt dette igjen på forsikringen selv om hun ikke står oppført noen steder, så lenge det forsikrede SIM-kortet var i telefonen. Det hadde vel blitt litt for dumt? Regner med du hadde blitt temmelig forbanna hvis forsikringsselskapet hadde avslått det skadeoppgjøret der..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå