soulless Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Er det mulig... : http://www.dagbladet.no/2010/04/23/nyheter/karikatur/utenriks/muhammed-tegningene/11420555/ Jeg trodde England var en sekulær stat, men tydeligvis ikke. Nok et eksempel på den særskilte stillingen religion har i vår kultur, hadde denne mannen lagt ut satiriske tegninger av Gordon Brown på deres partimøte kan du banne på at ingen domstol i hele Commonwealth ville reagert, men straks det er snakk om paven og jesus, ja DA skal det være ulovlig å ikke vise respekt.. Er det noen her som har noen tanker rundt dette emnet? Finnes det eksempel på det samme her i Norge? Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg synest han gikk litt vell langt vertfall, er greit og ikkje vere troende men det her minner mer om mobbing. Hva vist jeg begynte og levere ut plakater til overvektige som virket støtende for folk som var feite? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Syntes også han går for langt her, da det ikke lenger er kritikk han driver med, men regulær mobbing, latterliggjøring for å mobbe og trakasering av troende... De også er faktisk under religions frihet loven og dette er ikke religionsfrihet lenger, er det vel? Hadde det vært en religiøs whacko som gjorde det samme med ateister hadde straffen vært den samme håper og tror jeg. Selv om jeg mistenker at den religiøse bigoten hadde fått holde på en stund lenger, da det er det vi faktisk forventer oss fra den kanten... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Ja, jeg tviler på at noen ville blitt arrestert for å utlevere eller legge fra seg pamfletter om religion, eller mot evolusjonsteorien, ved et universitet. Så det er ikke likhet for loven... MEN vi ateister får være mer tolerante, da Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) MEN vi ateister får være mer tolerante, da Ja, litt viktig å ikke synke ned på de religiøses lavmål i slike spørsmål syntes jeg og heller gå foran som bedre eksempler.. Vi vet jo at vi kan utrydde religion ved hjelp kunnskap og viten og trenger derfor ikke falle for idiotiske metoder som bare ødelegger. La oss heller ta livet av religion med vennlighet isteden, og venlige den ihjel.. Mye lurere for alle parter... Endret 24. april 2010 av RWS Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Han fikk jo ikke straff for å være ateist da, men for stadig trakassering og slikt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Vel. Vil det ikke være trakasering å levere ut pamfletter som latterliggjør vitenskapen? Nei, det vil ikke bli regnet som det. Hovedsakelig fordi tilhengere av vitenskapen ikke tar religiøse motstanderes propaganda seriøst... men dog. Jeg vet om enkelte kreasjonisttegneserier som er ganske provoserende, men det er fordi de driver med løgn... Karikatur er ikke løgn. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Poenget er vel at dersom dette hade omhandlet noe som helst annet en religion så ville man ikke vurdert straff.. Dersom f.eks Brann supportere hadde lagt ut obskøne vitser om VIF supportere på Ullevål ville det ikke blitt vurdert som straffbart. Dersom man derimot hadde lagt ut obskøne vitser om en biskop i en kirke... I og med at han her stakkaren ble dømt for å prøve å konvertere folk til ateisme, skal jeg da politianmelde neste Vitne som banker på min dør? De er jo minst like ekstreme i sin atferd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå