warmaster Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hepp! Jeg har siden september ifjor kjørt med følgende PC (unten noen problemer): AMDXp 1700+ MSI KT3 Ultra 2BR 512MB pc2100 ATI Radeon 9700 Pro 128 2 x WDC 120GB 8MB Cache (Raid 0) SB Live! Player Men før helgen nå så kjøpte jeg: 2X 512 MB Twinmos PC-3200 (kjører dem på 333) 1X AMD Athlon 2500+ (Barton) CPU installerte jeg med et tynt lag Artic Silver3 også en Ganske grei Zalman-CPU-kjøler som jeg har brukt i over ett år på 1700+ denne kjøleren takler vist opp til 3000+ (Barton) Jeg kjører alt på standard hastighet (ikke noe OC) Jeg har også for anledningen reinstallert XP (og det var på tide ) Problemene har egentlig kommet i to etapper... først skjedde det på lørdag... Dersom jeg startet et spill (BF1942 og Planetside) så gikk det bra i ca 5 min så hang bildet seg... (litt forskjellig i de to spillene) (I BF så henger alt og til slutt skrur skjermen seg av(powersave) Planetside frøs bildet, men musikken fortsatte som vanlig i ca 1 min. Jeg gikk så fort som mulig inn i BIOS og konstaterte at CPU temp var på ~50C Så den skulle jo få nok kjøling... På lørdag begynte jeg å skylde på at jeg hadde installert DX9a så jeg avinstallerte ATI-drivere og Control Panel... og Re-installerte.. Voilá :-) Det funka knall... og jeg har spillt masse hele helgen.. det har vært kjempebra.. ytelsen har vært upåklagelig. Og alt har fungert helt greit frem til idag... Idag har problemene kommet tilbake igjen... har prøvd å re-installere ATI driverne.... uten noe som helst hell... Hva pokker kan være problemet? Det er jo fristende å skylde på Skjermkortet... men det har jo funka så greit som bare det i nesten 1 år uten problemer.... Alle tips og tanker mottas med takk... W Lenke til kommentar
CD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Når du satte i de to RAM brikkene kan du ha vært borti skjermkortet slik at det trenger et lite trykk ned i bakkant Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hmmm... Jeg oppdaget nå at jeg hadde installert eDonkey igår og at den hadde fått for seg at den skulle starte automatisk ved XP-oppstart. jeg fjernet den og nå går det som bare det.. :-) A Lenke til kommentar
CD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 eDonkey er et fint program, men den auto oppstarten er ikke noen god ide Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Enig... men det er rart at software klarer å få en forøvrig stabil maskin til å tryne og henge noe så voldsomt... jeg trodde Xp hadde track på det der jeg... Det er jo det M$ skryter ar det har fått kontrol over ihvertfall :-) W Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 egen maskin til eDonkey, det er det som er løsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå