Gå til innhold

Rønningen folkehøgskole

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lyst til å gå på folkehøgskole i Oslo, stort sett fordi jeg vil litt bort og treffe nye mennesker, jeg vil også til oslo fordi det er veldig sentralt og et godt uteliv. Og jeg vil liksom ikke havne langt ute i en ødemark. Jeg er en veldig festglad gutt, og det er derfor ganske skuffende at den eneste folkehøgskolen i Oslo er kristen.

Jeg lurer på om noen har erfaringer fra skolen angående regler for alkohol, og om det pleier å gå mange kristne folk der? slik at jeg må dra på byn alene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv gått kristen folkehøgskole som satset veldig på sin kristne profil. Men da hørte jeg fra rektor at snittet på de fleste andre kristne folkehøgskoler rundt om i landet ligger på 4-5 % kristne elever. Men de har nok ganske strenge regler på det med å opptre berusa på skolens område. Tror det er nulltoleranse på det. Men det er det også på de fleste frilynte skoler også. Men vil anbefale deg å se på andre skoler som ligger litt i utkantstrøk. Det er en grunn til at det ikke er så mange FHS-er i byområder.

Lenke til kommentar

Jeg har selv gått kristen folkehøgskole som satset veldig på sin kristne profil. Men da hørte jeg fra rektor at snittet på de fleste andre kristne folkehøgskoler rundt om i landet ligger på 4-5 % kristne elever. Men de har nok ganske strenge regler på det med å opptre berusa på skolens område. Tror det er nulltoleranse på det. Men det er det også på de fleste frilynte skoler også. Men vil anbefale deg å se på andre skoler som ligger litt i utkantstrøk. Det er en grunn til at det ikke er så mange FHS-er i byområder.

Hmm, hva er grunnen til det da? De fleste jeg kjenner som vil på folkehøyskole er mer interessert i å bli kjent med nye mennesker og dra på byn og feste og slikt, en å gå på lange fjellturer og løpe etter sauer liksom :p

Lenke til kommentar

Ja, men bor du på internat blir du sykt godt kjent med alle uansett. Det er ikke til å komme utenom. Og tendensen er at du ikke trenger/vil bli kjent med andre enn de du går på skole med, så om du går ut og drikker ute på landet eller i en storby er egentlig det samme. Jeg synes bare det er positivt å komme seg et godt stykke bort fra nåværende venner, så du ikke ender opp med helgeturer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...