Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Erfaring med styrking av bekkenmuskulaturen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at du kniper to ganger gir ikke noe resultat, som ved all trening. Det tar tid og innsats! ;)

 

Prøv å gå litt lengre med kulene (gjerne når du er alene i starten) og se om du bruker musklene for å holde kulene inne. Gjør du ikke det, så blir det litt bortkastet. Blir du sliten, så setter du deg i 30 sek og slapper av. Gjør dette 3 ganger, så venter du 2 dager. ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget med dem, men jeg ser bare ikke hvordan det skal være mulig i praksis, med mindre man har trent seg opp med andre metoder på forhånd. Synes de burde markedsføres som noe for viderekomne, altså.

 

Har liten (les: ingen) erfaring med slike kuler, men denne setningen synes jeg var litt morsom..

 

Håper på flere gullkorn, og ikke minst at det bedrer seg for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kanskje du kunne sendt en mail til hun sexologoen til Kondomeriet. (er mulig jeg har foreslått det før). Og be om noen tips og anbefalinger til bruk, eller høre hva hun mener om de kulene du bruker (om de passer for nybegynnere) eller om hun har andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan man kniper, men jeg synes ikke det gir noe særlig effekt å bare gjøre det på egenhånd. Det var derfor jeg kjøpte disse kulene, men man må jo være Hulken i underlivet for å få noe has på dem. :p

 

Hvilken effekt er du ute etter da? Dette er øvelser som alle kvinner burde gjøre, spesielt etter fødsel. Det gjøre stor forskjell med tanke på livmorfremfall og inkontinens, så det har en effekt, selv om det kanskje ikke føles slik.

 

Fant dette på lommelegen.no:

Slik trener du:

 

# Trekk bekkenmuskulaturen opp og klem igjen. Hold igjen alt du kan mens du teller til tre. Deretter slipper du opp, uten å presse nedover. Slapp av mens du teller til tre. Gjenta 15 ganger, helst tre ganger daglig.

 

# Bruk gjerne forskjellige stillinger når du trener bekkenmuskulaturen, som liggende, sittende eller stående. På den måten blir musklene sterkest.

 

 

# Ikke stram andre muskler samtidig. Vær spesielt bevisst på å slappe av i rumpemuskulaturen.

 

 

# Ikke glem å puste. Pust rolig inn og ut.

 

 

Husk at det tar tid å trene opp disse musklene. Du vil ikke merke noen underverker med en gang, men etter noen uker vil du nok merke at du får bedre kontroll over blæren.

Lenke til kommentar

Det at du kniper to ganger gir ikke noe resultat, som ved all trening. Det tar tid og innsats! ;)

 

Prøv å gå litt lengre med kulene (gjerne når du er alene i starten) og se om du bruker musklene for å holde kulene inne. Gjør du ikke det, så blir det litt bortkastet. Blir du sliten, så setter du deg i 30 sek og slapper av. Gjør dette 3 ganger, så venter du 2 dager. ;)

 

To ganger, du. Som barn med kronisk blærekatarr har jeg faktisk god og laaaang erfaring med å knipe. Etter at søstra mi fødte for et par år siden har jeg også blitt mer bevisst på å knipe for å trene, men kan ikke si jeg har sett noen særlig effekt av det.

 

Og jeg kan ikke gå med dem, for da glir de ut samme hva jeg gjør. Og om jeg sitter er det bare vondt. Dette er fail på alle plan.

Lenke til kommentar

Hvilken effekt er du ute etter da? Dette er øvelser som alle kvinner burde gjøre, spesielt etter fødsel. Det gjøre stor forskjell med tanke på livmorfremfall og inkontinens, så det har en effekt, selv om det kanskje ikke føles slik.

 

[...]

 

Husk at det tar tid å trene opp disse musklene. Du vil ikke merke noen underverker med en gang, men etter noen uker vil du nok merke at du får bedre kontroll over blæren.

 

Jeg trodde jo de skulle hjelpe meg å bli sterke i muskulaturen der nede, men jeg tror ærlig talt det er feil måte å gjøre det. Kan ikke skjønne hvordan man skal klare å holde på de greiene der. I tillegg har jeg lest at de skulle hjelpe å øke følsomheten også, men jeg aner ikke, jeg. Virker som bortkastede penger, for å være helt ærlig.

 

Også er det ikke slik at jeg har null kontroll på bekkenmuskulaturen min. Jeg har veldig god kontroll, faktisk, men å knipe fast disse kulene klarer jeg bare ikke.

 

Kanskje du kunne sendt en mail til hun sexologoen til Kondomeriet. (er mulig jeg har foreslått det før). Og be om noen tips og anbefalinger til bruk, eller høre hva hun mener om de kulene du bruker (om de passer for nybegynnere) eller om hun har andre forslag?

 

Hun med bloggen? Virker veldig inaktiv, men jeg kan jo gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar

Det at du kniper to ganger gir ikke noe resultat, som ved all trening. Det tar tid og innsats! ;)

 

Prøv å gå litt lengre med kulene (gjerne når du er alene i starten) og se om du bruker musklene for å holde kulene inne. Gjør du ikke det, så blir det litt bortkastet. Blir du sliten, så setter du deg i 30 sek og slapper av. Gjør dette 3 ganger, så venter du 2 dager. ;)

 

To ganger, du. Som barn med kronisk blærekatarr har jeg faktisk god og laaaang erfaring med å knipe. Etter at søstra mi fødte for et par år siden har jeg også blitt mer bevisst på å knipe for å trene, men kan ikke si jeg har sett noen særlig effekt av det.

 

Og jeg kan ikke gå med dem, for da glir de ut samme hva jeg gjør. Og om jeg sitter er det bare vondt. Dette er fail på alle plan.

 

10hi :tease:

 

Det var ikke bokstavelig talt, men du forstår hva jeg mener. En ting jeg har merket, er at ved stimulering av klitoris, så vil (det jeg tror er) bekken-muskulaturen strammes. Så bare det er god trening ;)

 

Det er mulig du burde ha større kuler til å starte med, evt noen som veier mindre (?) Det er jo meningen at man skal gå med disse og måtte klemme igjen for å holde dem på plass

 

PS: Jeg har ikke noe kjennskap til slike kuler eller hvordan de (skal) virke®. Så elsker jeg å selvutnevne meg selv som ekspert! :D

Lenke til kommentar

Større kuler er nok ingen god idé. Synes de var vonde å få både inn og ut. Men lettere, det er nok det som må til. Også kunne de godt vært mykere, sånn at det faktisk var noe på klemme på. Disse er som steiner med gummi utenpå. Ikke noe å få tak på, liksom.

 

Men jeg vet da fadern, jeg. I dette øyeblikk har jeg gitt opp hele samleieprosjektet, men det kan nok være at jeg vil prøve igjen når jeg skal på kjærestebesøk til helga. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror jeg foreslo det i en tidligere tråd, men har du prøvd å ha bind for øynene mens du holder på?

Ellers så tror jeg Bazukh er inne på noe, altså om du får orgasme ved hjelp av at du stimulerer klitoris og samtidig har noe inni deg, kuler/tissetass/dildo/whatever :p Slik at du kanskje får den gode følelsen av at musklene trekker seg sammen rundt noe.

Lenke til kommentar

Prøvde faktisk det der en gang med de kulene, og da klarte jeg å komme med dem inni. Var egentlig en litt rar følelse, akkurat som om musklene ikke fikk trukket seg sammen som de ville. Følte egentlig mest at det ble litt halvveis amputert, men det har sikkert mye å gjøre med at det tross alt var første gangen jeg har fått orgasme med noe inni meg. Sikkert verdt flere forsøk. :)

 

Men nei, problemet er nok ikke at jeg blir for våt. Det er som regel noe smertefullt når han trenger inn samme hvor langt forspill vi har hatt, så friksjon er det nok av.

 

Trodde man skulle ha bind for øynene når man holdt på med andre, jeg. Har det noen funksjon når man driver alene?

Lenke til kommentar

Tror du burde fortsette å bruke kulene, både ved å gå med dem og orgasmer alene. Ikke kast dem pga de var uvant første gang lixom ;)

 

Bind for øynene kan forsterke fantasien at det er andre som utfører handlingene og vil derfor være et potent hjelpemiddel ved one-o-one situasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er dette mannen i ditt liv, The Martine? :p Du gjør jaggu meg en stor innsats for at det skal fungere.

Vet ikke hva hun føler, men hadde det vært meg så hadde jeg vært ganske gira på å finne ut hva som var "problemet", enten det var sammen med en som betydde mye med meg eller ikke. Altså, jeg kan tenke meg at det er litt av egen interesse at hun prøver mange forskjellige ting, ikke bare for hans skyld. Man vil jo ha det godt selv også.

Lenke til kommentar

jeg vil si at det hjelper.. å ikke minst der "forskrekka" blikket gutten kommer med når du plutselig kniper til :p

 

jeg er litt usikker på hvordan jeg har "trent" den opp.. men tror d er at jeg holder meg lenge før jeg tisser.. å og når jeg tisser kan jeg ta pauser..

 

ellers så bruker du jo disse ubevisst under orgasmer, hosting, latter osv..

 

og når du har fått "kontroll" over muskelen så er det jo bare å fortsette å knipe. den blir jo bare bedre ;)

Lenke til kommentar

bruk glidemiddel om det er vondt.. å at det gjør vondt og at du er redd det skal gjøre vondt. kan og være det som stopper deg i å nyte dette.. jeg hadde sex i 3 år før jeg fikk noe form for utbytte av det.. var delaktig å gutten fikk det han ville.. men jeg VISSTE ikke at det var noe nytelse for meg og i dette sex greiene

 

utenom å seff. få tilfredstille gutten sin.

 

men kunsten er å slappe av.. det er ikke før du får slappet helt av at du kan ta di gode følelsene til deg :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...