Lobita Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hei. Er det noen som vet om det finnes et register på nettet der man kan søke opp leger? Ønsker å finne ut om en person som utgir seg som lege faktisk er det. Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Google kan sikkert fungere. Forøvrig, hvis du synes denne legen er tvilsom bør du vurdere å bytte lege Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei. Er det noen som vet om det finnes et register på nettet der man kan søke opp leger? Ønsker å finne ut om en person som utgir seg som lege faktisk er det. Hvis du kjenner vedkommendes personnummer eller helsepersonell-id nummer, kan du bruke helsepersonellregisteret! https://www.safh.no/hpr/main.php Lenke til kommentar
Lobita Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Er heldigvis ikke min lege. Google gjorde susen. Har funnet ut at vedkommende har mistet autorisasjonen... Greit å vite når h*n hevder at h*n jobber som kirurg. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Du burde faktisk rapportere dette til noen, da dette er egentlig er alvorlig. Jeg kan ikke si at jeg har noen anelse om hvem du skulle rapportere til, men det kan sikkert noen andre hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kontakt politiet umiddelbart. Om han har mistet autorisasjonen ligger det sannsynligvis en god grunn bak det. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Viktig at du kontakter politiet ja, det kan gjøres på 02800 (da kommer du til ditt lokale politikontor), dette er ikke et nødstilfelle som kvalifiserer til at du ringer 112. Veldig viktig at du gjør dette, så ikke denne selvutnevnte kirurgen utfører en operasjon på noen som fører til skade. Om du likevel ikke skulle ta kontakt med noen bes navn og eventuell annen informasjon på personen sendes til meg over pm. -Sitronsaft 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er Fylkeslegen som er tilsynsmyndighet overfor helsepersonell, og det er rette instans å melde en uautorisert lege eller annet helsepersonell. Telefonnummer finner du under "Fylkesmannen" i det fylket du bor. Mvh Dag Lenke til kommentar
Lobita Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Personen har heldigvis ikke utgitt seg for å være lege i en faglig sammenheng, og kommer nok ikke i fare for å behandle pasienter, både helsetilsynet og politiet vet om vedkommende viser det seg. Var i en mer "sosial" sammenheng der h*n uttalte seg om medsisinske spørsmål og sa at h*n er lege, men det var tydelig at kunnskapen ikke var spesielt oppdatert... Så saken er oppklart. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå