Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke mulig å kopiere filer

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en pc som har krasjet. Trådløst nett funker ikke, det er ikke mulig å kopiere filer fra en mappe til en annen og det er ikke mulig å få åpnet mcafee virusprogrammet...

Dette er vel klare tegn på at pc'n er full av virus.

Hvordan er det mulig å få kopiert ut filer som ligger på pc'n før jeg formaterer den? Hvilke programmer kan jeg bruke for å hente frem en logg som er mulig å legge frem for å få noen til å se om de kan finne problemet?

Setter stor pris på hjelp.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er sikker på at du sitter på en admin konto på pcen ?. Hva slags mld får du opp hvis du prøver å kopiere ? eller vil den bare ikke gjøre det i det heletatt ? Evnt kan du jo dele mappene du vil ta vare på å bruke en annen pc til å kopiere filene så formatere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Kjør maskinen i sikkerhetsmodus, noe som mest sansynligvis vil starte opp maskinen virusfri.

Trykk F8 under oppstart (Før windows logoen), og velg Safe mode. Her vil jeg anbefale og ta en sikkerhetskopi av ALLE dine viktige dokumenter i tilfelle maskinen må reformateres.

Lenke til kommentar

Har prøvd å kjøre i sikkerhetmodus på administratorbruker. Det skjer ingenting når jeg prøver og kopierer, det skjer ingenting. Merker filer og trykker "ctrl+c" eller går på kopier skjer det ingenting.

Er det noen som har opplevd dette?

Er det beste alternativet mitt å kjøre "knoppix" for å få tatt backup av filene. Er det noen som har kjennskap til det og hva sannsynligheten er for at noe skal gå galt ved bruk av den.

Sliter litt ved at jeg må få ut noen av filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...