Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg skal snart flytte til en ny leilighet, og utleieren har et Wi-fi som jeg får koble meg opp mot. Og jeg lurer på om det er mulig å bruke min D-Link DIR-655, til å fungere som en wireless bridge. Altså at min DIR-655 router kobler seg til utleierens Wi-fi, og både forsterker det trådløse signaler og gjør det mulig for meg å også koble meg til min DIR-655 router med kabel og få internett tilgav over utleierens Wi-FI. Hvis detter ikke er mulig med DIR-655 routeren alene, er det noe jeg kan kjøpe som vil fungere slik jeg beskriver? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det kalles access point, og det burde ligge diverse guider via google http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&hs=6kh&rls=org.mozilla:en-GB:official&ei=5NXRS5jFBtShOJG5hLAO&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAUQBSgA&q=dir-655+access+point&spell=1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Aksesspunkt er det samme som trådløsdelen i en router. Noen av de støtter klientmodus eller WDS, men ikke DIR-655. Alle routere med DD-WRT støtter klientmodus. Man kan også finne ferdige løsninger https://prisguiden.no/produkt/17437 PS: Det var WDS på firmware 1.00 for DIR-655, men nå er den fjernet. Endret 23. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Den Buffalo AirStation G54 Ethernet Converter, som du linker til. Er det en helt egen router, eller er det noe jeg kan plugge min DIR-655 in og og slik fa koblet den til utleierens Wi-fi? Er det noe som helst jeg kan kjope som lar meg koble min DIR-655 til utleierens Wi-fi tradlost? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Ethernetkonverter settes opp til å ta imot utleiers trådløsnett. Du kan da plugge PC i ethernet converter eller kobler converter til DIR-655 som du så bruker som vanlig router. Utleier -----trådløsnett ------ ethernetconverter ---- nettverkskabel ----- DIR-655 eller PC Endret 24. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Tror jeg gar for en Ethernet Conveter da, jeg ser det er en del forskjellige pa Komplett. Vil et slik oppsett ha mye a si pa latency? Jeg gamer en god del, sa jeg vil helst unga en for hoy latency. Har sett pa 3 Ethernet Convetere pa komplett: ZyXEL G-570S 108Mb SUPER G 802.11g Linksys Wireless-N Ethernet Bridge Cisco SB Wireless-G Access Point Noen som har noen formeninger om hvem av disse som hadde vert best til mitt bruk, spesielt med tanke pa lav latency og gaming? Endret 24. april 2010 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Forsinkelsen vil bli pga trådløsforbindelsen. Er den god, så vil respons mellom deg og huseier være på noen få ms. Jeg ville valgt den Linksysboksen. Den har raskest trådløsnett og bedre dekning pga nyere teknologi. Endret 24. april 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Ok, da tror jeg at jeg gar for Linksy modellen. Tak for hjelpen. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Du kan sette DIR-655 til å kun videresende signaler til ruteren du ønsker å bruke. Vet ikke om den forsterker signalet, men du kan iallefall skru av DHCP for å "gjøre den dum". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå