Gå til innhold

oppgradering av selvbygger-pc

Anbefalte innlegg

Jeg har for 3 år siden bygd meg en ny maskin, men denne trenger nå en større oppgradering.

Det jeg har som skal brukes opp igjen:

Kabinett: Lian-Li A10B

Skjerm: 22 " fijutsi skjerm

Diverse sata HD (lagring) + 1 x Intel X-25-M 2. gen 80GB som systemdisk

Kjører med Logitech KB / mus

Har Logitech 5500 5.1 høytalersett( bruker onboard lydkort)

Kjøling: Nocturna NH-D14 (levert med Noctua NT-H1 kjølepasta) + 3 x 120mm vifter

Det som skal byttes ut er:

GPU: 8800 GTS 640MB skjermkort

MB: Evga nForce 680i SLI

CPU: Intel Core 2 Duo 6300

Minne: 2 GB (husse itte navnet)

Det jeg trenger hjelp til å få kjøpt inn er: Hovedkort / Minne / CPU / GPU.

Når det gjelder MB så har jeg bestemt meg får å gå for et 1366 kort, helst med USB 3.0.

Et kort jeg vurderer sterkt er ASUS Rampage III Extreme, X58, men jeg kjører Evga Kort idag og vil helst holde meg til de (grunna forumet , bioser, kvalitet etc).

CPU... der sliter jeg I7-920 eller I7-950

GPU. nok engang... je slit bigtime... Jeg har i alle år vært Nvidia fan, men etter at jeg så testene av fermi kortene til nVidia så har je begynt å tenke i andre baner...

Her må je ha hjelp :-|

Har en 650 watts PSU som formodentlig holder....

HELP NEEDED.... Regner med innkjøp medio mai/juni

Maskina skal brukes tel bilde/video redigering, streaming samt spelling.

Endret av Pitbullberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hadde gått for i7-930, samme hovedkort som matseng linket til, eller et annen "ROG"-hovedkort.

På valg av skjermkort hadde jeg sitt mitt eget behov, legger du ikke så mye vekt i spilling hadde jeg gått for 5770/5850, skal du spille mye gå for 5870. Minne hadde jeg kjøpt 1600mhz (ofte likt prisa som 1333mhz) 3x2GB, pass på at det ikke er for høy kjøleribbe på disse brikkene, ettersom de kan krasje med CPU-kjøleren din.

Hadde ikke valgt Evga så lenge du skal ha ATi, selvom de leverer produkter som er kvalitet tvers igjennom, er de ennå mer tvers igjennom Nvidia fan. Sier ikke at det ikke ville fungert, men du får dårlig støtte for utvidelse til crossfire o.l. Dessuten er de highend 1366 kortene til evga i større formfaktorer enn hva som er plass til i ditt kabinett.

650w kan holde foreløpig, men vist plan i senere tid er 5870/5850 i crossfire, kan 650w fort bli lite. Kan få spør hvilken fabrikat du har på strømforsyningen? Mist?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Har ikke dell skjermen ips panel? Var det ikke det som egnet bedre til bildebehandling og ikke spill? Eller tar jeg feil`? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har ikke dell skjermen ips panel? Var det ikke det som egnet bedre til bildebehandling og ikke spill? Eller tar jeg feil`? :hmm:

Jo er IPS-skjerm, men er ikke av den sorten med grusom høy MS. Men noe spesielt bedre til gaming en skjerm til 2000-3000 er den ikke. Er som sagt lagt for og gjengi best mulig fargedybde, ikke gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...