Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vise mappeinnhold i en mappe på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei

Har lastet opp en mappe med bilder på hjemmeområdet mitt (har område hos one.com). Når jeg "åpner" mappen i nettleseren får jeg opp "You don't have permission to access /***/ on this server.".

Jeg ønsker at det skal komme opp en liste med filer som man kan trykke seg videre på. Må jeg gjøre noe med CHMOD for å få til dette? Eller er det andre måter å gjøre det på?

Bruker SmartFTP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis serveren tillater overstyring av instillinger kan du lage en .htaccess fil som tillater.

http://www.besthostratings.com/articles/prevent-directory-listing.html

Hvis ikke må du nok ty til et PHP program eller tilsvarende som gjør fillistingen (som ca2 beskriver).

Edit:

Avhengig av leverandør må man sette riktige rettigheter vha CHMOD. Prøv først 750 deretter 755. Merk at servere med shell/SSH kontoer kanskje tillater andre brukere å lese koden i PHP filer dersom rettighetene er 755. (siste 5 indikerer skriv, les og kjør for alle på systemet).

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Hvordan funker dette?

Takk for svar til dere andre.

Last ned phpdl fra linken ovenfor, pakk ut og last opp til mappen du ønsker å dele mot nettet. Det er alt - iallefall hos mitt webhotell. Bare pm meg hvis du lurer på noe mer, er ikke innom her hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...