Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slutte å bite negler

RyanGiggs11

Anbefalte innlegg

Jeg har, siden jeg slutta med "smokke" da jeg var liten, drevet med neglebiting. Startet som erstatning for smokken, men slutta aldri, så her sitter jeg som 19-åring og tar fortsatt meg selv i å gnage på fingrene mine. Jeg har sluttet to ganger, men har plutselig bare startet igjen.

Har lest litt rundt, og ser at det kan ligge psykiske grunner osv bak det. Sliter på noen som helst måte ikke, så er rett og slett bare en dårlig uvane som virker umulig å legge av seg. Har prøvd å smurt på blank neglelakk i perioder, og det funker helt til jeg glemmer av å smøre på og svosj er neglene mine borte.

Er det noen som har tips til meg for hvordan jeg skal slutte? Ser helt forjævlig ut, og irriterer meg når jeg ser folk offentlig som biter på fingrene sine, helt til jeg innser at jeg gjør det samme. Jeg vil slutte, men trenger litt innblikk fra andre som kanskje har sluttet eller generelle tips. For alle som er/har vært avhengig av å bite negler vet hvor vanskelig det er å slutte med det.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest et tips en plass at du kan kjøpe deg et såpestykke, og "raspe" i den. Skyll av den overflødige såpen.

Når du da prøver å bite, smaker det ikke særlig digg.

Men det blir vel det samme som det du sier om negllakken, at du glemmer det iblandt.

Lenke til kommentar

Har hørt den fradrik, men nytter ikke. Tyggis er en mulighet, men er ikke spesielt fan av det, pluss at om det "gnager" i fingrene og jeg kjenner at jeg vil bite så nytter ikke tyggis uansett.

Haha, tja, det kan jo se ut som jeg må hive noe sterke saker på hendene for å slutte..

Lenke til kommentar

Ser andre plasser at det fins noe negllakk-stoff som heter "Go Negl", som man smører på. Smaker visst hest. Men da er vi tilbake på negllakk, vanskelig å huske på hele tiden.

Et annet tips er å bruke neglklipper til å hele tiden ha superkorte negler.

Eller, haha: "du kan også ha et gummistrikk rundt håndleddet og dra heftig i det hver gang du biter negler, da forbinner du med å bite negler som vondt."

Ennå mer haha: "putt fingrene inn i rumpehullet, så smaker og lukter det bæsj av dem, så vips-du har sluttet å bite negler!"

Lenke til kommentar

Ser andre plasser at det fins noe negllakk-stoff som heter "Go Negl", som man smører på. Smaker visst hest. Men da er vi tilbake på negllakk, vanskelig å huske på hele tiden.

Et annet tips er å bruke neglklipper til å hele tiden ha superkorte negler.

Eller, haha: "du kan også ha et gummistrikk rundt håndleddet og dra heftig i det hver gang du biter negler, da forbinner du med å bite negler som vondt."

Ennå mer haha: "putt fingrene inn i rumpehullet, så smaker og lukter det bæsj av dem, så vips-du har sluttet å bite negler!"

Den siste der er sikkert MEGET effektiv :hmm:

Lenke til kommentar

De sier jo at "å bite negler er som å slikke en doskål". Hvis det hjelper. Hjelper ikke til meg, hvertfall.

Hva om du tygger tyggis? Da har du jo noe annet i munnen.

Good lord, rekner med de menneskene som sier det bruker hansker+kniv og gaffel når de spiser for eksempel brødskiver eller sjokolade/smågodt/chips?

Eneste tipset jeg har er egentlig bare å stelle neglene på en regelmessig måte slik at de aldri blir lange nok til å bite.

Lenke til kommentar

De sier jo at "å bite negler er som å slikke en doskål". Hvis det hjelper. Hjelper ikke til meg, hvertfall.

Hva om du tygger tyggis? Da har du jo noe annet i munnen.

Good lord, rekner med de menneskene som sier det bruker hansker+kniv og gaffel når de spiser for eksempel brødskiver eller sjokolade/smågodt/chips?

Eneste tipset jeg har er egentlig bare å stelle neglene på en regelmessig måte slik at de aldri blir lange nok til å bite.

Nai. Det er sant!

..Sec - På med hanskene, burgertime!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...