Gjest gutt_19 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hei! Jeg engster meg fort, og har etter en periode med svake smerter i testiklene begynt å uroe meg for testikkelkreft. Disse smertene kommer og går, og jeg kjenner dem vekselsvis bak hver av testiklene. Testiklene er av omtrent samme størrelse, og jeg kan ikke finne antydninger til klumper eller lignende. Bortsett fra avlange "klumper" bak hver av testiklene. Disse har vært der så lenge jeg kan huske, og jeg har alltid gått ut fra at det er disse vi kaller bitestikklene. Testiklene har heller ikke endret form eller størrelse. Noe som imidlertid uroer meg, er helsenett.nos beskrivelse av hvordan testiklene skal kjennes ut: "liten myk ball fylt med vann". Er det virkelig meningen at testiklene skal kjennes så myke ut? Testiklenen mine er forøvrig begge like harde, og jeg kan ikke huske at de har vært mykere tidligere. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Testikkelkreft er som oftest en klump på testikkel som ikke er spesielt smertefull når man klemmer på den. At man i perioder har mere følsomme testikler er normalt. Er testiklene jevne i fasong uten tydelige klumper så er de normale. De kan også variere noe i størrelse, og oftest er den ene større enn den andre. Men er du i tvil så oppsøk lege, bedre med ett besøk for mye enn ett for lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå