Gå til innhold

Russetråden 2010

Khaffner

Anbefalte innlegg

Synes tross alt at det er lite bråk og slåssing i russetiden. Hvis man ser for seg de samme tette folkemengdene på en hvilken som helst annen fyllefest, ville det vært langt mer bråk der! Er noe med russebuksene som vekker solidariteten i ungdommen tror jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Knute nr. 76, refleks som går ut på å ha radarkontroll i 30-sona er genial :wee:. Gjorde det i 40-sona i dag,

Gjorde du det i 40-sona bare for gøy? Du får jo ikke knute for annet enn i 30-sona.

Lenke til kommentar

Synes tross alt at det er lite bråk og slåssing i russetiden. Hvis man ser for seg de samme tette folkemengdene på en hvilken som helst annen fyllefest, ville det vært langt mer bråk der! Er noe med russebuksene som vekker solidariteten i ungdommen tror jeg!

Ye, på Tryvann var det lite slåssing. Men på Lillehammer var det faktisk en del, så vel 5-6 stykker.

Lenke til kommentar

Sånne knuter som tryllestaven er heller ikke noe kule. For andre ser det ut som at vedkommende stirrer på en gjenstand i 15 minutter og det er det.

Våre knuter er litt mer lokale, så kanskje ikke alle dere har, men disse har jeg gjort hittil:

- Plastgaffel: Spise lunsj i rundkjøringen

- Bamsemums: Spise 8 bamsemums på under 60 sekunder.

- Imsdalskork: Bade i Hallingdalselven før 1. mai (det var fortsatt snø!!)

- Q-tips: Sitte med finger i øret en hel skoletime

- Linjal: Sitte under pulten en hel skoletime

- Leketog: Minst 5 russ følge etter en tilfeldig person. Vi var vel 15 stykk som fulgte vedkommende inn i butikker osv. :p

- Bark: Ha vors i et tre. Minst en time.

Er veldig mange kjedelige knuter som "alle" gjør, men de gidder jeg ikke gjøre eller skrive opp. Altså, det å prate med en figur i 5 minutter skal jeg være passe full for å orke. :p

Lenke til kommentar

Sånne knuter som tryllestaven er heller ikke noe kule. For andre ser det ut som at vedkommende stirrer på en gjenstand i 15 minutter og det er det.

Våre knuter er litt mer lokale, så kanskje ikke alle dere har, men disse har jeg gjort hittil:

- Plastgaffel: Spise lunsj i rundkjøringen

- Bamsemums: Spise 8 bamsemums på under 60 sekunder.

- Imsdalskork: Bade i Hallingdalselven før 1. mai (det var fortsatt snø!!)

- Q-tips: Sitte med finger i øret en hel skoletime

- Linjal: Sitte under pulten en hel skoletime

- Leketog: Minst 5 russ følge etter en tilfeldig person. Vi var vel 15 stykk som fulgte vedkommende inn i butikker osv. :p

- Bark: Ha vors i et tre. Minst en time.

Er veldig mange kjedelige knuter som "alle" gjør, men de gidder jeg ikke gjøre eller skrive opp. Altså, det å prate med en figur i 5 minutter skal jeg være passe full for å orke. :p

Likte den Leketog, vi gjorde faktisk det en gang i 1 klasse for fun når vi skulle på butikken. Synes vi skulle hatt den som knute :(

Lenke til kommentar

Bark virker morsomt, for vi skal være i et tre en time før skolestart. Q-tips tar jeg i morra, hvordan funker den?

Selv satser jeg på en del knuter, som tidligere sagt. Det er litt kult å få dusken farga, og jeg mangler 42 knuter for å få den i sølv. De knutene jeg har tatt er:

- Russens Humak

- Lekebil (10 runder i rundkjøring var sykt bra kl. 2 om natta)

- Tryllestav (dummeste knuta hittil)

- Refleks (30-sone funker ikke noe særlig, men 40-sona var genialt. Beste knuta by far!)

- Rød "L" på hvit bakgrunn (håper jeg ikke brøt en lov)

- Tryvann-bånd (være på et Tryvanntreff, hva slags knute er det?)

- Imsdal/Olden-kork (morgengymnastikk med rektor dagen derpå)

- Vitaminbjørn (10 pushups, så kjøpe drikke, gjentas på alle utsalgstedene på kickoffet vårt)

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Mye sykt som skjer med Russ for tiden, og litt trist.

Første sak: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005020 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10005020

Også hun som falt ut av en Russebuss i fart =| http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/artikkel.php?artid=10005178

En liten glad video: http://vimeo.com/11462690 Landstreffet Lillehammer! :D

Lenke til kommentar

Smelt smøret og rør det med sukker og egg.

Rør inn mel og bakepulver.

Smør en rund springform.

Rens eplene og skjær dem i skiver. Fordel dem i bunnen av formen. Dryss kanel over eplene.

Fordel kakerøren over eplene. Dryss over hakkede nøtter og evt. litt sukker.

Stek eplekaken ved 175 grader i 30 minutter. Den skal være gyllen på toppen.

Server kaken lun med vaniljekesam, rømme eller iskrem til.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Den der er jævlig kjip, har hatt tre samtaler med purken selv... om bråk, og at vi må rydde opp etter oss. Heldigvis klager de bare litt, og stikker etterhvert. Satser på at det var alt dere opplevde?

Noen av dere som skal på Tusenfryd i dag? Kjenner jeg er smått gira nå :wee:

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Den der er jævlig kjip, har hatt tre samtaler med purken selv... om bråk, og at vi må rydde opp etter oss. Heldigvis klager de bare litt, og stikker etterhvert. Satser på at det var alt dere opplevde?

Noen av dere som skal på Tusenfryd i dag? Kjenner jeg er smått gira nå happy.gif

Ja, det eneste de krevde var at vi demped/skrudde av musikken. Musikken ble skrudd på igjen like etter politiet dro, men ikke like høyt.

Skulle ønske jeg kunne vært på tusenfryd i dag. Det høres så sykt fett ut å ta karuseller når man er full.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...