NeoGeo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Noen her som har DSC-V1 eller vurderer og kjøpe ett? Sikler ganske mye på dette kameraet, det er jo griselekkert! Mens det har fått generell god kritikk blandt annet hos imaging-resource, er det en del negativ kritikk på utenlandske forumer. Savner litt diskusjon her. Noe av kritikken går på litt blasse farger og blåskjær i skyggene. Ved sammenligningsbilder ser man tydlig dette, men jeg syns egentlig det tar ganske så pene bilder. 4X zoom og glimrende nattbilder syns jeg er det som er mest positivt. Kan også ha ekstern blitz og linsetilbehør. Prisen på memory-stick og kameraet er jo litt minus. Noen andre som vurderer dette kameraet? Lenke til kommentar
Strat Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg vurderer også dette kameraet. En ting jeg liker, er at det virker forholdsvis kompakt. Skulle gjerne sett det og holdt det i hånden før jeg eventuelt kjøper det. Er det noen som vet om en butikk i Oslo-området som har fått det inn? Lenke til kommentar
Reksten Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Noen her som har DSC-V1 eller vurderer og kjøpe ett? Sikler ganske mye på dette kameraet, det er jo griselekkert! Mens det har fått generell god kritikk blandt annet hos imaging-resource, er det en del negativ kritikk på utenlandske forumer. Savner litt diskusjon her. Noe av kritikken går på litt blasse farger og blåskjær i skyggene. Ved sammenligningsbilder ser man tydlig dette, men jeg syns egentlig det tar ganske så pene bilder. 4X zoom og glimrende nattbilder syns jeg er det som er mest positivt. Kan også ha ekstern blitz og linsetilbehør. Prisen på memory-stick og kameraet er jo litt minus. Noen andre som vurderer dette kameraet? Jeg vurderte dette kameraet, men har slått det fra meg. Grunnen til det var Sony sine dyre minnebrikker, dyre batterier, den lave batterikapasiteten. Og til tross for videoopptak i hele 640x480 på Sony V1 så ble det hakkete filming. Jeg har allerede et DV videokamera, så da ga ikke Sony V1 sin videofunkjon noen grunn til å kjøpe (ser at Fujifilm Finepix F700 får 30 bilder per sekund) Nå har jeg bestillt et Olympus C-5050z. Litt større enn Sony V1, men ikke større enn at jeg får det i jakkelommen og C-5050z blir jo nå solgt med 32mb + 256mb minnebrikker. Jeg mener fortsatt at Sony V1 er et godt kamera og det fylte mange av mine kriterier - 5mp, blitzsko, linsetilbehør, lite, god autofokus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå