Gå til innhold

Ny stasjonær pc. Tips?

Anbefalte innlegg

Det er gått et lite tiår siden sist jeg bygde en pc, og har siden den gang mistet helt oversikt over hva som gjelder innen pc for tida. Den skal brukes til softcore gaming, musikk og film. Jeg liker å multitaske ganske hardt, så trenger en pc som ligger litt over "medium". Har limt inn en liste med komponenter (fra komplett.no) som så greie ut, men kunne trengt innspill på om det er noe som vil funke, eller om det er noe som bør/må byttes ut. Det kom seg på 6,5k inkl frakt.

Kabinett: Cooler Master Elite 310 Sort/Orange

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU

Hovedkort: MSI GF615M-P33, Socket-AM3 m-ATX

Prosessor: AMD Phenom II X4 945 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 8MB, 95W

Ram: Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit w/2X HyperX 2GB DDR3

Grafikk: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0

Kortleser: USB2 multikortleser 3.5"

CD/DVD: Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19, 24x8x16DVD+RW, SATA

HD: Hitachi Deskstar 7K1000.C 1TB 7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gått et lite tiår siden sist jeg bygde en pc, og har siden den gang mistet helt oversikt over hva som gjelder innen pc for tida. Den skal brukes til softcore gaming, musikk og film. Jeg liker å multitaske ganske hardt, så trenger en pc som ligger litt over "medium". Har limt inn en liste med komponenter (fra komplett.no) som så greie ut, men kunne trengt innspill på om det er noe som vil funke, eller om det er noe som bør/må byttes ut. Det kom seg på 6,5k inkl frakt.

Kabinett: Cooler Master Elite 310 Sort/Orange

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU

Hovedkort: MSI GF615M-P33, Socket-AM3 m-ATX

Prosessor: AMD Phenom II X4 945 Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 8MB, 95W

Ram: Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Kit w/2X HyperX 2GB DDR3

Grafikk: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0

Kortleser: USB2 multikortleser 3.5"

CD/DVD: Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19, 24x8x16DVD+RW, SATA

HD: Hitachi Deskstar 7K1000.C 1TB 7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s

Uten at jeg har altfor god peiling på dette (jeg har aldri satt sammen en PC fra bunnen av :-)) så tror jeg kanskje jeg ville ha kostet på meg en liten 300-lapp ekstra på motherboard. Det virker som det mobo'et du har valgt støtter 945-CPUen som max (hvis jeg leser produktsiden riktig), du kan altså ikke oppgradere til 955BE eller 965 senere hvis du vil, eller til 6 kjerner for den saks skyld. Legger du på til 695 kroner får du dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=487825&view=links#ProductTabs

Det har støtte for 6-kjerners CPUer, det har Firewire og eSata, og det er ATX istedet for micro-ATX, noe som gir deg noen flere slot'er å rutte med.

(Står ikke noe OS på lista, men det har du sikkert. Nevner det bare i tilfelle det ble glemt :-))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...