Heimdalen Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei, var så heldig at jeg kom opp i prøve muntlig eksamen ( "øvelse" til ekte eksamen) det bli trekt akuratt det samme som blir gjort på eksamen, og kom opp i Olje og gass som er noe av det jeg håpet mest på! har da denne gode sjangsen å få hevet min karakter i N&M og skal da framføre powerpoint! Noen som vet om noe kult jeg kan demonstrere med olje? powerpointen er så å si klart, men hadde vært morro å framføre er forsøk eller noe lignene. eller andre som ikke liker denne idèn? BTW: har bare 10 minutter på meg, så må være noe som ikke tar så lang tid EDIT: Kanskje komme med noen spendene linker jeg kan se på også hadde hjulpet mye! takk for alt av hjelp! Endret 23. april 2010 av -Mannemann Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Forslag til forsøk: Ta et begerglass med vann, dekk vannet med råolje, putt så en dråpe zalo i vannet. Se hva som skjer (Det som skjer er at oljen trekker seg vekk, og ut i kanten av glasset veldig fort) Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Men hvet du hva som får denne reaskjonen til å skje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Nope, kanskje jeg kan finne det ut på mandag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei, beklager for sent svar. Jeg greide ikke å finne noe ut om hvorfor det skjer, men jeg tror det har noe med at Zalo løser opp upolare stoffer (Stoffer som ikke løser i vann). Råolje er upolart, og Zalo løser nok opp dette. Men hvis du har læreboken "Eureka" i naturfag tror jeg forsøket er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå