Thoraxx Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg har jobbet som ekstravakt på et sykehus ved siden av skolen i tre år, har tjent rundt 5000 i måneden og har hatt tabelltrekk på skatten. Nå er jeg imidlertid straks ferdig utdannet og skal jobbe 100 % som sykepleier fra juni til september (litt usikker på hva jeg gjør etter september, men regner med jeg raskt er i full jobb), og er nå veldig i tvil på hvordan jeg skal gjøre med skattekortet mitt. Jeg kan jo ikke bruke samme tabellen som jeg har brukt som ekstravakt? Siden jeg ikke har noen fast jobb enda, er det vanskelig for meg å si hvor mye jeg skal trekkes i skatt. Har forsøkt å ringe skatteetaten, men de har en million års ventetid i telefonkøen. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hør med personal/lønnsavdelingen der du begynner om hva som er vanlig månedslønn. Så bestiller du nytt skattekort hos skatteetaten på nett og fyll ut hvor mye du har tjent til nå og hvor mye du regner med å tjene i år. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Det fine med tabelltrekk er at trekkprosenten justeres automatisk etter hvor mye du tjener. Du behøver ikke bytte tabell dersom du ikke har store endringer i fradrag/tillegg. For eksempel renteutgifter/-inntekter, formue over grensen for formueskatt eller fradrag for reise til og fra arbeidssted. Om du bare har ubetydelige fradrag/tillegg, kan du bruke tabell 7100 og du vil få riktig skattetrekk uansett om du tjener hundre tusen eller en million i året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå