Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer 5739g varmeproblemer pluss minnekluss

Anbefalte innlegg

hei!

Min Acer 5739g er relativt ny (ble kjøpt for en 6-7 mnd siden) og har i det siste blitt veldig varm, altså den slår seg av ofte når jeg spiller spill som egentlig ikke er så veldig krevende. Har lest at folk anbefaler å rense vifta, men er det noe en kan gjøre selv? eller går det utover garantien om en åpner pc'n på egenhånd?

Ellers så sjekka jeg oppgavebehandlingen og der så jeg noe rart. Selv om det ikke er noen andre programmer enn de som går i bakgrunnen, dvs virusprogram o.l. så bruker den ca 50% av fysisk minne. Noe som vet hva dette skyldes?

Hadde blitt utrolig glad for en hjelpende hånd eller to!! =)

K

Endret av Kalberto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Varmen kan du fjerne noe av med å rense vifta, men husk også å rense kjøleribbene som sitter rundt viften. Du skal normalt sett ikke miste garrantien når du skrur opp serviceluken under, men du kan jo også sende inn pc'en din til reparasjon, så kan de ta seg av rensingen :) Om du velger å rense viften selv, så ambefaler jeg deg å bruke trykkluft på boks. Vær ops på at du kan ødelegge pc'en din med statisk elektrisitet, så det hadde kankje vært lurt å bruke en slik en for å forhindre statisk elektrisitet :)

det med minnet ditt har jeg ikke noe peiling på...

-Crazyjoey

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...