Gå til innhold

Anime som er fengende fra starten.

Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste prøvd å se på Code Geass, Full Metal Alchemist og Monster, men føler det blir litt "meh" og det ender med at jeg glemmer å se resten. Forslag til anime som er fengende og spennende helt fra starten?

Har sett:

One Piece

Naruto

Sett mye av:

Death Note

Bleach

Klar over at noen av seriene jeg har sett ikke er spessielt fengende i starten, men var en stund siden jeg begynte å se de :)

Endret av Aleks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Dette blir jo veldig en smakssak da, jeg ble for eksempel dratt rett inn i Code Geass.

Ellers synes jeg Ergo Proxy var veldig spennende/fascinerence fra starten av.

Code Geass, yup. Nå sier han jo riktig nok at Code Geass "meh" for ham.

Gjetter på at Ergo Proxy nok ikke faller helt i smak hvis du ser på de seriene han likte, den er nok alt for slow paced.

Du kan kanskje prøve Gurren Lagann, handlingen er kjapp, enkel og serien, hvis du ikke synes den blir for teit, er ganske inspirerende på et vis. :p

Ellers har man Cowboy Bebop som har blitt veldig populær i vesten. Her er det ikke så mange cliffhangers "type Lost avslutninger på episoder som gjør at du er nødt til å se neste og følge med på alt."

Elfen Lied som noen har nevnt er veldig bra etter min mening, her begynner serien fort og brutalt voldelig og kaster på litt fan-service i form av nakenhet og fjollejenter. Etter 4 - 5 episoder slutter stort sett tøyset og serien blir tristere og tristere, "men veldig god og innholdsrik!"

Lenke til kommentar

Huff, her har jeg vært alt for lite aktiv. Beklager. Takker for all respons, har begynt opp igjen med Bleach. Antar jeg liker de litt lengre shounen animene. Så langt jeg vet er det vel bare 3 av dem, One Piece og Bleach. Eller finnes det flere som er litt i samme sjanger?

Lenke til kommentar

Code Geass, lol.

Den starter relativt treigt. Blir ikke skikkelig spennende før etter 10 episode.

BERSERK!

Samme her. Har et lite knekkpunkt man må over først, nemlig at man blir tatt tilbake til barndommen, hvor den egentlige historien begynner. Det denne og Code Geass har til felles dog, er at de er ubestridte mesterverk. Som fører oss videre til...

Huff, her har jeg vært alt for lite aktiv. Beklager. Takker for all respons, har begynt opp igjen med Bleach. Antar jeg liker de litt lengre shounen animene. Så langt jeg vet er det vel bare 3 av dem, One Piece og Bleach. Eller finnes det flere som er litt i samme sjanger?

Disse seriene er helt greie, men opprettholder aldri helt det samme tempoet til kortere serier. De kommer neppe heller inn på noen topp 10-lister hva kvalitet angår. laugh.gif Du må lære deg tålmodighet, fordi de aller fleste bra seriene har en struktur der de første 8-10 episodene bare er "bli kjent" episoder. Det er oppskriften på å få et dypt innblikk i karakterene senere i serien. Ellers kunne du jo alltids ta fatt på f. eks. Black Lagoon. Første episode er ikke så sinnsykt spenstig, men deretter blir det kanon til de grader.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Needless på det sterkeste.

Den var svært underholdende hele veien, og er nok en av animene jeg har likt best.

Jeg må også si meg enig med de som har nevnt Code Geass, den er verd å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...