Aleks Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei, har i det siste prøvd å se på Code Geass, Full Metal Alchemist og Monster, men føler det blir litt "meh" og det ender med at jeg glemmer å se resten. Forslag til anime som er fengende og spennende helt fra starten? Har sett: One Piece Naruto Sett mye av: Death Note Bleach Klar over at noen av seriene jeg har sett ikke er spessielt fengende i starten, men var en stund siden jeg begynte å se de Endret 23. april 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Ichiban Ushiro no Daimaou Bare kommet ut 3 hittil, men er spennende. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Vet ikke hvor fengende den er, men Elfen Lied hopper inn i action ganske fort. Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Dette blir jo veldig en smakssak da, jeg ble for eksempel dratt rett inn i Code Geass. Ellers synes jeg Ergo Proxy var veldig spennende/fascinerence fra starten av. Lenke til kommentar
SpecR Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Kan anbefale min favoritt: Full Metal Panic! Den fengsler fra første sekund (bokstavelig talt) ved å ha den beste intromusikken i historien (IMO seff). Ellers genial serie. Kommer jo selvsagt an på hva man liker. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Vil annbefale deg å ta en titt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983048 Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Dette blir jo veldig en smakssak da, jeg ble for eksempel dratt rett inn i Code Geass. Ellers synes jeg Ergo Proxy var veldig spennende/fascinerence fra starten av. Code Geass, yup. Nå sier han jo riktig nok at Code Geass "meh" for ham. Gjetter på at Ergo Proxy nok ikke faller helt i smak hvis du ser på de seriene han likte, den er nok alt for slow paced. Du kan kanskje prøve Gurren Lagann, handlingen er kjapp, enkel og serien, hvis du ikke synes den blir for teit, er ganske inspirerende på et vis. Ellers har man Cowboy Bebop som har blitt veldig populær i vesten. Her er det ikke så mange cliffhangers "type Lost avslutninger på episoder som gjør at du er nødt til å se neste og følge med på alt." Elfen Lied som noen har nevnt er veldig bra etter min mening, her begynner serien fort og brutalt voldelig og kaster på litt fan-service i form av nakenhet og fjollejenter. Etter 4 - 5 episoder slutter stort sett tøyset og serien blir tristere og tristere, "men veldig god og innholdsrik!" Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg er ingen animetype, men The Melancholy of Haruhi Suzumiya falt i smak. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Huff, her har jeg vært alt for lite aktiv. Beklager. Takker for all respons, har begynt opp igjen med Bleach. Antar jeg liker de litt lengre shounen animene. Så langt jeg vet er det vel bare 3 av dem, One Piece og Bleach. Eller finnes det flere som er litt i samme sjanger? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Samurai Champloo Var det en respons til siste innlegget mitt eller til 1. posten? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Beklager, svarte på 1. post. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Code Geass, lol. Den starter relativt treigt. Blir ikke skikkelig spennende før etter 10 episode. BERSERK! Samme her. Har et lite knekkpunkt man må over først, nemlig at man blir tatt tilbake til barndommen, hvor den egentlige historien begynner. Det denne og Code Geass har til felles dog, er at de er ubestridte mesterverk. Som fører oss videre til... Huff, her har jeg vært alt for lite aktiv. Beklager. Takker for all respons, har begynt opp igjen med Bleach. Antar jeg liker de litt lengre shounen animene. Så langt jeg vet er det vel bare 3 av dem, One Piece og Bleach. Eller finnes det flere som er litt i samme sjanger? Disse seriene er helt greie, men opprettholder aldri helt det samme tempoet til kortere serier. De kommer neppe heller inn på noen topp 10-lister hva kvalitet angår. Du må lære deg tålmodighet, fordi de aller fleste bra seriene har en struktur der de første 8-10 episodene bare er "bli kjent" episoder. Det er oppskriften på å få et dypt innblikk i karakterene senere i serien. Ellers kunne du jo alltids ta fatt på f. eks. Black Lagoon. Første episode er ikke så sinnsykt spenstig, men deretter blir det kanon til de grader. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Du har egentlig rett i at Code Geass tar seg ikke skikkelig opp før rundt episode 10, men sammenlignet med f.eks Naruto som bruker et par hundre episoder så er det ganske greit Lenke til kommentar
OlliX Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Kan anbefale Needless på det sterkeste. Den var svært underholdende hele veien, og er nok en av animene jeg har likt best. Jeg må også si meg enig med de som har nevnt Code Geass, den er verd å se. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Prøv Baccano, underholdene fra start etter min mening. Bare 13 episoder, med 3 specials. Men alikevel en brilliant anime. Lenke til kommentar
waeris Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Historys strongest diciple Kenichi. Morsom, underholdene fra starten. Er en action/komedie anime. Er 50 episoder av den og er noe av det mest underholdene jeg har sett av animer hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå