Gå til innhold

Hjelp til sykkelkjøp til en stor mann :)


Arcus

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange tråder om kjøpshjelp , men har ikke funnet noe som dekker mitt behov 100%.

 

 

Giftet meg for snart 6 år siden, og omentrent samtidig fikk jeg en skade i venstre ankel.

Som følge av det sluttet jeg å trene, og har nytt en kone som lager mye god mat.

 

Resultatet sier seg selv, og jeg har nå nådd en anstendig match vekt på 130kg. (Er 186 høy)

 

Har lyst til å snu trenden. Har startet med noen dager i uken på ergometer sykkel, og ankelen min takler dette greit. Tenkte da jeg har ca 2 mil til jobb kunne prøve å bytte ut bilen med sykkel. Da blir det 4 mil mer i bevegelse enn idag iallefall.

 

Spørsmålet mitt er enkelt. Hvilken sykkel vil takle vekten min, uten å knele før sesongen er ferdig ?

 

Bruken vil primært være å sykle til og fra jobb på 70% asfalt og 30% grusvei.

 

Har sett litt på en Scott Sportster P1 herre hybridsykkel , men tenker litt økonomi også.

Klarer 9000 hvis jeg vil , men kunne godt tengt meg å synke litt nærmere 5000.

 

Noen som har erfaringer eller anbefalinger ?

 

PS! var innom intersport å kikket litt idag .. Ser at alle setene er små og smale , vil jeg slite med å finne noe som ikke tar livet av min breie bak :) ?

Endret av Arcus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikk litt på Fuji-syklene til birksport.no. De har ofte ganske ok priser i forhold til hva du får for pengene.

 

Vektmessig så tror jeg det største problemet er felgbelastning. Jeg har en kompis fra statene som nok er en del større enn 130kg, og han har både racer- og terrengsykkel. Vanlige sykler, men byttet ut til mer solide felger. Tror det funker greit. Men en vanlig terrengsykkel takler nok greit 130kg på grus og vei.

 

Når det gjelder sete så har noen sykkelbutikker testseter til utlån, slik at man kan prøve og se hva som fungerer. Kanskje det er løsningen.

Lenke til kommentar

PS! var innom intersport å kikket litt idag .. Ser at alle setene er små og smale , vil jeg slite med å finne noe som ikke tar livet av min breie bak :) ?

 

Smale seter gir en mindre friksjonflate. Du blir litt ømmere de første dagene, men på sikt er nok dette det beste til og fra jobb.

 

Ikke glem at det går noen tusenlapper i utstyr.

 

 

Sam

105 kg (110 kg) / 185 cm/ 2 x 12 km

Lenke til kommentar

Har sett litt på en Scott Sportster P1 herre hybridsykkel , men tenker litt økonomi også.

Klarer 9000 hvis jeg vil , men kunne godt tengt meg å synke litt nærmere 5000.

Ikke kjøp Scott Sportster P1. Det er bare søppel. Bryteren til demperen holdt i et par uker før den låste seg fast. Har ikke brukt demperen. Krankfestet løsner hele tiden og det er kjedelig (farlig!) med pedaler som faller av. Jeg har hatt sykkelen inne til reperasjon og betalte ca. 1000 kroner for å fikse det (i høst). I dag løsnet kranken igjen (og da var det sykkelverkstedet på XXL som hadde fikset og strammet det til) og jeg måtte sykle til jobb med 1 pedal.

 

Sykkelen min skal på dynga snart, den er ikke to år gammel engang. Aldri mer Scrott!

 

Kjøp heller 12 Biltema sykler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...