Gå til innhold

Bfbc2 bad company 2 Flimring (flicker) ustabilt lang lastetid av kart. Løsning:

Anbefalte innlegg

Forløpig funker dette bare for radeon 5xxx.

Mange opplever dette, men særlig vi med ATI.

Catalyst sliter med 2 kjerner i tillegg (lav framerate).

eks på 2kjerner: 4870X2 , 5970 og alle crossfire system.

Avinnstaller den gamle driveren skikkelig med kontrollpanel i windows.

Catalyst og driver 10.5 beta fjerner lang lastetid på bfbc2's kart(som 10.4 gjorde) og øker fps i crossfire. Last ned her: http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33961625

(Alternativt 10.4, men da med 10.4 hotfix installert i ettertid.)

Last ned siste versjon av ati tools. Skru på crossfire i dens interface.

(Ikke nødvendig for de med en kjerne på skjermkortet, og muligens ikke nødvendig med 10.5 beta)

Glem det som står i rødt. Fjern 1.4 helt først. deretter inn med 1.5. Funnet flere som sliter med 1.4

(Ati Drivere fra 10.2 og opp støtter profiler)

Flimring fjernes og bedre ytelse og AA oppleves med denne profilen som kalles "7. April"

http://www.rage3d.com/xmp/

Last ned og installer profilen etter å ha installert 1.5 beta.

Alt går av selv. Du finner ikke profilen i catalyst, men den er der.

Husk å gå inn i bfbc2's grafikkinnstillinger å sette variablene der de skal være. For 4870x2 og oppover, full AA og alt annet på high.

Faen folkens. Dere er nødt til å gi tilbakemelding på hvordan dere får dette til å funke, skal vi erfare noe.

Endret av evertos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er å få inn 10.5 beta (aka ATi 8.73 Driver Package)

last ned her http://www.megaupload.com/?d=WH2U3WZG

les litt om den her http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=319008

finner du ikke hvordan du enabler crossfire i ati tools kan jeg ikke hjelpe.

Leste et par steder at ati tools var nødvendig for crossfire på 10.4 driveren. Altså kan jeg ikke bekrefte om 1.5 trenger dette verktøyet. Virker som om folk er glade med bare 1.5 og "7.April" profilen.

Har nå lest om ca 30 stk som roper hurra etter 10.5

Endret av evertos
Lenke til kommentar

vet ikke jeg, men iallefall, testet ca 5 min nå og ytelse er ikke no merkbart bedre, ikke at det var særlig dårlig til å begynne med.

Derfor skulle jeg gjøre en liten test.

jeg gikk på CCC og slo av catalyst a.i, jeg regner med da at den kun bruker 1 kjerne da og ikke 2? woops, da var ytelsen enda bedre.

wtf?

Tydelig at noe er galt med catalyst og/eller driver.

Det er en kombinasjon av programmene som er greia. Du kan ikke ha rukket å laste ned 1.5 beta fra megadownload og testet spillet 5 min etter at jeg la in innlegget mitt. Likevel bruker du masse areal i tråden på å si at det ikke funker???

Prøv 1.5 good luck to you man

Endret av evertos
Lenke til kommentar

huff, å du griner.

Jeg trodde det var en typo, ettersom eneste jeg hadde hørt om var 10.4

og JO, jeg kunne ha lastet ned betaen såpass fort, det fins andre plasser hvor det går mye raskere. (ikke at jeg gjorde det).

Jeg spurte deg om hjelp, hva er vitsen med å komme med en løsning hvor jeg er nødt til å google hver eneste steg for å få det til å funke?

edit: prøver 10.5 så fort jeg kan.

edit2: faen, jeg kunne visst ikke gå fra 10.4 til 10.5 så enkelt som 10.3 til 10.4.

crap.

Må vel drive med uinstall og drivercleaner for at dette skal funke da, meh.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

huff, å du griner.

Jeg trodde det var en typo, ettersom eneste jeg hadde hørt om var 10.4

og JO, jeg kunne ha lastet ned betaen såpass fort, det fins andre plasser hvor det går mye raskere. (ikke at jeg gjorde det).

Jeg spurte deg om hjelp, hva er vitsen med å komme med en løsning hvor jeg er nødt til å google hver eneste steg for å få det til å funke?

edit: prøver 10.5 så fort jeg kan.

Gjør det :) har ikke ati tools på denne pc'n. Var vel properties et sted "enable crossfire". Personlig tror jeg 1.5 driveren fikser crossfire support uten tools.

Lenke til kommentar

Slik jeg antok det så ville profilen bli aktivert så fort driveren oppdager hvilken applikasjon som startes?

Ja du trenger ikke tenke på det. Å innstallere en profil i denne sammenheng er et annet ord for driveroppdatering, så du har rett.

Lenke til kommentar

Fikk endelig testet. Flickering og andre artifacts forsvant med den nye driveren+profil, men lang loadetiden er tilbake.

edit: glemte å skru på Crossfire i ATI Tools... men er det denne programvaren du mener? http://www.techpowerup.com/atitool/

edit2: den var ganske gammel da.. Muligens denne? http://downloads.guru3d.com/ATI-Tray-Tools-1.6.9.1472-download-733.html

edit3: Catalyst 10.4a + profilen fungerte med både null flimring og rask loading.

edit4: nei det gjorde den ikke :/ Fremdeles flimring.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

ingen flimring eller artifacts.

Crossfire fungerer, men kun ok loading, jeg kommer inn 2 sekunder rett før man kan spawne.

litt off topic:

Vet ikke helt om jeg takler 8xAA, den holder seg da ved 50-65fps, men hoppet mellom dem gir meg litt screen tearing, så med bare 1xAA er fps så høy at jeg merker ikke screen tearing, så jeg holder meg til den. med mindre det er noe med maskinen som ikke fungerer 100%.

MotherBoard: Asus P6T Processor: Intel Core i7 i7-920 @ 2,67GHz Memory: 6.00GB RAM Hard Drive: 2 TB + 1 TB HDD Video Card: His Radeon 4870x2 2 gig Monitor: 24" DELL ULTRASHARP 2408WFP (1920x1200) Sound Card: Not sure Speakers/Headphones: Logitech Z4 speaker system Keyboard: Microsoft Sidewinder x6 Mouse: Razer Diamondback Operating System: Windows Case: Antec Twelve Hundred Gaming Case

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Dette skal prøves, men jeg vet ikke om mine artifacts er bugs i spillet eller driveren.

Når jeg man vinner på Isla Inocentes som attacker så forsvinner alle farger på tanksene og de blir svarte, men man kan se at det er tanks. Det flimrer så litt med av/på av farger tilslutt så er alt normalt. Et annet problem er at alle insignias og slikt ikke vises når man er ferdig med runde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...