Gå til innhold

Arsenal vs Manchester City, PL-24.04.10

-Lasse

Anbefalte innlegg

post-46465-1272018310,9041_thumb.jpg VS post-46465-1272018322,3557_thumb.jpg

Arsenal v Manchester City

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Lørdag, 24 april, 2010, 18:30

CANAL+ Sport 2

CANAL+ Sport HD

Kommentator: Thor-Rune Haugen

post-46465-1272018843,9718_thumb.jpg

Etter en litt tung tid er nå Arsenal klare for å møte Manchester City på Emirates. Vi har tapt for Barcelona i CL, Tottenham på White Hart Lane og Wigan på DW Stadium. Alle kampene har vært bortematcher, og er nå klare for å møte motstand på hjemmebane igjen.

Manchester City er formsterke og vil nok jakte 3 poeng i denne matchen. Med 3 lagspillere som er godt kjent i Arsenal sine rekker vil det nok bli et basketak uten like. Arsenal på sin side må konsentrere seg om å holde 3 plassen. Tottenham er med en kamp mindre spilt, 7 poeng bak.

Tidligere Arsenalspiller Kolo Toure har fortalt Adebayor om å respektere Arsenalfansen, og ikke feire slikt han gjorde i 4-2 seieren over Arsenal 15 september 2009. Jeg tror uansett Adebayor fortsatt vil vise Arsenalfansen at de tok feil av han, og vil jobbe som en løve på Emirates. Manchester City er i en heftig catfight med Tottenham om å knive den livsviktige 4 plassen og CL plass. City er på bakhælene til Tottenham, og trenger alle 3 poengene på Emirates. Trolig villig til å ofre liv og lemmer for å sikre seg alle poengene. Gressmatta er utmerket og det er lite som tyder på at dette ikke blir en thriller uten like.

Arsenal sine 5 siste PL-møter:

West Ham 2-0 H

Birmingham 1-1 B

Wolverhampton 1-0 H

Tottenham 2-1 B

Wigan Athletic 3-2 B

Manchester sine 5 siste PL-møter:

Everton 2-0 H

Wigan Athletic 3-0 H

Burnley 6-1 B

Birmingham City 5-1 H

Manchester United 1-0 H

Forventet startsoppstilling Arsenal:

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Sol Campbell - Mikael Silvestre - Gaël Clichy

Samir Nasri - Abou Diaby - Rosicky

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Robin van Persie

Skadeliste Arsenal:

Fabregas, Gallas, Ramsey, Gibbs, Denilson, Almunia, Vermaelen, Djourou.

Usikre:

Arshavin, Song

Man to watch: Robin van Persie

post-46465-1272021395,404_thumb.jpg

Forventet startoppstilling Manchester City:

Given

Garrido - Toure - Richards - Zabaleta

Bellamy - Ireland - De Jong - Wright-Phillips

Tevez - Adebayor

Man to Watch: Adebayor

post-46465-1272021833,1617_thumb.jpg

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

City komme definitivt til og få 1 eller 2 mål, vist ikke mer. Så med mindre RVP starter og gjør en god kamp, er jeg redd dette blir et tap.

Blir en artig kamp uansett. Vieira, Toure og Ade. Føler meg litt stygg, men av en eller anne grunn håper jeg Campbell brekker foten til Ade i morgen :yes:

Lenke til kommentar

Hater sene lørdagsakamper, interferer (hva er det norske ordet?) så jævlig med eventuelle vors og lignende.

Anyway, håper at Wenger tenker seg litt om og faktisk forsøker å ha en taktisk plan på hvordan man stopper Shitty. I denne kampen kan vi ikke angripe hemningsløst og jeg håper inderlig at Song returnerer. Om han ikke rekker kampen er jeg nesten sikker på tap. Satser på at det blir:

Fabianski

Sagna - Sol © - Silvestre - Clichy

Nasri - Song - Diaby

NB52 - RvP - Rosicky

Angrepsrekka er faktisk ikke så ille, selv om alle unntatt Wenger foretrekker NB52 i midten. Men så mye som våre angripende bytter på plassene får vi nok sett ham i midten et par ganger også.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Sene lørdagskamper suger som regel, men jeg er ikke ferdig på jobb før i 5-6 tiden i natt, så det passer meg fint :p

Roman, RvP er foretrekbar i midten. Vi så det mot Tottenham, hver gang han spiller så får vi så mange andre dimensjoner med spillet vårt, dessuten så foretrekker jeg en pasningssikker RvP i midten i forhold til Bendtner, ettersom jeg enda tror Nasri trenger hjelp i rollen sin.

Lenke til kommentar

Jeg er redd Silvestre blir for rævva i forsvaret. Song er mye tryggere. Dessuten har han Diaby ved siden av seg.

Personlig synes jeg Diaby har vært svak den siste tiden. Håper han spiller bedre i morgen. Song hadde selvfølgelig vært optimalt på DM-plassen, men jeg er ikke overrasket om han må stå over. Vi har hatt litt utur med skadene den siste tiden.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Sol Campbell - Alex Song - Gaël Clichy

Tomas Rosicky - Craig Eastmond - Abou Diaby

Nicklas Bendtner - Robin van Persie - Samir Nasri

Med dette laget har vi en sjanse til å vinne.

Bra lag. Men ville heller starte med Denilson, enn Eastmond. Som sagt, så blir Easmond for veik.

Lenke til kommentar

Synes det er rart Silvestre ikke har mer av den rutinen man nesten burde forvente av han som 32-åring. Han ligner mest på en urutinert 18 åring som mangler alt fra ballkontroll til mental styrke. Signeringen i sommer skal bestå av en rutinert midstopper og en ny god keeper. En Silvestre er ikke god nok som backup til laget en gang. Det har også en veldig påvirkning på hele laget når usikkerheten sprer seg i de bakre rekker. Tryggheten er viktig i et lag.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...