Nerowulf Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Her kan dere diskutere alt rundt SolidWorks. Har dere spørsmål eller tips, post det gjerne her. Endret 23. april 2010 av Nerowulf Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei, sitter med en 2.27Ghz 20GB RAM 64bit Win7 og bruker Solidworks. Programmer laster inn noe helt forferdelig treigt, og lurte på om noen hadde noen idèer om hvordan jeg kan få maskinen til å laste inn programmet raskere? Under inloading bruker maskinen bare 4-5GB RAM og 5-10% CPU. Er det noen som har noen tanker rundt hvor flaskehalsen kan ligge? Hardware/innstillinger? Edit; Btw, task manager->performance->memory hadde tidligere 15GB i ventemodus/standby, men denne forsvant naturlignok ved reboot (ned til 0,5GB). Nå selv med fresh reboot så går det ufattelig treigt selv med rundt 15GB ledig RAM. Hva gjør at maskinen ikke nyttigjør den tilgjengelig RAM og prosessorkraften? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Hvilken type prosessor har du, og hvilke(t) grafikk kort har du? Men trenger du virkelig 20 GB ram for å kjøre SolidWorks?! Jeg kjører med 4 GB installert og SolidWorks går smurt hos meg. Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Nei det er fullstendig overkill Har en Intel Xenon E5520 @ 2.27Ghz CPU og et NVIDIA Quadro FX1800 kort. Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Lenker til et screenshot i håp om at det kan gi noen forslag til løsning av problemet http://bildr.no/view/642701 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Virker som din SolidWorks bruker veldig mye minne. Når jeg har tre parter og en assembly oppe, bruker den under 150 000 kB. På bildet du postet, så bruker den 2 904 556 kB! Er problemet ditt at den er treg i oppstart, eller det at programmet er treg når du modellerer modeller? Har det alltid vært sånn hos deg? (Tar ca 10 sekunder å åpne SW med en modell i, for meg) Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Ja med tanke på at programmet brukes til laaaangt mer detaljert modellering av bl.a. biler osv så forstår jeg ingenting. Verken leverandør av SolidWorks eller hardware leverandør/butikk finner ut av problemet. Å starte programmet uten noen tegning oppe tar ikke noen nevneverdig lang tid, men å åpne en tegning/modell for å begynne å jobbe med den kan ta opptil 10 minutter. Det har igrunn vært treigt alltid, men det har blitt værre. Still gjerne flere spørsmål hvis du kan tenke på noen løsninger eller noe som kan hjelpe til feilsøking. Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Btw, 5gb skjermkort og nærmere 3000 parter i den tegninga på screenshottet. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Still gjerne flere spørsmål hvis du kan tenke på noen løsninger eller noe som kan hjelpe til feilsøking. Hm... Tror jeg er tom for ideer. Du installerte 64bits versjonen av SW? Og du har selvfølgelig oppdatert alt som går an å oppdatere (altså drivere til de forskjellige komponentene)? Oppfører datamaskinen seg rart i andre programmer? Har et lite spørsmål om SolidWorks. Lurer på om det er en måte hvor jeg kan lage en helix som kan følge en guide. For eksempel bildet under: Hvordan kan man få den røde fjæra til å følge den gule sirkelen? Lenke til kommentar
Palmgren Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Du kan prøve deg med flexbend men det gjør at fjæra blir tynnere noen steder, men kanskje det går hvis pitchen ikke er for stor. Her er en tutorial på dette med å lage en bøyd fjær med swept surface: http://youngdutchdesign.com/bend-your-springs-in-solidworks Ellers fikk jeg til en noget begrenset versjon med en vinkelrett swept sirkel langs storeringens sentersirkel med 10000 graders twist. Den funker ikke før du kjører max twist, så det blir det å finne forholdet mellom vinkelen sveipsirkelen skal ha til ringen og twistangle. Lenke til kommentar
Palmgren Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan målsette en sheetmetalbend fra midten av knekkkanten? Får overdefinert hvis jeg plaserer et punkt eller normaler og setter mål til enden. edit. Dette kunne visst løses ved å sette noen strategiske mål på skissene i parten. Endret 19. mai 2010 av Palmgren Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Kanskje noen her vet hva årsaken til problemet jeg har. Jeg har modellert en hjelm. Når jeg åpner den i Photoview 360, funker alt bra. Hvis jeg setter denne hjelmen i en assembly, sammen med andre modeller, og så åpner det i Photoview, så oppstår det et problem. Store deler av hjelmen består av en Surface. Denne "Surface" blir borte i Photoview. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 ... Har fått løst problemet med å installere SolidWorks 2010 (Jeg hadde 2009) Lenke til kommentar
kine5689 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Hei.Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en fungerende gratis versjon av Solidworks? Jeg trenger det til skolearb. Jeg blir lykkelig om noen kan hjelpe Endret 12. januar 2011 av kine5689 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Hei.Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en fungerende gratis versjon av Solidworks? Jeg trenger det til skolearb. Jeg blir lykkelig om noen kan hjelpe Tror ikke det fins gratisversjon (som er lovlig). Kan hende at skolen din kan gi deg en studentlisens hvis de har det. Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hei! Jeg har nå installert SolidWorks på pc`n. Programmet fungerer bra!, men Real View Graphics funksjonen er utilgjengelig. Jeg har oppdatert drivern til Intel® HD Graphics 3000...er det for dårlig? Maskinen jeg bruker er en MacBook Pro, som er bootet windows pga skolebruk. Programmet kjøres da på windows 7... Programmet er student lisens.. Øvrig info om maskinen: Prosessor: Intel® Core i5.2415M CPU @ 3.30 GHZ 4 gb ram Mvh Lons`ern Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Ja denne tråden her har død ut for lenge siden tror jeg....hm Da svarer jeg til meg selv: Tror jeg har for dårlig skjermkort.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå