Gavekort Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hei! Jeg har en Asus Eee 1101HA som jeg svært gjerne ønsker å ha Linux på. Men nå har jeg hørt at PowerVR-chipper er et sant helvete å få til Linux på. Jeg vet at Mobilin har laget en driver for en eldre Linux-kernel, men finnes det noen prosjekter eller rykter om skikkelige Linux-drivere til GMA500? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Her sier de at Ubuntu Netbook Remix fungerer. atlef. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Funker ja, men grafikkakselerasjon er som det står ikke bare bare. GMA500 er ikkeet linux-vennlig kort. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hvis du ønsker å bruke GNU/Linux er det beste du kan gjøre å selge den maskina og kjøpe en annen med et støttet skjermkort. Situasjonen er faktisk så horribel. Dessverre. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ser jeg må lese litt mer før jeg poster. :-) Ikke særlig oppløftende lesning dessverre. Men med litt arbeid så ser det ut til å være mulig med Karmic, mens det ikke finnes noen løsning for Lucid. atlef. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Har hatt fungerende Pulsbo på Ubuntu 9.10, men ytelsen var *elendlig* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå