OJ Doe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Heisann, kjøpte i5 for en tid siden. Aldri fått bilde. Testinfo: Kjørt med bare GPU,CPU,HK og PSU for å se om jeg fikk bilde. Det fikk jeg ikke. Prøvd med to skjermkort, begge fungerer(8800 og 4870X2) Prøvd med to skjermer som også fungerer. Sendte inn hovedkort, dette skulle fungere iflg. Amentio. Hva i alle dager kan være galt? Er bare CPU jeg kan tenkte på, men jeg er lite lysten på å betale testavgift på et produkt som fungerer flere ganger. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Er både 24pin og 8/4 pin PSU kabel koblet til hovedkortet? (se vedlegg). Hvis begge disse er koblet til ville jeg sjekket minnebrikkene. D.v.s. kun en minnebrikke om gangen i hovedkortet og se om maskinen starter. P55 Hovedkort skal også ha lys som indikerer hvor problemet ligger, som burde kunne si om ikke hva som er problemet, men ivertfall hvor. Endret 23. april 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Heisann, takk for svar, både 24 pin og 4 pin står i. Jeg har P55 LE hovedkortet, hvor er disse lysene å finne på dette kortet? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Heisann, takk for svar, både 24 pin og 4 pin står i. Jeg har P55 LE hovedkortet, hvor er disse lysene å finne på dette kortet? Tre led lys vil indikere om det er problemer med HDD (boot device), Minne eller CPU. Disse vil lyse rødt en etter en når maskinen starter, men om en av disse fortsetter å lyse rødt, vil det bety at problemet er i forbindelse med dette. Jeg hadde tatt ut minnebrikkene og prøvd en om ganngen, eventuellt kontroller at minnebrikkene står i rett slot (de lyse blå om du har 2 minnebrikker). Endret 23. april 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Tusen takk, jeg skal prøve dette senere i dag, og så kommer jeg tilbake til dere. +1 til Itspersonal! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Husk også at du ikke vil få boot hvis ram brikkene står i de svarte ram slottene, skal være i de blå! Har du sjekket at alle avstandsstykkene står rett plassert i forhold til feste hullene til hk, så ikke hk blir kortsluttet via kabinettet! Edit: Så ikke at Itspersonal hadde nevnt de blå ram slottene tidligere Endret 23. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Tusen takk, jeg skal prøve dette senere i dag, og så kommer jeg tilbake til dere. +1 til Itspersonal! Suksess? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Ikke testet ennå, fikk plutselig time for EU-kontroll, så jeg har fikla med bilen i går og i dag. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Nå fungerte det hele, takk til Itspersonal og ask99. Ikke spør hvorfor det fungerte, for det vet jeg ikke. Ingenting endret i testoppsett, bortsett fra at HK var innen Amentio, ble testet, og funnet feilfritt, men BIOS ble oppdatert, sendt tilbake og satt sammen. Great sucsess! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå