Gå til innhold

Fant katten sin på Facebook. Drept av naboen og klemt under garasjeporten.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Fyren som gjorde dette er nødt for å ha en eller annen psykisk skade, da ingen normale mennesker hadde funnet på en slik pervers ugjerning.

Det unnskylder ikke handlingen, så absolutt ikke, men et lite forsøk på å forsøke å forstå dypet av den sinnsforvirring som må råde i hodet på dette krypet av et avskum.

For det første, så viser han tydeligvis at han er blottet for menneskelige følelser, og er nødt for å mangle grunnleggende følelser som empati.

Dernest synes han tydeligvis at det er helt greit å drepe levende vesener på en bestialsk måte.

Man sier jo at det starter med dy og fortsetter med mennesker....

Videre skyter han av det og legger ut drapet som et trofe, på samme måte som seriemordere samler på trofeer.

Han presterer videre å rose sin egen handling med utsagn som "Slik går det...".

Han finner det tydeligvis helt greit å tråkke på følelsene til katte og dyreelskere i hele verden.

Den grusomme handlingen blir belønnet med null respekt og interresse fra politiet, til tross for at saken har en strafferamme på 3 år.

Hva skjer når en unge tar på sykkelen hans, slår han ungen i hjel med balltre og legger bildet ut på facebook og skryter av det med samme setning da også?

Herregud, at slikt avskum får vandre fritt og gjøre nabolaget uttrygt :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli noe riktig galt hvis man skal bry seg like mye om katter og alskens levende ting som mennesker.

Det vet jeg du har omtrent 99% av jordens befolkning med deg på, men forklar nøyaktig hvorfor du mener det. Husk hvilken art som utrydder andre arter og gjør masse skade på natur og jord.

Lenke til kommentar

Det begynner å bli noe riktig galt hvis man skal bry seg like mye om katter og alskens levende ting som mennesker.

Selv om jeg skulle likt å sett denne idioten på sykehus, er det nok de færreste som er så drøye. Er det noen som har sagt at man skal bry seg like mye om katter som for mennesker? Tviler..

Lenke til kommentar

[...] Er det noen som har sagt at man skal bry seg like mye om katter som for mennesker? Tviler..

Tja, det er opptil flere som har tatt til orde for å drepe mennesker som hevn for den døde katten og vi har lassevis av den vanlige "om det var ett menneske hadde du vel...". Riktignok påberoper stadig fler seg en variant av "Jammen, det er jo bare på internett. I virkeligheten er jeg en fornuftig fyr", og det kan nok tenkes at mange har liten fartstid med å uttrykke seg ved hjelp av det skrevene ord, så hva "de" faktisk prøver å si er litt uklart. Skal jeg legge litt godvilje til vil jeg si "de" prøver å formiddle at "de" er litt opprørt og synes vi skal være snille med dyr. Skal jeg ta "de" på alvor vil jeg si "de" er svette 16-åringer med innehud og ostepop på fingrene som prøver å booste eget selvbilde med å være bajas på ett anonymt fora. Virkeligheten er nok en kombinasjon.

Edit: Og i mens jeg tastet kom robban med ett, for meg helt uforståelig, men likefullt respektabelt alternativ.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Hvis matmor vil kverke fyren har jeg mer enn god forståelse for det, men man kan ikke gi kattemordere 21 års fengsel?

Jeg jobber på et kyllingslakteri og sender tusenvis av dyr i døden på daglig basis, men vil allikevel hoppe på hodet til "dont piss on my Harley". Blir liksom aldri enig med meg selv.. Men å sammenligne dyr med mennesker får jeg bare ikke til.

Lenke til kommentar

Ja, har han drept katten og så klemt den under garasjeporten er det nok "sykt". Men om hendelsesforløpet er som beskrevet: "smalt igjenn porten, og katten kom i veien" så er det nok ikke en gang straffbart... Og før "heltene fra internett" spammer ned tråden med "å fy satan ass, skulle likt å torturert fyren masse": Først tenke, så poste!

Er lov å tenke, men prøv også å forstå den spontane reaksjonen til mennesker som er glad i dyr.

Uansett - det er dessverre svært mye som taler for at dette ikke var et uhell.

Hvorfor i all verden har han tatt bilde av dette? - Dersom det var et uhell burde den første naturlige reaksjonen være å åpne porten igjen umiddelbart og forsøke å finne ut om det var noe han kunne gjøre for å hjelpe katten.

Ellers er jeg helt enig med medlemmer her som stiller spørsmålstegn ved hvorfor dette i det hele tatt er lagt ut på facebook med slike kommentarer.

Jeg mener også at politiet i denne saken burde bruke ressurser på etterforskning slik at de faktiske forhold kommer frem i lyset. Saken har fått stor omtale og i det lokalsamfunnet han og kattens matmor tilhører er det mange som helt sikkert vet hvem personene er.

Dersom han faktisk ikke har gjort noe straffbart vil han kunne bli renvasket fremfor å bli dømt av allmentheten uten at det er avsagt noen dom i rettsapparatet eller fremlagt noe forelegg etc.

Lenke til kommentar

Hvis matmor vil kverke fyren har jeg mer enn god forståelse for det, men man kan ikke gi kattemordere 21 års fengsel?

[..]Men å sammenligne dyr med mennesker får jeg bare ikke til.

Strafferammene i Norge er svake for en rekke forbrytelser. Selv de groveste av de groveste brudd på norsk lov som feks. bestialske drap og voldtekter, straffes sjelden med lovens høyeste strafferamme. Altså 21år (om den ikke ble økt til 30år for enkelte fortrytelser for en tid tilbake). Det blir derfor meget optimistisk å tro at dyremishandlere vil få en så streng straff. Det er ei heller dette som blir etterspurt. Man kan gjerne straffe mishandlere i 150år for min del, men det hjelper lite om man ikke klarer å forandre deres tankegang. Det er der vi har en stor jobb å gjøre i Norge.

En så utopisk det høres for mange, finnes det mennesker som mener at det er alment akseptert å mishandle dyr og at dette er en helt grei til å gjøre. Dette har vi en rekke groteske eksempler på. Også fra senere tid. Det er dette som er _virkelig_ skremmende. Når det er sagt så må man ikke avvikle straffereaksjoner. Som kjent er strafferammen inntil tre års fengsel for dyremishandling. Meg bekjent er det ingen som noengang har fått lovens høyeste straff for denne type forseelser. Dessverre.

Husk denne type handlinger har ofte sammenheng med alvorlige sinnslidelser. I Amerika har det vært gjort en rekke studier som tilsier at enkelte misshandlere av dyr (særlig i ung alder), senere i livet har gjort en rekke større lovbrudd og ytterligere groteske handlinger. Det er også blitt fremvist en parallell mellom dyremishandling og lette (eller alvorlige) psykopatiske trekk. Eller abnormale personlighetstrekk. Et psykopatiske trekk kan feks. være, manglende empati, dårlig kontroll over sinne og manglende anger eller skyldfølelse, for å nevne noe.

Det er derfor viktig at samfunnet gjør det de kan for å gripe inn i slike saker og kartlegge personen for videre oppfølging om så trengt. Dette selvsagt i samspill med eventuell straffereaksjon.

Vedkommende mennesker som dømmes for denne type brudd på norsk lov bør også fratas muligheten for å senere eie eget dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå får vi se, Dagbladet melder at en advokat vil ta saken til retten hvis politiet henlegger den.. Det blir spennende, og jeg krysser fingra for at det blir fengsel.

Jeg begynner kanskje å bli myk, men noen måneder i buret og en klekkelig bot, så er mye gjort. Da viser staten i det minste at man ikke kommer like lett unna som før.

Lenke til kommentar

Angående advokat Vidar Borgersen ble jeg gjort kjent med dette tidligere i dag. Ble meget glad for dette. Viser at det fortsatt finnes engasjerte mennesker som ikke ønsker at denne type adferd skal gå ustraffet. Mer en man kan si om det lokale lensmannskontoret som tidligere i dag ville henlegge saken. Selv om disse nå har fjernet seg noe fra den konklusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har slettet et par innlegg som diskuterte andre brukeres personlige moral. Enn så lenge er dette ikke tillatt. Men jeg tror det er en diskusjon vi må ta, siden det er flere slike tilfeller i ulike sammenhenger. Jeg skal starte en egen tråd om dette.

Reaksjoner tas på PM, ikke her i tråden. Men prinsipielle synspukter kan dere kanskje spare til plenumsdiskusjonen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kanskje det er en viss forskjell på kattekrek og mennesker da... :wallbash:

Du kunne tydelivis ha gjort det selv?

Åja, så bare fordi jeg mener dette i likhet med flere millioner andre mennesker, så kunne jeg gjort det selv?? Logikken... :roll:

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...