Gå til innhold

Fant katten sin på Facebook. Drept av naboen og klemt under garasjeporten.

Anbefalte innlegg

Kun om det gjelder søøøøøøte pattedyr. Folk bryr seg egentlig ikke.

Du, hadde jeg vært deg, ville jeg byttet CD, nå har det samme sporet stått på litt for lenge? Hva folk bryr seg om kan nok du ikke besitte særlig kunnskap om. Jeg skal love deg at folk bryr seg, problemet er mangel på straffereaksjoner. Mitt håp er at dette vil endres.

It's just a cat. Chill-lax pls.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske forkastelig å kalle dyr for menneskers verktøy, mat og leketøy. Tror du en gud ga mennesket gaver i form av dyr?

Verktøy: Hest som drar plogen for å pløye jordet

Mat: Sier seg selv

Leketøy: Kjæledyr som hunder, katter, marsvin osv.

Og please ikke trekk inn denne Gud her, han får alt for mye oppmerksomhet ellers :p

Hvorfor er disse rettigheter? Jeg ser ingen grunn til at vi har rett til å utnytte, torturere og drepe dyr. Vi har derimot muligheten, og de aller fleste bruker den muligheten i større eller mindre grad.

Er "kjæledyr" leketøy i dine øyne? Isåfall så er du vel helt enig i at jeg kan kjøpe de leketøyene jeg vil, og ødelegge de på den måten jeg vil? Det er jo bare leketøy.

Jeg tror ikke på en gud, men en som klarer å si "Dyr er menneskers X, Y og Z" burde åpenbart tro at mennesker er blitt gitt rettigheter av noe større enn oss.

Lenke til kommentar

Ganske forkastelig å kalle dyr for menneskers verktøy, mat og leketøy. Tror du en gud ga mennesket gaver i form av dyr?

Verktøy: Hest som drar plogen for å pløye jordet

Mat: Sier seg selv

Leketøy: Kjæledyr som hunder, katter, marsvin osv.

Og please ikke trekk inn denne Gud her, han får alt for mye oppmerksomhet ellers :p

Hvorfor er disse rettigheter? Jeg ser ingen grunn til at vi har rett til å utnytte, torturere og drepe dyr. Vi har derimot muligheten, og de aller fleste bruker den muligheten i større eller mindre grad.

Nei jeg har ikke skrevet at det var rettigheter, tror du forveksler meg med en annen. Er uenig i at det er rettigheter, det ligger jo i ordet at disse må være gitt av noen, og jeg ser ikke helt hvem det kan være.

Er "kjæledyr" leketøy i dine øyne? Isåfall så er du vel helt enig i at jeg kan kjøpe de leketøyene jeg vil, og ødelegge de på den måten jeg vil? Det er jo bare leketøy.

Du tenker for endimensjonalt når det gjelder leketøy. Et modellfly som man styrer fra bakken kan også være leketøy, dette behandler man pent. Man kan også behandle en elsker som et slags leketøy.

Jeg tror ikke på en gud, men en som klarer å si "Dyr er menneskers X, Y og Z" burde åpenbart tro at mennesker er blitt gitt rettigheter av noe større enn oss.

Ja det høres ut som kristent svada. Men betegnelsene er jeg enig i likevel.

Lenke til kommentar

Ja, har han drept katten og så klemt den under garasjeporten er det nok "sykt". Men om hendelsesforløpet er som beskrevet: "smalt igjenn porten, og katten kom i veien" så er det nok ikke en gang straffbart... Og før "heltene fra internett" spammer ned tråden med "å fy satan ass, skulle likt å torturert fyren masse": Først tenke, så poste!

Er alltid noen som deg her på forumet

Lenke til kommentar

og:

å fy satan ass, skulle likt å torturert fyren masse

Det er så latterlig hvor hyklersk du er.

Jeg kunne også hatt det litt gøy med denne fyren. Et vesen som helt sikkert kom bort til han fordi den trodde han skulle klappe den, men han gjør noe sånt? Hadde jeg sett han gjøre det hadde jeg mest sannsynlig slått han til døde der og da

Lenke til kommentar

Du tenker for endimensjonalt når det gjelder leketøy. Et modellfly som man styrer fra bakken kan også være leketøy, dette behandler man pent. Man kan også behandle en elsker som et slags leketøy.

Man behandler et modellfly pent fordi det er dyrt, ikke fordi man synes det er uetisk å la det styrte.

Lenke til kommentar

Kjæledyr kan også koste penger.

Ja, men folk ødelegger stadig vekk dyre ting fordi det er morro, og fordi de synes det er deres rett som innehaver av leketøyet. Dersom dyr er leketøy, så må jo folk få lov til å "ødelegge" leketøyet de har kjøpt?

Lenke til kommentar

[...]Hadde jeg sett han gjøre det hadde jeg mest sannsynlig slått han til døde der og da

Regner med du har drept folk før da, siden du synes det er "litt gøy" å slå ihjel dine medmennesker? Eller er det bare nok en brautende internettsuperhelt som fantaserer om drapsraid for å gjenopprette den kosmiske rettferdighet?

Lenke til kommentar

[...]Hadde jeg sett han gjøre det hadde jeg mest sannsynlig slått han til døde der og da

Regner med du har drept folk før da, siden du synes det er "litt gøy" å slå ihjel dine medmennesker? Eller er det bare nok en brautende internettsuperhelt som fantaserer om drapsraid for å gjenopprette den kosmiske rettferdighet?

Han er bare tøff i trynet bak keyboardet sitt... :tease:

Lenke til kommentar

Det er tross alt verre at et kattedyr har dødd, enn at 20 000 barn dør av fattigdomsrelaterte årsaker daglig. Hihi.

For i dette tilfellet skal det ikke så mye til å gjøre noe med. De 20 000 barna prøver vi å gjøre noe med, ihvertfall bidrar vi med penger til fattige land som skal gå til bekjempelse av sykdom osv.

Vi har moralske koder og normer i dette landet, som de fleste velger å følge. Hadde denne karen drept katten i sinne, og innrømmet det til katteeieren hadde jeg hatt litt mer respekt for karen. Det kan koke over for alle og enhver, men når han legger det ut på facebook som ett trofe, er han ikke mye verdt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en viss trygghet bak et tastatur, men hadde klikka hvis jeg hadde sett han torture et dyr til døde og tatt bilder av det. Slå han til døde var jo selvsagt en overdrivelse som alle oppegående forumbrukere burde være vant til. ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en viss trygghet bak et tastatur, men hadde klikka hvis jeg hadde sett han torture et dyr til døde og tatt bilder av det. Slå han til døde var jo selvsagt en overdrivelse som alle oppegående forumbrukere burde være vant til. ;)

Hah, du hadde aldri turt å engang snakke til fyren, en svær biker som sikkert liker å klø gutter på ryggen i helgene... Nå nei du, du hadde stukket rett av :tease:

Btw, bør det være normalt å uttrykke sinne med drapstrusler?

Oppførsel følger sosiale evner og samfunnslagene virker det som... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hah, du hadde aldri turt å engang snakke til fyren, en svær biker som sikkert liker å klø gutter på ryggen i helgene... Nå nei du, du hadde stukket rett av :tease:

Btw, bør det være normalt å uttrykke sinne med drapstrusler?

Oppførsel følger sosiale evner og samfunnslagene virker det som... :thumbup:

Har du sett han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...