Chief Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det ikke frustrerende dette med datamaskiner? Man slår de av for kvelden. Men morgenen etter er den helt forandret. Et eller annet er gærnt. ... Slå av om kvelden?? Kvelden?? Slår vel ikke av maskinen med mindre du skal flytte den vel?? Poenget med det er? Spare strøm? Koster mellom 1000 og 1500 kroner å ha en PC i drift i et år! Så du sparer ikke allverden der. Jeg las ikke resten, måtte bare komme med dette inspillet! -Chief- Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Her er et par fakta for deg: DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! dr_k ha ha ha... det var en spøk sant? maskinene har allerede begynt å tenke for seg selv!!! pass på, om ikke lenge er vi fanget i et matrix og gjort til slaver for de onde blikkboksene (no offence bender). mørkelegg for all del ikke himmelen i de desperate stunder. mer EMP!! -word Lenke til kommentar
Chief Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det ikke frustrerende dette med datamaskiner? Man slår de av for kvelden. Men morgenen etter er den helt forandret. Et eller annet er gærnt. ... Slå av om kvelden?? Kvelden?? Slår vel ikke av maskinen med mindre du skal flytte den vel?? Poenget med det er? Spare strøm? Koster mellom 1000 og 1500 kroner å ha en PC i drift i et år! Så du sparer ikke allverden der. Jeg las ikke resten, måtte bare komme med dette inspillet! -Chief- kanskje han sover i samme rom som PCen. ellers så hadde i hvert fall win98 en del problemer om man lot PCen stå på for lenge, f.eks ble ikonene byttet om, PCen gjorde ikke slik man ba den om osv... Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det ikke frustrerende dette med datamaskiner? Man slår de av for kvelden. Men morgenen etter er den helt forandret. Et eller annet er gærnt. ... Slå av om kvelden?? Kvelden?? Slår vel ikke av maskinen med mindre du skal flytte den vel?? Poenget med det er? Spare strøm? Koster mellom 1000 og 1500 kroner å ha en PC i drift i et år! Så du sparer ikke allverden der. Jeg las ikke resten, måtte bare komme med dette inspillet! -Chief- poenget med å slå den av er jo at vifter og hd'er bråker noe sykt når det er helt stille på rommet og du skal sove (for eksempel). Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- *LEEEEEEEEEER* Jeg skvatt Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- Fungerer ikke i Opera vettu hehehehe Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg vil nu si at en del av skjarmen med PC er at man nettopp blir plaga av og til. Noen ganger veldig ofte, noen ganger veldig sjelden. Personling så synes jeg at det hadde blitt kjedelig om pc`en skulle ha fungert prikkfritt hele tiden, hvilken hobby er det da ? Nei, PC er kommet for å bli, man blir alltid å bli litt plaget med en pc. Det er faktisk mulig å lage en PC som aldri vil svikte. Da tenker man ikke på om en hardisk ryker, som har stått å snurret i ørten millioner timer,. eller en vifte slutter å snurre etter ørten timer. Saken er den at de ikke vil lage denne maskinen, for da vil IT verden gå dadundras, tenk på alle som reparerer datamaskiner daglig ? de hadde ikke hatt mye å gjøre da nei. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det er faktisk mulig å lage en PC som aldri vil svikte. Da tenker man ikke på om en hardisk ryker, som har stått å snurret i ørten millioner timer,. eller en vifte slutter å snurre etter ørten timer. Saken er den at de ikke vil lage denne maskinen, for da vil IT verden gå dadundras, tenk på alle som reparerer datamaskiner daglig ? de hadde ikke hatt mye å gjøre da nei. Håper du tuller nå? "Hele IT-verdenen er en SAMMENSVERGELSE!" Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 tror egentlig de lager tingene så godt de bare kan. ting skjer så fort i it bransjen at de trenger ikke ligge inn "feil". men på lysrør fronten har biffen en annen smak. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- Fungerer ikke i Opera vettu hehehehe Det er vel ikke det at du kjører opra som gjør det, men at opra stopper pop ups. Kjører Avantbrowser, og der skjer det ikke noe uten at jeg slår av pop up stopperen. -Chief- Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- Tusen takk du , der ble et eller annet i min cd rom ødelagt! Jeg har dør på kab ! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du ser ut som en som trenger en sånn en. -Chief- Tusen takk du , der ble et eller annet i min cd rom ødelagt! Jeg har dør på kab ! Triste greier! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Er helt enig med Patience, PC'er er snodige dyr. Jeg har en kamerat som har PC'en sin hos meg akkurat nå, og mens han er på jobb så var det selvfølgelig noe jeg måtte kopiere fra PC'en hans. Jeg skrur på PC'en, logger meg på i XP, og skal til å feste en IP kabel bak i maskina hans, Og selvfølgelig hadde ikke han skrudd fast nettverkskortet, så det løsner og faller i bunnen av kabinettet. "Vel vel" tenker jeg, skrur av maskina, og løsner kabinettdøra for å skru fast kortet. Men dette falt ikke i smak hos den ergelige PC'en, etter å ha skrudd den på igjen så simpelthen nekter den laste windows xp. Startup lyden i XP gikk om og om igjen som et dårlig hakk i en gammel LP, og musepekeren hadde grodd fast i bunnen av skjermen. Jeg prøver febrilsk å få pc'en til å starte, men til ingen nytte, så jeg tenkte at jeg måtte vel bare krype til korset og fortelle kameraten at jeg hadde f*cket opp windows'en hans. Man hva tror du skjer når kameraten kommer tilbake, han setter seg ned, booter opp pc'en og begynner å spille :o da skulle du sett en som hadde store øyne! akkurat som PC'en vet hvem det er som er eieren?? Utrolig sier nå jeg bare... Så Patience, du har et poeng, det er noe rart som foregår inne alle PC'er i de norske hjem hver dag og natt Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Noe merksnodig om datamaskina til kompisen Omtrent som med maskina til brodern som klikka hver gang søskenbarnet vårt kom på besøk. Skjedde hver gang han kom inn døra at noe klikka, et program låste seg, BSOD, umulig å boot'e, hardware-konflikt osv., uten unntak! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Kansje visse personer sender ut bioelektrisk støy, som fungerer som en slags EMP :o ? Eller kansje vi normale mennesker bare skremmer PC'er? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! Datamarskiner gjør faktisk ingen ting mere enn det brukeren ber den om. (Ok det kan komme HW feil som brukeren ikke har skyld i.) Alt en data gjør er å utføre operasjoner som brukeren har bedt den om, om brukeren laster ned et virus har brukeren bedt marskinen om å krasje (kanskje ikke frivilig , men det er uansett brukeren som har bedt om det!) Datamarskinen har ikke hjerne og kan ikke gjøre som den selv vil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå