Patience Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det ikke frustrerende dette med datamaskiner? Man slår de av for kvelden. Men morgenen etter er den helt forandret. Et eller annet er gærnt. Man setter seg foran maskinen som alltid har fungert så kjempebra for å skrive noen sider, og ta en liten scan av et bilde for jobben. Det haster selvsagt litt.. Det er da det skjer.. Etter en lang pause popper det opp den velkjente boksen med en rød runding og kryss igjennom. Forteller at det er et eller annet "ERROR" med printer, scanner, digitalkamera eller hva man nå enn måtte holde på med. Tenk - den dagen en datamaskin kunne holde seg slik den var til neste dag. Uten de evige hardware-problemene med drivere, twain og USB. Kan ikke overvåke ditt, kan ikke skrive ut datt.. Kan ikke finne tastatur eller mus-- fordi det er jord på månen..(?) Tenk å kunne slå maskinen av om kvelden - vel vitende om at det som fungerte i kveld - ja det fungerer i morgen også. Helt sikkert! Men dengang ei. Under oppstarten lurer man brått på-- "hva f... sto det i den linja i boot-oppstarten?".. og en ny dag med feilsøking kan begynne - mens det som tidligere hastet - det haster bare enda mere. En ny dag gryr. Men du har ikke slått av datamaskinen denne gangen.. Fordi - du sitter der ennå, med snart 3-4 kaffekanner innabords. Tannpirkere under øynene - mens datamaskinen fortsatt glimrer med sitt meningsløse og fraværende humør. Nei kjære dere som sitter ved skapebordet; Dell, Compaq, IBM og Bill Gates (osv).. Sitter her og koser meg med en til nå god og stabil maskin.. (bare scanneren som har falt ut.. Og jeg aner ikke hvorfor) Kan ikke du gjøre datamaskinen til hva den skal være. Et redskap til hjelp og glede. Ikke til merarbeid og frustrasjon Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 *videresende til Microsoft* Lenke til kommentar
goggi Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Sikker på at du ikke har helt kaffe eller noe sånt i PCen ?? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 [*]Topic er visst ikke din sterke side [*]Hva var egentlig poenget med innlegget? [*]Hørt om brukerfeil? Lenke til kommentar
ZneyPhinx Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg syntes bare det var skummelt bra skrevet jeg. Har tenkt i de baner selv... mange ganger. Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Her er et par fakta for deg: DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! dr_k Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 [*]Topic er visst ikke din sterke side [*]Hva var egentlig poenget med innlegget? [*]Hørt om brukerfeil? 1B. Humor - Du var ikke bare sist i køen da gud delte ut humor. Du simpelthen -glemte- å stille deg i den.. 2B. Poeng - Hva er vel egentlig et poeng. Hadde du et - vennligst fremhev det bedre. 3B. Hørt om høreapparat? Hørt om briller? Hørt at det bor selvlysende menn på månen? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Her er et par fakta for deg: DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! dr_k Er du fersking eller? Hatt datamaskin lenge? Den gjør MER enn du ber den om. MYE mer.. *Imagine It Out Yourselves* Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 dr_k: din tulling data-jævler gjør ting du ikke får den til å gjøre! det har nok din også gjort om d har vert at den har hengt seg eller restartet... meg f.eks, formaterte og la inn win 2k på nytt, følte d trangs, etterpå blei pcen føkka(får ikke lagt inn postal 2 eller battlefield 1942), klikka litt også formaterte jeg og la inn won 2k på nytt, denne gangen fra en original cd, funker fortsatt ikke. ja jævli morro. den originale cden hadde jeg lagt inn 2k fra før, og da funka pcen fint i et halvt år før!!!!! JÆVLA DRITt!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Her er et par fakta for deg: DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! dr_k By The Way.. -- hvor ble det av fakta nummer to (?) Du sa et PAR ikke sant? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Pcen av en grell, er en liten rakker og finner på masse av seg selv. :wink: Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hadde en IT-lærer på videregående som sa dette: Datamaskinen er perfekt, det er vi mennesker som er for dumme til å bruke den. Antyder ikke at det er din feil at du har problemer Patience... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Hadde en IT-lærer på videregående som sa dette: Datamaskinen er perfekt, det er vi mennesker som er for dumme til å bruke den. Antyder ikke at det er din feil at du har problemer Patience... He he Vi kan vel generelt si at det er sant. Skjønt - det er noe forenklet Lenke til kommentar
knatten Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Her er et par fakta for deg: DATAMASKINER GJØR FAKTISK IKKE MER ENN BRUKEREN BER DEN OM!!! dr_k Eller det programmereren har bedt den om. Hvis vi ser bort fra hardwarefeil da, noe jeg synes vi kan gjøre i denne diskusjonen. Jeg har ikke tall på alle de gangene Windows har "tenkt" at "Anders blir sikkert kjempeglad hvis jeg gjør dette for han uten å spørre!" Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Enkelt og greit: Data er no' drit. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 i dag morres, da jeg startet PCen, hadde jeg noe lignende problemer. jeg slo av PCen klokken 6 dagen før, da funket alt, og ingen feil skjedde under shutdown. så, da jeg skrudde PCen på igjen i dag morres kom den en feilmelding under POST: "Cannot load [husker_ikke_helt]/[noen_rare_bokstaver]". gikk så inn i BIOS, og etter 5. forsøk greide PCen å boote. - jeg hadde ikke gjort noen endringer dagen før, ingenting som kunne skade PCen ved restart, hadde ikke engang tatt av lokket på kabinettet. - PCen hadde vært avskrudd hele tiden mens den ikke var i bruk. Eneste endringer som kunne blitt gjort hadde vært fysiske. - om noen kaller dette en brukerfeil, så klikker jeg. dette var maskinens skyld, og kun dens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå